Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tabasco: Reklaam paberis vajab ka nutikaid ja erilisi loovlahendusi

    Esimene näide Donald Trumpi presidendikampaaniaga seoses. Saksamaa ajaleht Der Tagesspiegel mängis oma ajalehtede hunniku ehk mahuga. Klient: Verlag Der Tagesspiegel GmbH. Agentuur: Scholz & Friends. Riik: Saksamaa. Võitis kulla ja kaks hõbedat (Print, outdoor).

    Kokkuvõte turunduskonverentsil Password 2018 toimunud vestlusringist “Print is dead, long live the PRINT!”.

    Vestlusringis osalesid Õhtulehe peatoimetaja Martin Šmutov, Õhtulehe printreklaami juht Meelis Linke, Ajakirjade Kirjastuse eriprojektide juht Teele Teder, Tabasco reklaamiagentuuri partner Kerstin Raidma ja Äripäeva peadirektor Igor Rõtov.
    Vestlusringi moderaator, Äripäeva konverentside toimetuse juht Marili Niidumaa, küsis alustuseks, et kas Äripäeval või Õhtulehel ilmus 29. märtsil paksem paberleht. Šmutov haaras ohjad ja vastas: „Äripäeval, sest seal oli vahel ka suur eriprojekt “Kõik ärikinnisvarast”. Võtsin selle endale koju kaasa, sest ei jõudnud tööl läbi vaadatagi“.
    Šmutov lisas ka Õhtulehe kohta, et saab reklaamidirektorilt Linkelt ikka jätkuvalt paar-kolm korda kuus kirja, et kas palun saaks lehe paksemaks teha, kuna printreklaami vastu huvi on.
    Raidma Tabascost märkis, et uus võib olla ka ammu unustatud vana. „1980ndatel ütlesid kõik muusikakandjate kohta, et CD-d on tulevik ja vinüül on surnud formaat. Aga tänapäeval on vinüül ikka väga tugev uus trend. Kunagi ei tea, mis tagasi tuleb“.
    Ka Eesti ajalehed on tühjade esikülgedega protestinud 2010. aasta 18. märtsil. Poliitik Rein Langi meediaseaduse vastuvõtmisega oleks Eesti ajakirjandus suukorvistatud.
    Ära eira kolmandikku oma sihtgrupist
    Rõtov väitis uuringutele tuginedes, et inimesed, kes on sündinud 1960–70ndatel, loevad siiani paberväljaandeid ehk kolmandik Äripäeva lugejatest on need, kelle põhimeedia on jätkuvalt paberleht ja nemad ei ole hetkel mitte kõige vaesem sihtrühm. Nii lõikavat turundajad ära kolmandiku sihtrühmast, kui jätavad paberreklaami meediakampaania planeerimisel välja. Rõtov viitas ka Bill Gatesile, kes oli 1999. aastal ennustanud, et aastaks 2002 on kõik printväljaanded surnud, aga nii pole juhtunud.
    Teder ütles oma väljaannete lugejauuringutele tuginedes, 20aastased tõesti paberväljaandeid ei telli, sest neil pole veel ka oma raha selleks, aga nad loevad kindlasti neid väljaandeid, mida vanemad koju või ilusalongid klientidele lugemiseks tellivad. Iga üksik number käib läbi väga mitme inimese käest.
    Printreklaami raha kohta märkis Rõtov, et umbes 60% kogukäibest on täna veel trükireklaam. „Me ei peaks siin täna õigustama trükireklaami olemasolu, ta suudab ise ennast veel väga hästi õigustada. Me peaks hoopis hakkama õigustama bännerreklaami elujõulisust,“ kommenteeris ta ja lisas, et värske Facebooki andmelekke skandaali valguses näitavad viimased uuringud, et paberlehes ilmunud reklaam on kõige usutavam, järgmine on tele.
    Moderaatori küsimusele USAs hästi toimivate kupongide kohta ja miks neid Eestis ei tehta, vastas Linke oma kogemustele tuginedes, et paberis sooduskupong töötab väga hästi ka Eestis. Selle peal peab olema aga konkreetne info kirjas. „Kui klient tahab, et see ka töötaks ja saaks mõõta, siis peab olema kirjas kutse kuskile, põhjendus, miks inimene peaks sinna tulema, kuhu täpselt peab tulema, mis on hind ja kui palju kasu ta saab, kui tuleb selle kupongiga.“
    Rõtov märkis Äripäevale tuginedes, et pangad on viimasel ajal taas printreklaamidega tagasi tulnud ja hakanud lehes reklaami tegema. „Kõige paremat mõju annavad pankadele paberis tehtud pensionifondide reklaamid“.
    Teine näide on 2015. aastal taas tekkinud tsensuurist, mis Portugali ajalehe Correio vihale ajas. Ajaleht kirjutas portugali poliitiku Jose Socrates Detido korruptsioonikuritegudest ning poliitik kasutas kõiki mõjutusvahendeid, et ajaleht vaikima sundida. Ajalooliselt tegutses tsensor Portugalis sinise pliiatsiga, kriipsutades sellega maha kohti, mis tuleb välja jätta. Sellest ka kampaania peakiri: <em>„The return of the blue pencil“</em>. Klient: Cofina Media. Agentuur: Ogilvy Portugal. Riik: Portugal. Võitis kulla ADC Europe loovusfestivalil 2016 printreklaami kategoorias.
    Mõtelge raamidest välja ka printreklaamis
    Raidma ütles meediaväljaannete juhtidele, et tahab neile rääkida paarist väga heast näitest maailmas, kus ajalehed võtavad ise sotsiaalse vaatleja rolli ja käivad uuenduslikult ümber võimalustega eristuda ka printreklaami tehes – reklaamiosakonnad ei pea olema lahenduste pakkumisel kinni vaid A3 formaadis.
    “Der Tagesspiegel on heaks näiteks lisaks sõnumile ka vormi kasutusest, kus ajakirja füüsiline maht annab printreklaamile täiesti uue mõõtme. See oli väga nutikas lahendus, meediamajal endal oli julgus võtta arvamusliidri roll ja saavutada sellega tohutu tähelepanu, “ kommenteeris Raidma.
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.