• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pähemäärimisega peaks piiri pidama

    Oskuslikud müüginõksud on igati kiiduväärt, aga müügiinimene peab oskama klienti kuulata ja vajadusel ka sammu tagasi astuda, kirjutab ajakirjanik Kadri Bank.

    Juuksurikülastajana olen valinud teenusepakkuja, kelle juurde saab aega veebis kinni panna. See on kõige kiirem ja paindlikum variant. Seetõttu olen suure salongivõrguga juuksuriketi klient, kuigi sealsed teenused on kallimad kui mõnel väiksemal salongil. Olen ka arvestanud, et iga kord lõpeb lõikus müügijutuga selle ja tolle šampooni hädavajalikkusest minu juustele. Tõele au andes on mind aastate jooksul ka korduvalt n-ö ära räägitud ning olen sealt lahkunud, mõni kallis potsik pihus.
    Viimatine juuksurisalongi külastus ületas aga kõik varasema. Vaevalt sain istet võtta, kui juuksur alustas: „Kas olete kuulnud meie neljaastmelisest hooldusprogrammist? Soovitan teile just seda.“ Olin segaduses – panin aja kinni ju tavaliseks lõikuseks, aga järsku hakatakse mulle müüma kallimat teenust, mida ma aega broneerides ei valinud. Tundsin isegi süütunnet, et ma oma kiharaid piisavalt ei armasta, ja ütlesin, et jääme lõikuse juurde. 
    Sain oma tahtmise ja juuksur asus asja kallale. Aga müügitöö alles algas. Kui tavaliselt on kliendi ees peeglilaual mõned igapäevased juuksuri töövahendid ja ajakirjad, siis minu silme ees laius kaubariiul. Kui juuksur mõnd vahendit minu parukasse pritsis, asetas ta kohe ka selle minu silme ette peeglilauale – et ma seda seal mõnda aega vahtides arusaamisele jõuaksin, et mul on seda vaja. Hoidusin pingsalt juusteteemalisest small talk’ist, kuna kartsin, et see lõpeb mõne ostusoovitusega.
    Hoolimata sellest, et olin kohe alguses rõhutanud, et mul on kõik vajalik olemas, proovis juuksur ikka õnne, kui toolilt tõusin – ostke, praegu on allahindlus. Keeldusin taas.
    Kui siirdusin arvet maksma, siis mul peaaegu et kästi kohe ka uus aeg panna –allahindluse argumendiga. Püüdsin öelda, et ma ei tea, millal saan tulla, seepeale tuli juuksurilt kohe oskuslik vastuväide, et saate ju hiljem kuupäeva muuta. „Nii et paneme kontrollaja. Millal see võiks olla?“
    Mul on hea meel, et sellel juuksuriketil läheb hästi. 2012 suutis see ettevõte kasumit koguni kolmekordistada. Näha on, et ettevõte on müügistrateegia läbi mõelnud ja püüab seda aasta-aastalt tõhustada. Juuksurite intensiivse müügitöö põhjalt võib oletada, et sellest sõltub nende sissetulek.
    Aga otsides lisateenimise võimalusi peaks iga ettevõte õpetama oma töötajaid ka klienti kuulama ning kohendama oma müügistrateegiat vastavalt olukorrale. Ning vahel leppima ka sellega, et mõni tuleb nende juurde ostma tõesti ainult põhiteenust. Tundsin, et mind koheldakse nagu anonüümset rahakotti, kellele kõike ja korraga pähe määrida püütakse, üldse kuulamata, mida ma räägin.
    Uus aeg jäi mul kinni panemata ja vaevalt ma seda kunagi teen. 
    Autor: Kadri Bank, Vilja Kiisler
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.