Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka raamatupidaja on klienditeenindaja

    Ainuüksi headest klienditeenindajatest ei piisa, et olla hea teenindusettevõte. Heade teenindustavadega peaksid olema kursis kõik ettevõtte töötajad.
    Millest algab hea klienditeenindus? Lihtne vastus keerulisele küsimusele oleks, et õigete väärtushinnangutega inimese värbamisest sobivale ametikohale. Kuid see on ainult pool tõest. Selleks, et hea töötaja saaks oma annet rakendada, peavad taust ning tugistruktuurid tasemel olema.
    Mis kasu on õnnestunud müügist ja headest klienditeenindajatest, kui näiteks keegi firma juhtkonnast või kas või raamatupidaja või lukksepp, juhul kui neil kliendiga kokkupuude tekib, jätab kliendile negatiivse mulje?! Klient on partner ning kõikide töötajate südameasi.
    Kui majandusel ei lähe hästi ja teenindusettevõtete vahel (praegu eriti automüüjatel!) käib ülitihe rebimine, hakkavad määrama pisidetailid, mis pealtnäha ei pruugi kuidagi klienditeenindusega seotud olla.
    Kui tegu on suure firmaga, kus müügisalongid hakkavad paiknema kahel pool linnas, nagu meil Inchcape Motorsis, siis on oluline, et IT-süsteemid ja andmebaasid oleksid viidud ühisele platvormile, et info liiguks nii salongide kui ka näiteks müügiosakonna ning järelteeninduse vahel.
    Kui kaks ettevõtet ühinevad, siis just selle eeskujulikuks toimima hakkamiseks võib kõige enam aega ning närvirakke kuluda. Ühinemistel on olulised struktuur, kultuur ja väärtushinnangud. Seega on oluline ühtne struktuur ning juhi roll. Eriti kehtib see rahvusvahelistes ettevõtetes, kus juhtidel muudatuste rakendamisel on oluline puhvriroll peakontori ning kohalike töötajate vahel. Võimalus kohandada ennast kiirelt vastavalt Eesti majandus- ja turuolukorrale on suur eelis.
    Üha olulisemaks muutub ka müügisalongi asukoht: on see kergesti ligipääsetav või mitte? Kas kohalepääsemiseks tuleb istuda ummikus või kui oled õnnelikult kohale jõudnud, kas siis on sul lihtne oma senine auto ära parkida ja rahulikult salongi uudistama tulla või tuleb ka esinduse ees juba peaaegu kohal olles mõned närvirakud kulutada?
    Pisiasjad maksavad: parkimine peab olema mugav, tähtsal kohal on kliendi õigeaegne märkamine ja tervitamine, hingamisruumi jätmine, kliendil peab alati olema võimalus proovisõiduks.
    Samas, kõike ei maksa raamatureeglite järgi teha. Loomulikult ei tähenda, et kõik, mis seni hea klienditeeninduse kohta kirjas, tuleks kõrvale heita.
    Protsessid ja standardid peaksid olema paigas, kuid improvisatsioonile ning loovusele tuleks ka ruumi jätta. Töötaja ei tohiks olla ettevõtte kehtestatud reeglite kammitsais. Ta peab olema eelkõige tema ise. Reeglid, mis toimivad näiteks USAs, ei toimi kindlasti mitte Eestis.
    Klienditeenindaja peaks müüma vastutustundlikkust. Ärge tahtke ilmtingimata kliendile midagi müüa. Veelgi enam, klienditeenindaja ei tohiks kohe n-ö asja kallale asuda. Kui te olete andnud müügiinimestele karmi korralduse etteantud plaan täita, võib sellel olla hoopis vastupidine efekt.
    Hakatakse iga hinna eest tulemuse nimel pingutama ning muututakse võltsiks. Võimalik klient tunneb selle kohe ära, kui talle pakutakse midagi vaid seepärast, et müügitehing tehtud saaks. Ei tohiks olla võltslikku heasoovlikkust, vaid müügiinimene peaks olema vahetu.
    Kõrgelt tuleb hinnata töötajate endi pakutud ideid. Võimaluse korral tuleks neid rakendada. Kui see on kohe võimalik, siis seda ka teha. Kui mitte, siis astuda selles suunas sammhaaval.
    Seega, töötajail peab olema võimalus oma ideid proovida. Kui neil seda võimalust pole, muututakse passiivseteks kohusetäitjateks.
    Kui inimene on sunnitud midagi tegema (st täidab kohust) ei saa ta olla õnnelik ega rahul. Siit järeldub, et tema motivatsioon ettevõttega koos edasi liikuda on madal ning kui võimalus tekib, inimene lahkub.
    Et klienditeenindajad oleksid heal tasemel, peab neil olema kogemust. Kui kaadri voolavus on suur, ei saa heast ja ühtlasest teenindustasemest juttu olla. Ühtlane tase on aga alati parem kui kõikuv kvaliteet.
    Väärtustame ettevõttes vahetut kogemust ning õppimist praktikas. Ühelt poolt lähtume printsiibist, et lase elul õpetada, ehk saadame oma klienditeenindajaid pidevalt majast välja teistesse kaubandus- ja teenindusettevõtetesse sealset taset hindama ja kogema, mis neile kui kliendile meeldib ning mis mitte.
    Kui keegi on kusagil kogenud meeldivat või vastupidi, ebameeldivat teenindust, siis on hea, kui ka sinu inimesed seda oma ringkäikude ajal kogeksid.
    Töötajad peavad saama emotsionaalselt osa sellest, et teenindusel ja teenindusel on vahe sees. See annab neile palju juurde ja paneb ennast analüüsima.
    Teisest küljest koolitame ja treenime ühtse ja kõrge taseme saavutamiseks oma töötajaid järjepidevalt, mis on ühe hea teenindusettevõtte puhul kõige olulisem.
    Autor: Krista Kulderknup
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Ebalus voogedastuse kasumlikkuse suhtes sundis USA indeksid külgsuunas liikuma
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Tasuta finantsplatvorm äridele Wallesteri ettevõtte poolt – enam ei ole ühtegi kaarditasu!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.