Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Spordipoodide teenindus: riideid tuntakse, jooke mitte

    Äripäev testis selle nädala algusest kaheksa Tallinna spordipoe teeninduskvaliteeti ja müüjate kompetentsust. Tavaliste klientidena uurisime teenindajatelt infot eri toodete: jooksujalanõude, treeningriiete, spordijookide, energiabatoonide, seljakottide ja kaitsmete kohta.
    Üldpilt polnud sugugi mitte paha. Suurem osa teenindajaist on väga pädevad andma kliendile soovitusi, milliseid spordiriideid tasuks talvisel ajal poelettidelt otsida, kuidas kihiliselt riietuda ning mis on eri riidekihtide funktsioon.
    Viis teenindajat kaheksast suutsid kompetentselt selgitada ka sobiva jalanõu leidmise põhimõtteid, lisamata sinna juurde mõnede teenindajate käibefraasi: "Ma tõesti ei oska öelda, millist tuleks valida."
    Kliendina pani muigama aga olukord, kus suurem osa teenindajaist ei osanud kosta kippu ega kõppu müüdavate joogipulbrite, energiageelide ja -batoonide kohta, mis vääral tarbimisel harrastajale suuremat kahju teevad kui vale spordisoki kasutamine.
    Kuigi spordikauplustes on palju uusi ja kogemusteta müüjaid, peavad poodide juhatajad teenindust päris heaks.
    Rademari kaupluste tegevdirektori Heiki Kuusmanni teatel läbivad nende klienditeenindajad aastas keskmiselt kaks suuremat koolitust. "Uued töötajad, kes meil alustavad, õpivad poe juhataja, vanemmüüjate ja teiste kolleegide kaasabil selgeks A ja O. Sellele järgneb pärast katseaja läbimist hulk toote- ja müügikoolitusi. Suurimad neist toimuva kaks korda aastas, igal kevadel ja sügisel, mil kollektsioonid muutuvad," selgitab ta.
    Kuusmanni sõnul teeb üks firma sisseostetud teenusena iga kuu testoste, hinnates teenindust, klientidega suhtlemist, toodetes orienteerumist, ostuprotsessi, kontakti algust ja lõppu. "Tagasiside ja hinnang on olnud hea, ent muidugi ei tähenda see, et kõik testitulemused alati 100% perfektsed oleksid," lisab Rademari esindaja. "Alati võiks teenindus parem olla, aga üldiselt võib rahule jääda."
    Sportland Centre poe vanemteenindaja Andrus Teearu sõnul vahetub kaader spordipoodides väga kiiresti, mistõttu ei suuda uued teenindajad end kohe kõigega kurssi viia.
    "Meie juures alustavatele uutele töötajatele ütleme ikka, et kui nad ei tea või ei oska, tasuks kutsuda appi mõni targem ja kogenum müüja, kes oskab kliendile õigeid tooteid soovitada ja anda korrektset infot."
    "Ka spordipoes käies olen pidanud mõnikord tõdema, et tean teenindajast rohkem, kui mingeid spetsiifilisemaid küsimusi küsinud olen. Tihti on teenindaja vastamisega jänni jäänud," mainib Teearu, ent rõhutab, et kliendina ta spordipoodide üldise teeninduskvaliteedi üle väga kurta ei saa.
    Spantali esindaja Roseta Maasika hinnangul on lisaks teenindaja koolitamisele oluline teavitada rohkem ka tarbijaid.
    "Meil on aeg hakata koolitama ostjat, kes tihtipeale valab enda pahameele teenindajate peale välja ja ei viitsigi kuulata, mida teenindaja räägib," toonitab Maasikas.
    Teenindusega olen keskmiselt rahul. Eesti teeninduskultuur tervikuna on oluliselt vähem arenenud kui mujal Läänes. Samas lihtsamatele muredele saab lahenduse, kuid spetsiifilist laadi küsimustega tuleb pöörduda asjatundjate poole. Näiteks spordijalanõusid valides ei saa kindlasti usaldada ainult klienditeenindajalt saadud infot.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Prognoosid viitavad tänavusele maailmakaubanduse olulisele kasvule
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Vilniuse Hero ärimaja katusele tulevad olümpia-väärilised jooksurajad
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.