Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Roku börsidebüüt erakordselt edukas
Nutifirma Roku börsidebüüdi päeval kallines ettevõtte aktsia peaaegu 50 protsenti, vahendab CNBC.
Ettevõte, mis teenib suurema osa oma käibest nutiteleritest ja videostriimingu seadmetest, kogus investoritelt IPO käigus 252 miljonit dollarit. Ettevõtte börsisümbol on ROKU.
Roku müüs täna 18 miljonit aktsiat, igaühe hinnaks kujunes 14 dollarit. Kui turg avanes, oli aktsia hind juba 15,78 dollarit. Praeguseks on aktsia kallinenud 47 protsenti, 20,56 dollarini.
Ettevõtte käive ulatus eelmisel aastal 398,6 miljoni dollarini, mis on veerandi võrra enam kui 2015. aastal. Sellegi poolest teenitakse jätkuvalt kahjumit – 2016. aastal ulatus puhaskahjum 42,8 miljoni dollarini, mis on mõne miljoni võrra rohkem kui 2015. aastal.
Roku oli üks esimesi tegijaid, kes tõi turule seadme, mis võimaldas telerist vaadata voogvideot. Hiljem on ettevõte saanud juurde küll ridamisi konkurente, enda seadmed on turule toonud näiteks nii Apple, Amazon kui ka Google.
Tegevjuht Anthony Wood ütles enne börsidebüüti, et nemad suuri konkurente ei karda. „Roku positsioon siin ökosüsteemis on selline, et me viime kokku kliendid, reklaamijad ja kasutajad. Me oleme suurte firmadega juba pikka aega edukalt
Konkurentsis püsimiseks pakub Roku konkurentidest laiemat valikut telekarakendusi. Firma müüb oma tarkvara ka suurtegijatele nagu Sharp ja Hitachi ning võtab endale osa reklaamitulust, mida meediafirmad nende platvormi kaudu teenivad.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.