Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoliv toob turvavööde tootmise üle Normasse

    Seda sammu kaalutakse, et hoida kokku nii tööjõukulude kui ka maksude pealt, kirjutas kolme Balti riigi majanduslehe ühine uudistekanal BBN reedel uudisteagentuurile AFX viidates.
    Rootsi Vargarda tehase juht Lars-Gunnar Skötte ütles, et tehas viib järk-järgult kõik turvavööde tootmise 275 töökohta Vaargaardast Eestisse. ?Turvavöö valdkonnas on vaja väga palju käsitööjõudu, samas turvapatjade valdkonnas mitte, seepärast jääb see valdkond Rootsi,? ütles Skötte.
    ?See, et neil nüüd tootmise ületoomise täpsed plaanid paigas on, on minu jaoks küll üllatus,? kommenteeris uudist Norma juhatuse esimees Peep Siimon. ?Ju siis leiti nüüd, et see on see õige aeg,? märkis juht. Kuigi lisas, et Eesti jaoks oleks see ju positiivne.
    Siimon möönis, et liinide ületoomise plaane on neil kogu aeg olnud, ka sel aastal on liine üle toodud. ?On ju loomulik, et tootmine viiakse kallitest tootmisriikidest madalama kuludega maadesse,? märkis Siimon.
    ?Mina tahtsin Autolivi Rootsi tootmise Eestisse tuua juba 1997. aastal,? ütles Norma endine juht Peep Aaviksoo. Ta väljendas heameelt selle üle, et rootslased on lõpuks aru saanud, et toota tuleb seal, kus on seda teha odavam. Tulevikus vähenevad Aaviksoo sõnul tänu sellele kindlasti Norma riskid, aga samas ka kasumimarginaalid.
    ?Euroopa turule toota on kindlam, aga marginaalid väiksemad kui suure riskiga Vene turul,? märkis Aaviksoo. Ta lisas, et kokkuvõttes on see nii Normale, firma aktsionäridele kui ka Eesti majandusele väga hea samm. Norma aktsiat soovitas Aaviksoo hoida ja dividende võtta.
    ?Kui see on tõsi, on see küll hea uudis,? tõdes Suprema vanemanalüütik Triin Palge. Ka tema lisas, et võrreldes Venemaaga on see madala marginaaliga äri. ?Samas võib see jälle seda tähendada, et lõpuks tehakse ka Normale väljaostupakkumine,? märkis Palge. Kui kogu toomine Rootsist Eestisse tuuakse, tahaksid rootslased analüütiku sõnul võtta ka 100 protsenti kasumist.
    Kui Normas lisanduks juurde samapalju töökohti, suureneks 839 liikmega töötajaskond kolmandiku võrra.
    Rootsi majanduslehe Dagens Industri online-väljaanne tsiteeris Autolivi pressiesindajat, et kompanii on tõsise surve all, kus suured autotööstused nõuavad hindade alandamist.
    ?Me peame kulusid kuskilt kokku hoidma hakkama. Kui me seda ei tee, lähevad meie kliendid konkurentide juurde,? ütles ta.
    Selle aasta kuue kuuga oli Autolivi turvavööde käive 1,05 mld USA dollarit ehk ligi 13 miljardit krooni. Mullu samal ajal oli käive 10 miljardit krooni. Kasum oli esimesel poolaastal 2 miljardit krooni, võrreldes 1,6 miljardi krooniga aasta varem.
    Selle aasta kuue kuu seisuga moodustas Norma müük Autolivile kogu turvavööde müügist 2,3%. 2003. aastal oli see näitaja 2,5%.
    Autolivil on turvavöid tootvad tehased lisaks Eestile ka veel Ungaris, Indias, Indoneesias, Poolas, Rumeenias, Lõuna-Aafrikas ja Tais. Lisaks valmistavad tehased kõikjal maailmas ka Autolivile turvapatju ja roolisüsteeme.
    Autolivi suuremad kliendid on DaimlerChrysler, Ford, Jaguar, Mazda, Volvo, GM, Isuzu, Opel, Saab, Fiat, Suzuki, Renault, Nissan, BMW, Honda, Toyota, VW ja Audi.
    Autoliv tahab ülejärgmise aasta keskpaigaks tuua kogu oma Rootsis asuva turvavööde tootmise Eestisse. Minu arvates on peamine, mis ülespoole liikuma hakkab, Norma käive.
    Kui oletada, et Normas töötatakse sama efektiivsusega kui Rootsis, võib töö, mida hetkel teevad 275 rootslast, kasvatada Tallinna börsifirma käivet kolmandiku võrra. Ehk siis Norma 1 miljardi kroonine aastakäive võiks paisuda 1,3?1,4 miljardi kroonini.
    Arvestades, et juba praegu on Norma müügi osakaal Autolivile tõusnud kogumüügis 60 protsendini, siis selle tootmise ületulemine võib suurendada Rootsi firmale tehtava töö osakaalu Norma koondkäibes juba kolmveerandini. Ehk sõltuvus suuromanikust muudkui kasvab.
    Autolivi tootmise ületoomine on siiani tähendanud Normale peamiselt vaid käibe kasvu ja kasumimarginaalide langust. Seetõttu ei maksa ka selle tehinguga suurt kasumi kasvu oodata.
    Kuna investorid juhinduvad eelkõige aga kasumi kasvust, siis mingit suuremat liikumist ei tohiks see uudis aktsiahinnas tekitada.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.