Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendiga seotud andmed asuvad erinevates kohtades

    Milline on kliendihalduse ehk CRMi koht ettevõtte IT-baasis? Kui vaadata üldiselt ettevõtte infohoidlaid (nii tehnoloogiapõhjalisi kui ka paberil asuvaid) ja otsida neid, milles paikneb klientidega seotud info, leiame, et pea kõigis süsteemides on kliente puudutavat infot. Raamatupidamine, laoprogramm, kirjade register, kliendinimekiri, e-kirjad müügimeeste arvutites, tellimuste kaust, lepingute kaust või register. Kõigis leidub andmeid, mis sisaldavad klientidega seotud toiminguid ja kliendi käitumist.
    Ettevõtte taktikaliseks (miks mitte ka strateegiliseks) eemärgiks võib olla teenindustaseme parandamine, konkurentidest kiirema teeninduse pakkumine, teenindusprotsesside sujuvaks muutmine vms. Kui eesmärgid on täpsemalt kirjeldatud, tasub personali valiku, koolitamise, motivatsiooni jms probleemide kõrval pühenduda järgmisena kliendiinfole. Püüdke aru saada, millist kliendiinfot on tegelikult igapäevaselt tarvis, et võetud teeninduseesmärke täita. Lihtne on kaardistada kõik ettevõttes olemas olev kliendiinfo ja selle allikad. Keerukam on püüda teha valik sellest infost, mida on teenindamiseks tegelikult vaja.
    Falcki näitel võib vaadelda kliendiinfo paiknemist enne ja pärast CRMi kasutuselevõttu. Üldjoontes oli pilt enne keeruline ja järelteeninduse vaatevinklist vajalikku infot suhteliselt vähe. Ka oli enamik süsteeme eraldiseisvad, mis tähendab, et andmed olid kas vähe sünkroniseeritud (ja siis manuaalselt) või üldse sünkroniseerimata. Häiretöötluse tarkvara, mis on Falcki mõttes põhiteenuse tootmistarkvara, sisaldas infot vast kõige struktureeritumalt. Samuti oli arvelduste süda ehk uus finantstarkvara suhteliselt värskelt ja läbimõeldult juurutatud. Mingil määral adekvaatne oli ka kliendibaas Accessi programmis. Kuid soovid aruandluse ja protsessiohje osas olid juba ammu kasvanud üle sellest, mida antud n-ö kodukootud lahendus võimaldas.
    Suurimaks probleemiks oli aga kliendiinfo adekvaatsus nendes süsteemides. Puudulike reeglite (sh palju erinevaid sisestajaid eri süsteemidesse) ja tehnoloogilise toeta olid paljud kliendiandmed struktureerimata kujul, ei võimaldanud aruandlust ega kannatanud välja ka võrdlust teistes süsteemides olevaga. Eriandmebaaside vahel puudus igasugune seos ehk integratsioon.
    Falcki eesmärgiks oli luua infosüsteem, mis aitab kliendihaldust oluliselt paremale tasemele viia. Selleks kaardistati olemasolevad kliendiinfo allikad. Edasi kirjeldati reaalne infovajadus ja joonistati üles tuleviku kliendihalduse infosüsteem ning seosed teiste peamiste süsteemidega (finants, häiretöötlus jms). Üks eriti praktilist laadi väljakutse CRMi juurutamisel oli küsimus, kus on õiged kliendiandmed. See tekib just olukorras, kus kliendinimekirja leiab tegelikult mitmest erinevast süsteemist või failist.
    Integratsiooni mõiste tegelikku sisu on efektiivse kliendihalduse kohalt raske alahinnata. Eriti kui klientidega seotud toiminguid on mitmeid ja neid teostavad eri isikud või osakonnad (müük, arveldus, järelteenindus). Integratsiooni eesmärk on see, et andmete muudatused liiguvad süsteemide vahel automaatselt. Selleks on paika pandud reeglid (näiteks andmemuudatuste liikumissagedus) ja seosed. Tulemuseks on peaaegu reaalajas adekvaatsed andmed kõigis kliendiga seotud süsteemides, sh CRMis. Falckis on CRMi arendus sinna jõudnud või jõudmas - süsteemide vahel on kas ühepoolne või kahepoolne integratsioon.
    Lisaks kliendiandmete õigsusele võimaldab integreeritud kliendiinfo vältida kliendihaldurite ülekoormamist erinevatest süsteemidest info hankimisega. Kas on mõtet koolitada kliendihaldureid kasutama raamatupidamistarkvara, et tegeleda võlgnikega?
    Andmete reeglistiku ja integratsiooni rakendamise põhiefekt on sujuvam teenindus - vähem kulub aega infovigade selgitamisele ja parandamisele. Lihtsamalt mõõdetav tulemus on andmesisestajate hulga ja nende poolt tehtavate vigade reaalne vähenemine. Kokkuvõttes saavad inimesed tegeleda rohkem oma tööga - kliendihalduri professiooniga. See info, mis on teenindamiseks vajalik, asub kõik ühes kohas - klienditeenindaja näpuotste juures.q
    Autor: Georgi Viies
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.