Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tanklates vene bensiin

    ?Arvasin, et Norra on korralik maa ja küllap ka Statoili bensiin on tasemel, paraku pidin pettuma,? rääkis mööbliärimees Urmas Lepik, kelle vähem kui aasta vanune Peugeot 406 hakkas Statoilist võetud 95 bensiiniga käivitamisel tõrkuma. Nüüd on ta otsustanud võtta 98 oktaanarvuga bensiini, lootes, et see on parema kvaliteediga. Varem on Lepik pidanud enda sõnul pettuma nii Neste kui Shelli müüdavas autokütuses.
    Eile Shellis oma autot tankinud ettevõtja Riho Koppel oli kindel, et ostab ikka lääne päritolu bensiini. Kuuldes, et bensiinipaaki võib voolata ka Vene või Leedu kütus, oli ta algul imestunud, kuid siis leidis: ?Peaasi, et kütus oleks kvaliteetne.?
    Sikupilli keskuse juures paikneva Hydro Texacole kuuluva Uno X automaattanklast bensiini võtnud Margus Jupitov ütles, et ei usu, et tegu võib olla Vene kütusega. Veidi mõeldes lisas Jupitov, et kui kõikjal on üks ja sama kütus, siis pole enam vahet, kus tankida.
    Tarbijakaitseameti kaubandusosakonna asejuhataja Andres Kadaja sõnul on põhiliselt Eestis praegu müügil ida poolt tulnud autokütus. ?Kui midagi ka läänest tuuakse, siis on need väga väikesed kogused,? märkis ta.
    Sellist järeldust lubab Kadaja sõnul teha kütuse kvaliteeditõendite võrdlus. ?Kui mõned aastad tagasi oli meil valdavalt turul Soomest toodud Neste bensiin, olid kvaliteedinäitajad hoopis teised kui nüüd,? selgitas ta, lisades, et see ei tähenda, et ida bensiin tingimata kehvem oleks.
    Kütuse Ümarlaua juhataja Aleksander Johansoni sõnul võtavad Eesti hulgi- ja jaemüüjad kütust sealt, kus odavam, segavad siin lisandeid hulka ja panevad Euroopa hinnaga müüki. Ta ütles, et Venemaalt võib saada bensiini isegi kuni poole võrra odavamalt kui lääne turult.
    Statoil Eesti peadirektor Epp Kiviaed kinnitas, et praegu müüb firma tõepoolest kütust, mis tuleb kas Venemaa või Leedu naftatehastest. Kuna Statoili Baltimaade logistikakeskus asub Riias, siis seal toimub ka kütuse sisseost, selgitas ta. ?Aga kogu sisseostetav kütus läbib meie range kvaliteedikontrolli,? nentis ta.
    Seda, et kogu müüdav kütus on tulnud idast, tunnistas ka Hydro Texaco müügidirektor Andres Kivistik. Ühtlasi kinnitas ta, et Uno X tanklates müüdava bensiini ja diislikütuse kvaliteet ületab Eestis kehtestatud kvaliteedinõudeid. ?Tarbija ei jõua lihtsalt kallimat osta, sest üle poole bensiiniliitri hinnast moodustavad riigimaksud,? märkis ta.
    Alexela Oili peadirektor Heiti Hääl lausus, et pole kunagi oma kütuse Vene päritolust saladust teinud. ?Sel pole häda midagi,? kinnitas ta.
    Shell Eesti jaemüügijuht Riina Aamissepp ütles, et kütuse päritolu pole oluline, sest selle sisseostmisel kontrollitakse kvaliteeti. ?Ostame kauba Eestis tegutsevalt rahvusvaheliselt vahendajalt, kes omakorda saab selle erinevatelt hankijatelt,? lausus ta, lisades, et Vene kütus võib olla isegi parem kui ükskõik kust mujalt tulnu.
    Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun märkis, et on kasutanud Soome Fortumile lisaks teisigi hankekanaleid ja müünud ka Vene päritolu autokütust. Hetkel müüb Neste Eestis tema väitel Fortumi naftatehaste bensiini. ?Seekord oli Soome kütus täiesti konkurentsivõimelise hinnaga,? selgitas ta.
    Seni bensiinituru hinnasõja kiuste püsinud väiketanklad ei suuda suurte jaemüügikettidega konkureerida ning võivad tegevuse lõpetada.
    Üle Eesti 12 bensiinijaama omava NB Tankla ASi nõukogu esimehe Aleksander Kannuse sõnul pole aasta jooksul bensiiniturul lahkujaid ja ühinejaid olnud, kuid olukord on muutunud alates suvest väiketanklatele üha kriitilisemaks.
    ?Augustis-septembris oli momente, kui väikesed jaamad olid kütusest tühjad,? ütles Kannus. ?See on hingitsemise küsimus, ühe-mehe-tanklaid hoiab elus maksudest kõrvalehiilimine,? lisas ta.
    Kannuse sõnul on väiketankla asukoht tihti ebasoodne ning seetõttu suured müügiketid neid ei himusta, samuti on kulukas täita keskkonna- ja tehnilisi nõudeid.
    ASi Eksar-Transoil juhataja Märt Mägi oli samuti seda meelt, et tulevikus võib tanklate arv väiksemaks jääda. ?Väiksemad tanklad elavad praegu ühe päeva korraga,? tõdes ta.
    Mägi sõnul on Eestisse ehitatavad uued tanklad väga kallid, ehituskulud kõiguvad poolest miljonist kuni 5 miljoni kroonini.
    Samas on suurtel jaemüügikettidel erinevalt väiketanklast võimalus pakkude soodushinda kliendikaardi abil.
    ?Alates augustist on absoluutselt kõigil kasumimarginaalid kukkunud,? ütles Kannus.
    Eile oli Eesti jaemüüjaid varustavas Neste hulgimüügis bensiini 95 hind 10,38 krooni liiter ning bensiini 98 hind 10,76 krooni. Neste ja Statoili teenindusjaamades maksis sama bensiin vastavalt 10,35 ning 11,20 krooni.
    Samas saavad osa partnereid Nestelt bensiini odavamalt. Näiteks NB Tanklale oleks bensiini 95 eilne hulgihind olnud 10,10 krooni, mida firma müüb mõnes kohas isegi 10,05 krooniga.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.