Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseltsid hindavad transpordiliikide riski erinevalt

    Küll aga erineb kindlustusseltside kaupa see, kui kõrgelt nad hindavad erinevate transpordiliikide riski.
    Mille poolest on meretranspordi kindlustus teistest transpordikindlustustest erinev?
    Kindlustusleping tavaliselt ei erinegi muu poolest kui see kirje poliisil, mis nimetab, millist transpordiliiki kasutatakse.
    Kindlustustingimused ja -kaitse on tavaliselt samad kõigi transpordiliikide korral. Aga enne kindlustuspakkumise esitamist teostab iga kindlustusselts riski hindamise. Riski hindamisel võib transpordivahendil olla määrav tähtsus. Siinkohal tulevadki mängu seltside erinevused.
    Kui kindlustusavaldusel on transpordivahendiks liinilaev, siis pole kindlustusel maanteetranspordiga suurt vahet. Aga kui tegemist on tramplaeva ehk konkreetsele lastile tellitud laevaga, siis sõltub konkreetsest laevast, kas IF Eesti Kindlustus pakub sellele lastile veosekindlustust ja mis see maksab.
    Kuni laev vastab Institute Classification Clause (ICC) tingimustele, ei mõjuta laev kindlustuslepingut. Institute Classification Clause on rahvusvaheline standard, mis seab tingimused laeva klassiühingule, tüübile ja vanusele. Seepärast ongi tavaliselt seltside poliisidel ja tingimustes eritingimuseks ICC.
    Probleem on siis, kui laev ei vasta ICC tingimustele ja kindlustuse müüja ei selgita ka kliendile, mis see ICC on. Seda Eestis kahjuks juhtub. IFis oleme sisemiselt selle riski minimeerinud.
    Milliseid tarneklausleid põhiliselt kasutatakse meretranspordis, kuidas need jagavad vastutuse?
    Meretranspordis saab kasutada kõiki tarneklausleid peale DAFi, kus tarne toimub piiril. Sagedamini olen kokku puutunud järgmiste tarneklauslitega: EXW - kogu risk on ostjal, FOB - risk siirdub ostjale, kui müüja annab veose lastimissadamas vedajale-laevale üle,
    CIF - riski ülemineku koht on sama, aga tingimuseks on müüja sõlmitud ja makstud veo- ja veosekindlustusleping, DDU - risk on müüjal kuni kauba sihtkohani.
    Räägitakse, et kauba kindlustamine ei ole kallis. Kui palju maksab näiteks konteineri kindlustamine ja millest hind sõltub?
    Toon siinkohal näite konteineritäie kauba ühekordse veo kohta.
    Oletame, et vorstitootja kindlustab ühe konteineritäie vorsti, mida veetakse Eestist Hispaaniasse. Vorst on tootjapakendis, koguväärtus 1 000 000 krooni. Omavastutus on 5000 krooni, kindlustuskaitse Institute Cargo Clauses (A). Kindlustusmakse tuleb sel juhul 2136 krooni.
    Millised on tavapärased kahjud meretranspordil?
    Tavaline meretranspordil tekkida võiv kahju on märgumine või tormi põhjustatud rappumisest tekkinud kahjustused.
    Muuseas, soolane merevesi kahjustab mõnd kaupa oluliselt rohkem kui mage vesi. Üldavariiga on tulnud tegelda vaid paar korda.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.