07. veebruar 2001, 00:00

Dagens Industri: Euroopa Komisjon leiab, et tal on kindlaid tõendeid Põhjamaade SASi ja Taani Maerski kartellikokkuleppe kohta, mistõttu ta saatis neile hoiatuskirja, et alustab nende vastu juriidilist protsessi. Kui komisjon suudab lennufirmade süüd tõestada, tuleb neil maksta trahvi, mis võib ulatuda kuni 10 protsendini käibest.

Euroopa Komisjon väidab, et lennufirmad on rikkunud Euroopa Liidu konkurentsireegleid, kui Maersk Air lõpetas kokkuleppel SASiga lennud Kopenhaageni ja Stockholmi vahel, mistõttu SAS on saanud domineeriva positsiooni sellel liinil, mida aastas kasutab ligi miljon reisijat.

Enne 1999. a kokkulepet oli SASi turuosa sellel liinil 75%, Maersk Airil ja Finnairil kummalgi 15%. Pärast lepet on SASi turuosa kasvanud üle 90%, millega on kaasnenud piletihindade kallinemise oht. Lisaks kahtlustab komisjon, et Maersk lubas mitte alustada Kopenhaagenist uusi rahvusvahelisi lende SASi liinidel ilma SASi heakskiiduta ja vastupidi.

Financial Times: Venemaa Kaug-Ida piirkondades valitseva energiakriisi tõttu tagandas Venemaa president Vladimir Putin ametist Primorski krai kuberneri Jevgeni Nazdratenko ja energeetikaministri Aleksandr Gavrini, kes otseselt vastutas energiakriisi lahendamise eest.

Gavrin oli esimene minister, kes kaotas töö pärast Putini presidendiametisse asumist mullu mais.

Kabineti istungil rõhutas president, et energiakriisi eest kannab suurt vastutust ka firma UES, kus riigil on 53protsendiline osalus ja mida juhib endine tipp-poliitik Anatoli T?ubais. Presidendi administratsiooni ülem Aleksandr Volo?in peab edaspidi tagama, et UESi juhtimine muutuks efektiivsemaks.

UES on soovitanud elektriturgu liberaliseerida ja kaasata firmasse rohkem erakapitali, kuid väikeaktsionärid on sellele vastu seisnud, kartes varade müüki alla tegeliku hinna.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 11:07
    Otsi:

    Ava täpsem otsing