Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turismitalud puhkesid õide

    Eesti turismitaludel läks möödunud aastal hästi ning tulevik paistab igati helge. Suurt osa mängivad siin ka ettevõtjad, kes korraldavad üha kallimaid ja uhkemaid suvepäevi.

    Luhtre turismitalu perenaine Marje Schmidt rääkis, et ettevõtete panustamine suvepäevadesse on märgatav. „Kui masuajal oldi pigem tagasihoidlikud, siis nüüd on näha, et esinema tellitakse üha kallimaid bände, samuti võetakse juurde lisateenuseid,“ rääkis ta.
    Sama kinnitas ka Kuke turismitalu omanik Jüri Lakspere.
    Endla Turismitalu OÜ üks omanikke Jonel Põld rääkis, et nende kogemuse põhjal oleneb väiksemate ettevõtete meelelahutustegevus sageli rahakoti paksusest ehk kui raha on, siis ka suvepäevadele minnakse. Suuremad ettevõtted planeerivad aga seesuguseid üritusi pikalt ette ning kasutavad pigem ürituste korraldusfirmasid, kelle kanda on kogu tegevus.
    Schmidt, kes on Raplamaal asuva turismitalu üks omanikke, ütles ka, et inimesed otsivad tallu tulles maalähedust, näiteks kohapeal valmistatud toitu, samas ei suudeta loobuda ka mugavustest.
    Suuline reklaam. Lakspere hinnangul aitab paljuski ettevõtte edukusele kaasa suuline reklaam, mis töötab oluliselt paremini kui ajalehekuulutus või sotsiaalmeedia. „Sõna levib suust suhu, sõbra või tuttava soovitus on väga oluline,“ ütles ta. Ka Põld rõhutas suulise reklaami tähtsust seda tüüpi ettevõtete puhul.
    Schmidt märkis, et ta ei oska küll kommenteerida sotsiaalmeedia osatähtsust turismitalu reklaamimisel, kuid edukaks tegutsemiseks peab kindlasti olema nähtav turismiveebisaitidel ning panustama sellele, et inimesed saaksid turismitalus hea kogemuse, sest suuline reklaam on parim reklaam.
    Koostööpartnerite olulisus. Turismiettevõtete puhul on märgatav ka nende lai ampluaa ehk siis pakutavate teenuste mitmekesisus.
    Lakspere hinnangul ei saa kindlasti väita, et lai tegutsemisvaldkond olekski edu pant, pigem on kinni kõik ärimudelis. Sageli toimivad tursmitalud omamoodi kogukonnaettevõtluse osana – näiteks pakub turismitalu majutust ja toitlustust, lähedal asuv ettevõte aga näiteks seikluslikku ajaviidet.
    Temaga nõustus ka Põld, kes rõhutas, et oluline on eeskätt koostööpartnerite olemasolu. „Pigem on mõtet teha oma asja ja kvaliteetselt. Päris nii pole mõtet, et ise taon trummi, olen õhtujuht ja mida kõike veel. Mõistlik on kaasata koostööpartnereid,“ rääkis ta. Põld lisas, et partnerite valikul peab olema aga väga hoolas, näiteks tasub ise läbi proovida nende teenused. „Ei saa pakkuda inimestele seda, mida ise kogenud ei ole,“ sõnas Põld ja lisas, et näiteks on ta koos oma meeskonnaga käinud kanuumatkal, mida nüüd ka klientidele pakuvad.
    Tulevik helge. Ka tulevikuperspektiiv on ettevõtetel igati positiivne. Valdavalt oodatakse kas sama käivet nagu eelmisel aastal või isegi kasvu. Lisaks rahanumbrite hoogsale kasvule ei jääda ka ise käed rüpes istuma. Nagu ütles Schmidt: „Oleme kogu hoole ja armastuse turismitallu pannud ja on näha, et see hakkab ennast ära tasuma.“
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: kell kuus tuled tööle, kell kaheksa hakkab palk jooksma Nädala ülevaade juhile, ettevõtjale ja investorile
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.