Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseltsid hindavad transpordiliikide riski erinevalt

    Küll aga erineb kindlustusseltside kaupa see, kui kõrgelt nad hindavad erinevate transpordiliikide riski.
    Mille poolest on meretranspordi kindlustus teistest transpordikindlustustest erinev?
    Kindlustusleping tavaliselt ei erinegi muu poolest kui see kirje poliisil, mis nimetab, millist transpordiliiki kasutatakse.
    Kindlustustingimused ja -kaitse on tavaliselt samad kõigi transpordiliikide korral. Aga enne kindlustuspakkumise esitamist teostab iga kindlustusselts riski hindamise. Riski hindamisel võib transpordivahendil olla määrav tähtsus. Siinkohal tulevadki mängu seltside erinevused.
    Kui kindlustusavaldusel on transpordivahendiks liinilaev, siis pole kindlustusel maanteetranspordiga suurt vahet. Aga kui tegemist on tramplaeva ehk konkreetsele lastile tellitud laevaga, siis sõltub konkreetsest laevast, kas IF Eesti Kindlustus pakub sellele lastile veosekindlustust ja mis see maksab.
    Kuni laev vastab Institute Classification Clause (ICC) tingimustele, ei mõjuta laev kindlustuslepingut. Institute Classification Clause on rahvusvaheline standard, mis seab tingimused laeva klassiühingule, tüübile ja vanusele. Seepärast ongi tavaliselt seltside poliisidel ja tingimustes eritingimuseks ICC.
    Probleem on siis, kui laev ei vasta ICC tingimustele ja kindlustuse müüja ei selgita ka kliendile, mis see ICC on. Seda Eestis kahjuks juhtub. IFis oleme sisemiselt selle riski minimeerinud.
    Milliseid tarneklausleid põhiliselt kasutatakse meretranspordis, kuidas need jagavad vastutuse?
    Meretranspordis saab kasutada kõiki tarneklausleid peale DAFi, kus tarne toimub piiril. Sagedamini olen kokku puutunud järgmiste tarneklauslitega: EXW - kogu risk on ostjal, FOB - risk siirdub ostjale, kui müüja annab veose lastimissadamas vedajale-laevale üle,
    CIF - riski ülemineku koht on sama, aga tingimuseks on müüja sõlmitud ja makstud veo- ja veosekindlustusleping, DDU - risk on müüjal kuni kauba sihtkohani.
    Räägitakse, et kauba kindlustamine ei ole kallis. Kui palju maksab näiteks konteineri kindlustamine ja millest hind sõltub?
    Toon siinkohal näite konteineritäie kauba ühekordse veo kohta.
    Oletame, et vorstitootja kindlustab ühe konteineritäie vorsti, mida veetakse Eestist Hispaaniasse. Vorst on tootjapakendis, koguväärtus 1 000 000 krooni. Omavastutus on 5000 krooni, kindlustuskaitse Institute Cargo Clauses (A). Kindlustusmakse tuleb sel juhul 2136 krooni.
    Millised on tavapärased kahjud meretranspordil?
    Tavaline meretranspordil tekkida võiv kahju on märgumine või tormi põhjustatud rappumisest tekkinud kahjustused.
    Muuseas, soolane merevesi kahjustab mõnd kaupa oluliselt rohkem kui mage vesi. Üldavariiga on tulnud tegelda vaid paar korda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
"Tunnen, et on vaja telefon kätte võtta... ja kukun jälle töösse!"
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Tata Motors ostab Fordi autotehase Indias
India autotootja Tata Motors ostab Fordi autotehase Lääne-Gujarati osariigis, millega Ford kasumit teenida ei suutnud.
India autotootja Tata Motors ostab Fordi autotehase Lääne-Gujarati osariigis, millega Ford kasumit teenida ei suutnud.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Hiina eksport kasvas, kuid väljavaade näib tume
Hiina eksport kasvas juulis oodatust kiiremini, andes riigi majanduse taastumiseks koroonapandeemiast julgust. Samas globaalse nõudluse nõrgenemine võib hakata lähikuudel tarneid pidurdama, vahendab Reuters.
Hiina eksport kasvas juulis oodatust kiiremini, andes riigi majanduse taastumiseks koroonapandeemiast julgust. Samas globaalse nõudluse nõrgenemine võib hakata lähikuudel tarneid pidurdama, vahendab Reuters.
Analüütik: hinnatõusu leevenemist maksab oodata kevadel
"Inflatsiooni pidurdumist võiks praeguste futuuride pealt oodata järgmisel kevadel," märgib rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna analüütik Kristjan Pungas.
"Inflatsiooni pidurdumist võiks praeguste futuuride pealt oodata järgmisel kevadel," märgib rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna analüütik Kristjan Pungas.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.