Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Täna algavad bensiiniostjate koorimise nädalad

    Kerkinud aktsiisi süüdlaseks tuues kergitavad kütusemüüjad kütuste liitrihindu tanklates kuni 1,5 krooni. Eesti suurimad bensiinimüüjad eesotsas Statoiliga peaksid viima hinnad "Euroopa tasemele" juba täna.
    Äripäeva hinnangul toob võimalus Euroopa Liiduga liitumisele viidates praegu hinda tõsta bensiinimüüjatele ajaloo ühe kõige kasumlikuma perioodi. Nimelt on neil varudes veel madalama aktsiisiga sisse ostetud kütus, aga tarbijad ostavad juba kallimat bensiini.
    Näiteks turuosalt suurima müüja, Statoili Futura 95 Euro liitri müügihind peaks täna tõusma 10.20 kroonilt 11.40 kroonile. Seega tõuseb Statoili arvestuslik marginaal ühelt kroonilt pea kahele kroonile. See pidu peaks kestma, kuni odavamad varud otsa lõppevad ehk tõenäoliselt kaks-kolm nädalat.
    Äripäeva arvutuste järgi teenivad kütuse importijad tänu varakult kerkinud hindadele kokku lisatulu umbes miljon krooni päevas. Kui jagada lisakasum turuosade kaupa, siis teenib Statoil neil päevil vaheltkasu umbes 300 000, Neste ligi 200 000 krooni päevas. Kümne päeva pealt teenivad Statoil ja Neste seega juba vastavalt 3 ja 2 miljonit krooni. Võrdluseks: 2002. aastal oli Statoilil aastakasum 36 ja Nestel 59 miljonit krooni. Seega on need paar nädalat, mis tulevad tarbijate taskust, arvestatava tähtsusega.
    Kas selline enneaegne hinnatõus on õigustatud? Rangelt võttes peaksid kütusemüüjad tõstma hinda hetkest, kui neilegi kütuse hind tõuseb. Samas ei saa pahaks panna, et ka bensiinimüüjad üldisest hinnatõusuootusest kasu lõikavad. Nad oleksid ju rumalad, kui suhkru- ja soolakaupmeestele alla jääksid.
    Häirib siiski see, kuidas kütusemüüjad on püüdnud hinnatõusu tegelikku vajadust ja ulatust hämamise taha peita, rääkides maailmahindadest ja paika pandud marginaalidest. Veebruaris märkis Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing, et paljud ettevõtjad kompavad enne liitumist turgu, vaadates, kas tarbija võtab uue hinna vastu. Josingu sõnul tegid seda teiste seas just kütusefirmad, kes kord tõstsid ja siis jälle langetasid tanklates hindu. Statoili juhatuse esimees Epp Kiviaed Josinguga ei nõustunud. ?Meil on hinnastrateegia ja kasumimarginaalid aastaks paika pandud ja mingit kompamist me ei harrasta,? lausus ta rangelt.
    Kiviaed ütles ka, et hinnatõus sõltub eelkõige maailmaturul valitsevast olukorrast: aktsiisitõusu tõttu on hinnatõusuks surve olemas, aga kui samal ajal nafta hind maailmaturul langeb, ei pruugi Eestis bensiini hind tõustagi. ?Bensiin on Eestis maksnud ka 11 krooni ringis liiter ja vaevalt, et nüüd seda taset ületame,? lisas Kiviaed. Täna küünib bensiinihind Statoilis 12 krooni lähedale.
    Tuleb märkida, et nafta maailmaturuhinnad on tõepoolest laes ning ka dollar on hakanud üles liikuma. Eelmisel reedel kirjutas Turun Sanomat, et bensiinihind ähvardab ka Soomes tõusta rekordilistesse kõrgustesse, põhjusteks dollari tugevnemine, USA suvehooaja algus, tagasihoidlikud bensiinivarud ja kasvavad maailmaturu hinnad.
    Samas märkis Neste turundusjuht Matti Peitso, et maailmahinnad mõjutavad kohalikku hinnatõusu vähe, tähtsaim on kohalik konkurents. Eestis näib, et kohalikule konkurentsile mõeldakse edasi siis, kui kõik kütusemüüjad on euroliiduga liitumise puhul tarbijatelt maksimaalse välja pigistanud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Metsamajandajad metsanduses pikka plaani ei näe
Erametsandajate jaoks pole suurim probleem mitte majanduse langus või vähenenud nõudlus puittoodete järele, vaid riikliku metsanduspoliitika ettearvamatus.
Erametsandajate jaoks pole suurim probleem mitte majanduse langus või vähenenud nõudlus puittoodete järele, vaid riikliku metsanduspoliitika ettearvamatus.