Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Energia võib varsti Neste konkurendiks hakata

    Kujutlege pilti: sõidate rahulikult ning ühel hetkel avastate, et autol hakkab jõud otsa saama. Vaatate aknast välja ning seal, kus vanasti seisis post kirjaga Neste, näete hoopis suurt Eesti Energia logo. Sõidate sildi juurde, peatate auto. Harjumuspärase tanklapüstoli asemel võtate hoopis auto küljest juhtme, pistate selle stepslisse ja jääte ootama.
    Kuigi selline tulevik võib tunduda utoopiline ning tõenäoliselt seda ongi, võitleb elektriautosid müüva ZEV Motorsi juht Teet Randma just selle eest, et autoomanikud kütusemüüjate asemel elektritootjaid toidaksid.
    "Selle autoga on hinnasääst kõigist autoga seotud kuludest 40 protsenti," räägib Randma, kelle esiknumbriks on Zev Smiley nimeline elektrisõiduk, mis ei vaja liikumiseks tilkagi eestlaste lemmikbensiini 95Ed ega diislikütust.
    Kuigi Randma kiidab sõidukit taevani, on ta ise siiski väheke skeptiline. "Ei tea, kas saame eestlaste džiibiarmastust muuta," mõtiskleb mees ning tunnistab, et seni pole ühtegi autot veel ostetud. "Momendil pole ühtegi ostjat. Selleks on erinevaid põhjusi, näiteks liisingufirmad on praegu pessimistlikud," räägib ta, loetledes samas eeliseid bensiiniautode ees: kui sõidad päevas 50 kilomeetrit, kulub aastas elektri peale 1800 krooni, Tallinnas saad kõikjal tasuta parkida ning tülikaid hooldusi pole vaja teha.
    Et taoline auto tundub iga inimese unelmana, on juba Eesti Energiagi asjast huvitatud. "Oleme suhelnud ühe ettevõttega (ZEV Motors OÜ), kes on juba mõned elektrisõidukid Eestisse toonud ning neid ka Motorshow 2008 raames tutvustanud. Lähiajal alustame ZEV Motorsiga läbirääkimisi sõidukite demonstreerimiseks meie pindadel," kirjutab energiafirma esindaja Iveri Marukashvili, lisades, et nafta hinna tõusu arvestades on sellel valdkonnal suur perspektiiv ning Eesti Energia ei jää siin kindlasti pelgalt pealtvaatajaks.
    Indrek Kaju, Neste peadirektor
    Ma ei soovi olla inimene, kes igast asjast (olgu see siis koogiretsept või elektriauto) peab ajalehe veergudel tingimata midagi arvama.
    Jään vastuse võlgu.
    Marko Riitsalu, Veho Eesti müügijuht
    Väga palju Honda Civicu hübriide ei osteta, aastas ehk alla kümne müüme.
    Hübriidauto ostu puhul pole nende ostjatele tähtis keskkonnasäästlikkus, vaid pigem tasuta parkimise võimalus.
    Enamasti ostetakse ikkagi bensiinimootoriga Civicuid, kuna määrav on hind.
    Autor: Gert D. Hankewitz
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.