Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoturu Vestmann ja Piibeleht - Toyota RAV4 ja Honda CR-V

    Olen kuulnud ise mitmeid oma tuttavaid uut autot valides kaalutlemas Toyota ja Honda väikemaasturi vahel. Vähemalt kaks neist otsustasid paar aastat tagasi Honda kasuks - mõjutajaks tibake madalam hind ja kröömike suurem pakiruum. Nüüd võivad aga jõuvahekorrad olla muutunud, sest kevadel tuli müüki uuendatud RAV4. Honda esindusest kinnitatakse siiski, et nende CR-Vde müük pole poole aastaga vähenenud.
    Uus RAV4 on kena küll. Tundub nii, et tehnilises kvaliteedis on autotootjad saavutanud mingis mõttes lae juba mõned aastad ja uuenduskuurid tagasi. Mis jääb siis muud üle, kui nokitseda detailide kallal, mõelda välja üha uusi kasutusmugavust parandavaid vidinaid, lisada voolujoonelisust ja iluliistukesi. Ah jaa, suurem ökonoomsus on ka kuum trend.
    Nii ei olegi tuttuue või kolm-neli aastat vana autoga sõites erilist vahet kiirenduse või juhitavuse osas. Uus RAV4 avaldab muljet pigem hea disainiga: auto näeb välja armsalt pontsakas ja samas jõuline - just sobiv kombinatsioon väikesele maasturile. Autole lähenedes pole vaja võtit otsides paaniliselt taskuid läbi kobada, sest uksed avanevad ise - võtmed peavad muidugi ikka taskus olemas olema. Käivitamine käib nupulevajutusega, nii et võtmed võivad taskusse jäädagi.
    Olgu siiski lisatud, et anduriga avanevad uksed on baasvarustuses vaid RAV4 kalleimal mudelil RAV4 X. Samamoodi oli väga mõnus pardakompuutri ekraanil näpuvajutusega raadiojaamu vahetada, aga selle lõbu eest peavad isegi luksusmudeli omanikud juurde maksma.
    RAV4-l saab ökonoomsuse huvides nelikveo eraldi sisse lülitada, kui seda maastikul sõites vaja peaks minema. Kui kiirus tõuseb üle 40 km/h, lülitub nelikvedu ise välja.
    Väga sümpaatsed olid Toyota suured küljepeeglid, kust avanes tõesti avar vaade. Kallimates mudelites saab need parkimise ajaks külje peale kokku tõmmata.
    Põhjalikult on uue RAV4 puhul tegeldud pagasiruumi mahu suurendamisega. Tagumised istmed võib kerge kangitõmbega alla lasta. Nende tagasi üles saamine tekitas küll pisut peavalu ja abi polnud ka kasutusjuhendi tudeerimisest. Õige nupp jäi käe alla ja hakkas tööle alles tagaistmele istudes.
    Mõlemal proovisõiduautol oli kõrvale avanev tagauks. Automüüjate sõnul pole see ei parem ega halvem ülespoole avanevast luugist - kumba eelistada, olevat puhtalt maitseküsimus.
    Nagu juba öeldud, jätab RAV4 pontsakama ja seetõttu jõulisema mulje, CR-V tundub sihvakam ning kuidagi asjalikum. Tehnilisi andmeid üle kontrollides selgub, et silm ei petagi: Toyota ongi veidi laiem ja lühem, Honda pikem ja kitsam.
    Toyota on kõvasti vaeva näinud eriti pehme vedrustuse väljatöötamiseks, mis maastikul säästab sõitjate istmikke valusatest vopsudest. Linnas sõites on aga tunne, nagu istuks kiiktoolis. Kuna minul erilist maasturikogemust pole, tegi suhteliselt kõrge RAV4 harjumatu õõtsumine algul veidi ebakindlaks. CR-V vedrustus oli tuntavalt jäigem kui Toyotal ja tunne seetõttu turvalisem.
    Sõidu käigus sai proovile pandud ka mõlema maasturi tegelik otstarve ehk maastikul hakkamasaamine. Toyotaga vajusime metsateel auku, millest välja saamiseks tuli nelikvedu tõsiselt rakendada. Hondaga võtsime aga pähe, et tuleb mere ääres ära käia! Ettevõtmine lõppes Kakumäe kandis ehitusplatsil, kus jäi üle ainult rõõmustada, et proovisõiduautoks on seekord maastur, mitte mõni väike madal mutukas.
    Linnamaastur on iseenesest absurdne mõiste. Kuna praegu hakatakse üha rohkem väärtustama ökoloogilist tarbimist, siis võiks rääkida pigem ökomaasturitest. Väiksem kütusekulu, vähem heitgaase, madalam hind kui näiteks Land Cruiseril - aga ikkagi auto, millega julgelt metsa seenele või maavanaemale külla sõita.
    Fotod: Maris Ojasuu
  • Hetkel kuum
Personalijuht: naised, haarakem ohjad enda kätte!
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Vilniuse Hero ärimaja katusele tulevad olümpia-väärilised jooksurajad
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
FT: luureteenistused hoiatavad Venemaa sabotaaži eest üle Euroopa
Euroopa luureteenistused on hoiatanud oma riikide valitsusi, et Venemaa kavandab vägivallaga sabotaaži üle Euroopa, liikudes lääneriikide vastu suunatud püsivasse konflikti, vahendab Financial Times.
Euroopa luureteenistused on hoiatanud oma riikide valitsusi, et Venemaa kavandab vägivallaga sabotaaži üle Euroopa, liikudes lääneriikide vastu suunatud püsivasse konflikti, vahendab Financial Times.