Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti rehviturul orienteerumine nõuab vastavaid eelteadmisi

    Sõiduautode rehvide seas on liikvel rehve, mis toodetud kusagil Aasias ja mille segu ei vasta meie kliimatingimustele. Pärnus sõiduautorehvide taastamisega tegeleva ASi Master juhatuse liige Tiit Rämmal tunnistab, et Aasiast toodud talverehvide segu on sageli selline, mis võib meie kliimas osutuda suisa liiklusohtlikuks.
    ?Mis pidamist selliselt rehvilt ikka oodata saab, kui juba pluss viiest kraadist alates muutub ta kõvaks nagu plastmass,? lausub Rämmal ja soovitab ostjatel soetada ikkagi Põhjamaades toodetud või taastatud rehvid. Tema sõnul oli kunagi ka Rootsi politsei läinud madala hinna õnge ning kui pärast seda hakkas politseiautodega juhtuma massiliselt avariisid, keelati selliste rehvide müümine sootuks ära.
    AS Master on üks kahest sõiduautorehvide taastajast Eestis, mis on viinud oma tootmise vastavusse Euroopa standarditega ning omab vastavat sertifikaati. ?Meie toome kasutatud põhjad sisse põhiliselt Soomest, Saksamaalt ja Inglismaalt,? selgitab teine ettevõtte juhatuse liige Magnus Kurvet, kelle sõnul on taastatud rehvide populaarsus Eestis hakanud tänu paranenud kvaliteedile kasvama. ?Kadumas on kunagine nõukogude ajast säilinud suhtumine taastatud rehvidesse. Tehnoloogia, tooraine ja rehvimustrite areng olnud tohutu ja see protsess on pidev,? lausub Kurvet.
    Kui palju täpselt liigub Eestis kahtlase päritoluga taastatud rehve, Kurvet vastata ei oska, kuid leiab, et neid pole siiski ka katastroofiliselt palju.
    Kuna ettevõte ei tihka riskida võimalike õnnetustega, siis ei võta nad eraisikutelt vastu rehve taastamiseks. ?Töötame suurte kogustega, eraisikule on hinnavõit minimaalne, kuna põhja omahind lõpphinnast on vaid 30?40 krooni. Samuti ei saa me anda tootele täisgarantiid,? selgitab Kurvet.
    Teine sertifitseeritud sõiduautorehvide taastaja, Lõuna-Eestis tegutsev AS Vallai, kes esimesena oma tootmise E-108 reeglitega vastavusse viis, võtab rehve ka eraisikutelt taastamiseks. Kogus ei ole määrav, küll aga rehvi mõõt, sest igat mõõtu rehvide taastamisega ettevõte ei tegele. Taastamise hind kõigub 310?500 krooni vahel.
    Kui sõiduautorehvide turul on olukord enam-vähem kontrolli all, siis veidi hullem on see veoautorehvide turul. Eestis tegutsevast kuuest taastamistehasest on esialgu sertifitseeritud vaid üks ? OÜ Eurovia-M.
    Ettevõtte kommertsdirektor Vjat?eslav Vinogradov nendib, et sageli satuvad Eestisse rehvid, mis mujal on lõhkemisohtlikena välja praagitud ja müüakse siin meie ettevõtjatele. ?See nõuaks kiiret valitsusepoolset sekkumist,? on Vinogradovi vankumatu seisukoht.
    ARKi direktori asetäitja tehnika alal Rein Einer tunnistab, et tehaste sertifitseerimiskohustus on tema arvates õiglane ja praegu ongi ettevõtetel kuni aastani 2010 nn üleminekuaeg, et tootmine euronõuetega vastavusse viia.
  • Hetkel kuum
Personalijuht: naised, haarakem ohjad enda kätte!
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
FT: luureteenistused hoiatavad Venemaa sabotaaži eest üle Euroopa
Euroopa luureteenistused on hoiatanud oma riikide valitsusi, et Venemaa kavandab vägivallaga sabotaaži üle Euroopa, liikudes lääneriikide vastu suunatud püsivasse konflikti, vahendab Financial Times.
Euroopa luureteenistused on hoiatanud oma riikide valitsusi, et Venemaa kavandab vägivallaga sabotaaži üle Euroopa, liikudes lääneriikide vastu suunatud püsivasse konflikti, vahendab Financial Times.