Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksonduse vanad ajad tagasi ei tule

    Henrik RaaveFoto: Erakogu

    Küsimus pole see, kas takso- või sõiduäpi nimi on Taxify, Taxofon või mõni kolmas. Küsimus on, et tänapäeval pole enam tarvis teatud asjade tegemiseks mitut vahendajat, kirjutab Taxify Eesti tegevjuht Henrik Raave.

    Meie äri peab olema seaduslik. Isegi siis, kui kõikide uute asjade kohta seadusi veel pole, teeme koostööd ministeeriumite ning maksuametiga, osaleme ümarlaudadel, kontrollime juhtide tausta ning loome võimalused, et inimesed saaksid anda kiiret tagasisidet sõitude turvalisuse ja kvaliteedi kohta.
    Probleem on aga selles, et sellised suured muutused, nagu praegu taksoturul, ei ole lõpuni ühegi osapoole kontrolli all ning kõigil tuleb õppida käigu pealt. Et uue ja kiiresti liikuva maailmaga kohaneda, on ka Taxify pidanud pidevalt strateegiat täiendama. Näiteks kui alguses keskendusime suuremale koostööle firmadega, oleme edasi liikudes mõistnud, et meie tähtsaim partner on juht.
    Õppida tuleb käigu pealt
    Kui turule saabus Uber, mõistsime, et saame oma süsteemis ka sõidujagamist pakkuda ning teha seda seaduslikult. Reageerides kiiresti saame aru ka, et eravedajate täielikuks kasuteguriks klientidele vajab valdkond rohkem reguleerimist. Nii ei saa alates 1. jaanuarist sõita Taxify süsteemis üle kahe korra päevas, omamata ettevõtjastaatust.
    Mõnes mõttes on arusaadav, et kiired muutused taksonduses tekitavad pingeid ning me ei pahanda, kui keegi ütleb selle käigus krõbedama sõna, kuid Eesti majanduse ja sõiduteenuste parima tuleviku nimel oleks hea, kui valitsema ei jääks ühe mudeli esindajate kibe toon ning väited, nagu oleks uued teenusepakkujad tulnud turule eriti halbade kavatsustega, nagu nad hakkaksid kohe uuesti hindu kruvima või et nad ei hooli reisija turvalisusest. See on kõik vale ning mitte eriti tsiviliseeritud.
    Vanad ajad enam tagasi ei tule. Mõtleme parem koos, kuidas võtta muutustest parim ja tuua see juhtide ja klientideni.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.