Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ÄPTVs

    Arvestades erastatava ettevõtte keerukust oleme enam-vähem suutnud plaanist kinni pidada. Oluline on Eesti Raudtee kui infrastruktuuri ettevõtte, nn loomuliku monopoli erastamisel see, et riiklik regulaator ja seadusandlik ümbrus oleks paika pandud. Eesti Telekomi moodustamisel 1992 oli see paika panemata ja probleeme lahendame tänaseni.
    Raudtee erastamine on sees valitsuse koalitsioonileppes. Valitsus soovis Eesti Raudtee erastada Erastamisagentuuri kaudu avalikul konkursil ja müüa enamiku aktsiatest. Nüüd, poolteist aastat hiljem, avati lõplike ostupakkumiste ümbrikud ja sellega võib rahul olla.
    Kolme pakkuja hulgas on strateegiliselt tugevaid tegijaid, esindatud on osa maailma paremikust. Nad omavad kogemust raudtee alal äri tegemiseks, seda nii majanduslikus, füüsilises kui tehnoloogilises mõttes.
    Erastamise tingimustes pole öeldud, milline kaal on ostuhinnal, investeeringute mahul ja äriplaanil. Otsuse teeb Erastamisagentuuri nõukogu ja iga selle liige mõtestab kriteeriumeid enda jaoks. Siiski on oluline see, kui hästi või halvasti suudetakse ennast näidata strateegilise investorina, teisiti öeldes suudetakse tõsta ER rahvusvahelist konkurentsivõimet.
    Strateegiline investor ei lase end häirida sellest, et Tallinna sadama kaudu veetava raske kütteõli käive on võrreldes varasemate aastatega rohkem langenud. Mida strateegilisem, pikemaajaliste eesmärkidega investor, seda vähem laseb ta end häirida lokaalsetest kõikumistest. Samal ajal on idasuunaline äri kindlalt seotud riskiga ja sellega tuleb erastajal ka arvestada.
    Surve pole olnud otsene, küll on erastamisprotsessi vältel avaldatud kaudset survet. Erastamisest on soovitatud loobuda kõikvõimalikel ettekäänetel. Osal erastamise vastastest on olnud siirad kaalutlused, kahtlused selle kohta, kas valitsus või riik on selliseks erastamiseks valmis. Teised on tekitanud kuulujutte ja närvilisi olukordi saavutamaks raudtee erastamata jätmisega iseendale paremaid positsioone.
    Nii riigikeskseid erastamis- ja aktsiate ostu-müügilepingute projekte pole ma näinudki. Võimalikud ohud on mitmekordselt maandatud, tekkis koguni investorite huvi vähenemise kartus.
    Piirangutele lepingutes lisanduvad hoonestusõiguse tingimused. Viimane tähendab seda, et raudtee alla jäävat ja selle teenindamiseks vajalikku maad kasutatakse ainult raudtee tarvis.
    Ma ei näe põhjust, miks ei peaks sobivate pakkumiste korral erastatama. Selle kaudu saavutab Eesti Raudtee uue kvaliteedi.
    Selleks et vaadata Äripäev TV'd soovitame endale installeerida RealPlayer 8 Basic. Vajaliku tarkvara leiate siit
    Autor: ÄP Online
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.