Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Savisaar viskus laevnike kaitsele

    "Hakata toetama ühte riigile kasumlikku äri on imelik, sama hästi võiks autoteenindust toetada," ütles Balti Merekaatrite ja Info Auto juhatuse esimees Viktor Siilats. Tema sõnul on endised kõrged riigiametnikud Tallinki omanikeringis, näiteks võib seal kohata nii rahandusministeeriumi kunagist kantslerit kui ka maksuameti endisi peadirektoreid. Siilats nentis, et on riigi peale tige, sest rahva varaga tuleks mõistlikumalt ümber käia. "Üldiselt on Eesti end ilmutanud merendusvaenuliku riigina," lisas Siilats.
    "Valitsus on ka eelnevalt üritanud toetustes kokku leppida, kuid teatud summa osas on olnud eriarvamusi," ütles keskkonnaminister Villu Reiljan. Ministri sõnul on praegu nii mõnelgi teisel riigil konkurentsieeliseid ning laevanduse toetamine seisab ka koalitsioonileppes.
    "Üksmeelset toetust majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettepanek 1. juuni kabinetiistungil ei pälvinud," vastas e-kirjas rahandusminister Aivar Sõerd, kes ise otsuse tegemise juures ei osalenud. "Kuna on olemas kolmandatest riikidest tulenev konkurentsisurve, on Euroopa Liit kehtestanud juhtnöörid, mille abil saab laevandusettevõtjaid toetada tulu- ja sotsiaalmaksu ulatuses," kirjutas Sõerd.
    "Arvan, et rohkem puudutab see teisi kui Tallinki, Tallinki ümber toimuv pigem pidurdab protsessi, " ütles Lindaliini omanik ja juht Enn Rohula. Ta nentis, et poliitiliste mängude tõttu on toetuse väljatöötamine palju aega võtnud, teema on õhus sellest ajast saadik, kui kadus tax-free Tallinna-Helsingi liinilt. Tema sõnul on laevandus riigile kasumlik olnud ning tuleks vältida konkurentsitingimuste tõttu laevade teise riigilipu alla minemist. "Ei ole kaalunud ega mõtelnud," vastas Rahula küsimuse peale, kas ta ise on plaaninud minna mõne teise lipu alla.
    "Loomulikult on vaja tõhusamat toetusprogrammi, oleme seda kümme aastat üritanud tõestada, kõigil üheksal Läänemere riigil on paremad konkurentsieelised," sõnas Eesti Laevaomanike Liidu peasekretär Enn Kreem. Tema sõnul esitasid nad Eesti laevanduses toimuva kohta 1,5 aastat tagasi terve uurimisprojekti.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi programm näeb 2010. aastaks ette laevanduse toetust 209 miljoni eest aastas, mille järgi makstaks sotsiaalmaksu kahe miinimumpalga eest. Põhjenduseks tuuakse kaubalaevade vähenemine, Läti paremad konkurentsitingimused ning võimalus, et paari aasta pärast on Rootsis ja Soomes väiksemad tööjõukulud.
    Peaminister Andrus Ansip lubas anda oma kommentaari selle teema kohta täna.
    Majandusminister Edgar Savisaar on Tallinki toetanud viimastel aastatel sihikindlalt nii tegudes kui ka sõnavõttudes.
    Tänavu on Savisaar mitmel korral Tallinkile avalikult toetust avaldanud. Viimati edastas ta kiitva sõnavõtu seoses Silja Line'i ostuga, see ilmus ka Äripäeva arvamuskülgedel eelmisel teisipäeval.
    15. veebruaril avaldas Savisaar samasugust toetust Tallinki Silja Line'i ostuplaanidele. Tookord oli kohtumisel Tallinki juhtidega jutuks ka vajadus riigi poolt laevandust toetada ning alandada veomaksusid. See punkt kirjutati Keskerakonna eestvõttel 2005. aastal koalitsioonileppesse ja seda liini ajab Savisaar ka nüüd, tuues valitsuse ette konkreetsed toetussummad.
    2005. aasta mais unustas Savisaare juhitav majandusministeerium küsida Tallinkilt jäämurdmise eest 30 miljonit krooni.
    Selle aasta alguses osales Savisaar Tallinki spaa nurgakivi panekul, ta on käinud kevaditi Tallinki sünnipäevapidudel. Samuti tutvustas Tallinki omanikfirma Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt jaanuaris keskerakondliku Tallinna linnavalitsuse Lasnamäe arengukonverentsil Tallink City suurt lõbustuskeskust, mille rajamist hakkab toetama linn.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.