Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Starbucks võib tulla Eestisse

    Fortune 500 ettevõtete hulka kuuluv kohvikukett Starbucks on viimase aasta jooksul juba mitmes maailmakuulus bränd, mille Eestisse tuleku üle spekuleeritakse. Mitmel varasemal korral, näiteks Subway ja H&Mi puhul, on kuuldused tulekust jõudnud ka lepinguteni.

    Starbucks tundis Eesti vastu huvi juba 2008. aastal, kui tegi Eesti, Läti ja Leedu kohta põhjaliku turu-uuringu, millest kaugemale vahepealsetel masuaastatel ei jõutud. Eile aga avati Facebooki keskkonnas Starbucks Estonia fännilehekülg, mis teatab Starbucksi tulekust Eestisse.
    Star­bucks.ee domeeni registreerinud Stuudio Alguse esindaja kommentaare jagada ei tahtnud, kuna Starbucksi tulekuga on seotud lepingud ja kokkulepped. Rohkemat infot lubas firma alles aasta pärast ning kinnitas, et fännileheküljega nemad seotud pole.
    Firma põnevil. Starbucksi Hollandis asuv suhtekorraldaja Nicholas van Hilten ütles eile, et ettevõte ei saa praegu teatada uue kohvipoe avamisest.
    “Oleme Eesti turu võimalustest väga põnevil. Samas ei tee me praegu ühtegi teadaannet uute poodide avamise kohta,” seisis Starbucksi vastuses.
    Viimase aasta jooksul on Starbucks oma kohvikutega Eestile aina lähemale jõudnud. Peterburi ajaleht Vedomosti kirjutas sel nädalal, et Starbucks, kellel on juba 56 kohvikut Moskva regioonis, plaanib eeloleva sügise jooksul avada kohvikud ka Peterburis. Jaanuaris teatas Starbucks kohviku avamisest Oslos, tänavu mais avas ettevõte kohviku Helsingi lennujaamas.
    Tallinna Lennujaama kommunikatsioonijuhi Lauri Linnamäe sõnul ei ole Starbucksiga läbirääkimisi olnud, kuid kaugemas tulevikus loodetakse selleni ikkagi jõuda.
    ASi Viru Keskus juht Ants Vasar ütles eile, et Viru keskus on Starbucksist huvitatud. “Pool aastat tagasi käisime uurimas, kas nad tahavad tulla. Nad vastasid, et ei ole tulemas,” rääkis Vasar. “Ja kui me huvi tundsime, siis järelikult olid olemas ka mõned soovid ja mõtted, kuidas seda võiks rakendada.”
    Konkurendiks ei peeta. Starbucks on Vasara hinnangul uus, huvitav ja edukas märk – selline, mida Eestis ei ole ja mis kohalike kohvikutega konkureeriks.
    Wayne’s Coffee Eesti juhataja Margit Tšikanov ütles, et Starbucksi tulek nende turgu ei vähendaks.
    “Oleneb, kuhu nad end asutavad – sain aru, et jutt oli vanalinnast. Seal meie ei asu,” möönis Tšikanov.
    Ta ei usu, et see uudis Wayne’s Coffee turgu mõjutab. “Heal kohvil on Eestis ruumi küll. Need, kes on meie kohviga harjunud ja seda hindavad, ei kao kuskile,” oli Tšikanov kindel.
    Kohviketi Coffee In juhataja Arvi Vaaderpass sõnas, et Starbucksi võimalik siiatulek nende turgu ei ohusta. “Meie konkurendid on Coca-Cola ja Red Bull,” kinnitas Vaaderpass .
    “Starbucks on rohkem Statoili konkurent, kuna neil on hästi lai sortiment: banaanid, toidud – kõik sellised teemad,” ütles Vaaderpass.
    Starbucks tundis Eesti vastu huvi juba 2008
    Starbucks tegi Eesti, Läti ja Leedu kohta turu-­uuringu juba 2008. aastal. Uuringus nimetab ettevõte kiiresti arenevat Eestit väga paljulubavaks investeeringuvõimaluseks. Samuti märgib uuring, et erinevalt paljudest teistest Ida-Euroopa riikidest on Eestis kohvijoomise komme täiesti olemas.Oma peamise konkurendina Eesti turul nimetab Starbucks Double Coffeed ja Reval Cafed. Neist esimene on Eestis praeguseks oma kohvikud sulgenud.Oma kohvikute asukohana Tallinnas näeb Starbucks eelkõige kesklinna ärirajoone ja vanalinna. Uuringu kohaselt plaanib ettevõte avada esialgu neli kohvikut.Kokku kavatses Starbucks 2008. aastal tehtud uuringu järgi avada Tallinnas 15 kohvikut ja seejärel, pärast tõenäolist suurt edu, suunduda edasi Tartusse.
    Eesti muutub aina atraktiivsemaks
    Viimase aasta jooksul on tulnud mitu uudist suurfirmade Eestisse tuleku plaanidest.Jaanuaris teatas USA päritolu võileibu ja salateid müüv frantsiisikett Subway plaanist Eestis avada 2019. aastaks kuni 25 restorani.Subway International Põhja-Euroopa ja Balti piirkonna arendusjuht Justin Goes ütles, et Sub­wayl on plaanis avada lähema seitsme aasta jooksul Eestis umbes 20–25 restorani. Need asuksid kõikjal üle Eesti, kuid peamiselt siiski Tallinnas ja selle ümbruses. Goes põhjendas Subway valiku langemist Eesti kasuks sellega, et siitpoolt on tulnud initsiatiiv, samas Lätis ja Leedus huvi puudus.Juunis selgus, et Rootsi rõivamüügikett H&M on sõlminud lepingu Tallinnas  vana postimaja hoone omaniku Prometheaniga ja kaubanduskeskuste arendaja Cityconiga, et avada tuleva aasta sügisel Eestis kolm kauplust.Poed avatakse Tallinnas Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuses ning ning Narva maanteel asuvas vanas Eesti Posti peahoones.Oma huvist Eesti vastu on teada andnud ka Rootsi sisustuskaubamaja Ikea ja Suurbritannia suurima tehnikatoodete jaemüüja Dixons Retail Norras tegutsev tütarfirma Elkjøp, kes tõenäoliselt tuleb Eestisse Soomeski tegutseva brändiga Gigantti.
  • Hetkel kuum
Personalijuht: naised, haarakem ohjad enda kätte!
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Vilniuse Hero ärimaja katusele tulevad olümpia-väärilised jooksurajad
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.