Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida uut sina täna tegid?

    Eesti ettevõtted tegutsevad praegu majanduslanguse tingimustes. Märksõnadeks on ümberkorraldamine, efektiivsus, tootlikkus, konkurentsivõime jne. Võime väita, et tegutseme keerulisel ajal ja vajame uusi ideid, loovat mõtlemist ja mõnikord ka täiesti teistmoodi tegutsemist.
    Mida siis oleks keerulisel ajal tark teha?
    Üks oluline võimalus konkurentsivõime tõstmiseks on innovaatilisus ehk uuendusmeelsus. Hea aluse innovatsiooniks annavad õigesti planeeritud ja rakendatud arendustegevused.
    Ettevõtjad võiksid investeerida jõulisemalt uute toodete/teenuste ja nende lisandväärtuse arengusse, tootmise ümberkujundamisse ning ärimudeli uuendamisse. Tuleks uuendada tehnoloogiaid, mis võimaldavad tulevikus vähema tööjõukuluga toota konkurentsivõimelisemaid tooteid ja teenuseid Euroopa turule ja ka mujale.
    83 protsenti innovaatilistest Eesti ettevõtetest viis aastatel 1998-2000 läbi paar-kolm korda rohkem organisatsioonilisi uuendusi kui mitteinnovaatilised ettevõtted. Organisatsioonilisi uuendusi ellu viinud ettevõtetest 51 protsenti arendasid uusi tooteid või protsesse, samal ajal oli organisatsiooniliselt staatilistes firmades uuendusi läbi viinud neist vaid 15 protsenti.
    Ettevõtted, mis tegelevad toodete ja teenuste arendamisega, on innovaatilisemad ka oma strateegiates ja juhtimisvõtetes. Olles asunud toodete ja protsesside uuendamise teele, kujundatakse positiivset suhtumist ja valmisolekut uuendustega toimetulekuks terves organisatsioonis.
    Lisaks käibe, kasumi ja ekspordiarengu mõjutamisele toetab innovatsioon väga oluliselt ettevõtte konkurentsivõimet ka kaudselt - uuendused ja arendustöö muutuvad organisatsioonis tervitatud nähtuseks, juhtimine on paindlikum, ettevõte areneb kiiremini.
    Näiteks Google'is läheb igal töötajal 20 protsenti ajast töötaja vabalt valitud arendusprojektiga tegelemiseks. Miks mitte kasutada sellist süsteemi ka Eesti ettevõtetes?!
    Võiksime olla paremad uuendajad. Praegune seis on selline, et 36 protsenti Eesti ettevõtetest töötab välja uusi või täiendab oluliselt oma varasemaid tooteid, teenuseid või protsesse. Euroopa Liidu ettevõtetest teeb seda 45 protsenti.
    Eesti ettevõtjate kulutused arendustegevusele SKP-st moodustavad 0,17 protsenti SKPst, Rootsis on sama näitaja 2,84. Kaks kolmandikku ettevõtetest ei tee mingisuguseid kulutusi ei firmasisesele ega ka sisseostetavale arendustegevusele.
    Ainult 2 protsenti Eesti tööstusettevõtetest ja 7 protsenti teenindusfirmadest investeerivad arendustegevusse üle 4 protsendi käibest. Euroopas kulutasid sama palju käibest arendustegevusele juba 1996. aastal 9 protsenti tööstusettevõtetest ja 20 protsenti teenindusettevõtetest.
    Pole just eriti kõva seis meil Eestis.
    Innovaatilised ettevõtted on edukamad. 2000. aastal moodustas innovaatiliste firmade eksport 28 miljardit, mitteinnovaatiliste firmade eksport 23 miljardit krooni. Praeguseks on vahed suurenenud. Viimase 100 aasta jooksul on ainult 5 protsenti USA firmadest suutnud näidata väga häid äritulemusi rohkem kui 10 aastat järjest ja vaid 0,5 protsenti firmadest on suutnud säilitada suurepäraseid tulemusi kauem kui 20 aastat järjest.
    Pikaajalise edu faktoriks peavad suurepäraseid tulemusi saavutanud firmade juhid innovatsiooni, uuendamist. Ettevõtete arendustegevuste moto võikski olla "Keskpärasusele kinga ning tulemuslikele uuendustele preemiat ja kasumeid!"
    Mida uut sina täna tegid?
    Autor: Urmas Kõiv
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Julgus naaseb: uute äride arv kasvas hoogsalt
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.