Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina tahab Elon Muskile säru teha

    Elon Musk lõpetab parasjagu Nebraskas maailma suurimat akutehast, kui hiinlased hauvad kordades ambitsioonikamat plaani, kirjutab Bloomberg.

    Hiina ettevõtetel on kavas ehitada nii palju tehaseid, et nende maht ulatub 2021. aastaks 120 gigavatt-tunnini, selgub Bloomberg Intelligence’i raportist. See on piisav, et toota igal aastal akusid 1,5 miljoni Tesla Model S või 13,7 miljoni Toyota Prius Plug-in Hybridi jaoks.
    Järgmisel aastal valmiva Tesla gigatehase (gigafactory) aastane akutoodang ulatuks "vaid" 35 gigavatt-tunnini.
    Nõudlus tõuseb plahvatuslikult
    Liitiumioonakusid on juba kaua kasutatud nutitelefonides, sülearvutites ja muudes elektroonikaseadmetes. Prognoositakse, et nõudlus kasvab järgmise viie aastaga plahvatuslikult, sest elektriautod muutuvad väga populaarseks ja ettevõtted paigaldavad suuri varundamissüsteeme, et tuule- ja päikeseenergia kõikumist tasandada. Tesla tootis eelmisel aastal peaaegu 84 000 autot ja plaanib järgmiseks aastaks toota lausa 500 000 autot.
    Kuigi Tesla üks tehas on kõige suurem ja uhkem, seab Hiina valitsus paika tegevuskava, kuidas Hiina turuosa väga kiiresti tõuseks.
    Hiina valitsus toetab tööstust
    Umbes 55 protsenti maailma liitiumioonakudest toodetakse juba praegu Hiinas, USAs vaid 10 protsenti. 2021. aastaks peaks Hiina turuosa tõusma 65 protsendini, selgub Bloombergi andmetest.
    „Hiina valitsus näeb liitiumioonakude tööstust tulevikus väga tähtsana,“ ütles Bloomberg New Energy Finance’i analüütik Colin McKerracher.
    Prognoositakse, et akude maht kasvab 2021. aastaks rohkem kui kaks korda – 273 gigavatt-tunnini. Praegu on maht 103 gigavatt-tundi. Turg pakub väga suuri võimalusi ja Hiina ei taha rongist maha jääda.
    „Gigatehase ehitamise avalikustamine kolm aastat tagasi tekitas akuturul võidurelvastumise,“ ütles Benchmark Mineral Intelligene’i tegevdirektor. „Hiina pingutab väga palju.“
    Teslat ei tasu siiski maha kanda. Californias asuv ettevõte plaanib selle aasta lõpuks paika saada veel nelja tehase ehituskohad. Hiinas on väga vähe ettevõtteid, kui üldse, kes suudavad Tesla tootmismahule konkurentsi pakkuda.
    Hiina keskendub kohalikule turule
    Hiinas ei ole veel üht suurt ettevõtet, mis võiks akuturul domineerida, aga neil on palju väiksemaid firmasid: Amperex Technology, Tianjin Lishen Battery Join Stock ja kümned teised.
    Aasta alguses teatas Hiina valitsus, et plaanib akutootjaid liita, mis peaks aitama tööstusel paremini areneda. Lisaks tahab Hiina aastaks 2020. aastaks oma teedel sõitmas näha viit miljonit elektriautot.
    Hiina ambitsioon saada elektriautode turul maailmas liidriks on suuresti praktiline – paljudes linnades, näiteks Baodingis, Xingtais ja Shijiazhuangis, on saastatus väga suur.
    On ka teine põhjus – Hiina akutootjatele tahetakse luua kodumaine turg, ütles Bloomberg New Energy Finance’i analüütik Logan Goldie-Scot. "Hiina valitsus tahab julgustada ettevõtete arengut," ütles ta. „Kodumaiselt turult saavad nad hea hüppelaua maailmaturul laienemiseks.“
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.