Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ära kiida lolli, vaid arenda teda!
Ettevõtted kulutavad töötajate koolitamiseks üüratuid summasid, laskmaks neid käibetõdede sisendusliku kordamisega rahvast tulvil suurhallis transsi viia või metsavahel treeneri juhendamisel pimesikku mängida. Massipsühhoosile toimiv koolitus pärineb USAst, kus inimesed on lihtsameelsed ja koostööaltid. Paraku õnnestub see ka Eestis. Koolituste moto ?Kiida lolli ja ta rabab ennast surnuks? on esmapilgul teretulnud ? mõeldud tööjõu mobiliseerimiseks ?, aga mitte teadmiste tõstmiseks.
Selle asemel, et kulutada raha seikluskoolitusele, minge meeskonnaga metsa matkama. Tuhandepealist publikut hullutava miljonärist peamikrofoniga staar-koolitaja asemel võiks investeerida töötaja harimisse, kompenseerides kulutusi teatrile, kontserdile, raamatutele. See ei tooda küll nii kiiresti tagasi, kuid pikas perspektiivis tagab intelligentse, eripalgelise töötajaskonna.