Artikkel
  • Kuula

    Kas tööandjad ise ka teavad, keda nad tegelikult tööle otsivad?

    Praegu tööturul toimuv on loonud olukorra, kus tööandjad lahmivad töökuulutuste lubadustega ning tööotsijad kandideerivad mõtlematult, kuhu juhtub. CV Online’i turundusjuht Maris Viires usub, et aina enam peame iga värbamise eel mõtlema, keda ja miks me otsime.

    CV.ee turundusjuht Maris Viires. Foto: Tiit Tamme
    Tänane olukord tööturul paneb veidi pead vangutama, sest vana ei toimi, uut moodi ei oska ning vahepeal laiutab justkui sügav kanjonilaadne org, millest üle ei julge minna. Ja ei ole siin abi ka paanikasegustest sõnavõttudest meedias.
    Probleemi tunnetamine on enamjaolt niikuinii subjektiivne, kuid täna oleme jõudnud punkti, kus tõepoolest kuuleme iga päev tööturu kaebelaulu ja seda nii tööandjate kui ka tööotsijate poolelt. Kuidas siis on võimalik, et tööotsijad kaebavad, et pole piisavalt kandidaate, ning kandidaadid kaebavad, et nemad aina kandideerivad, kuid neid ei võeta jutule. Kas need kaks osapoolt on ikka ühel lehel või tegutsevad erinevates reaalsustes?
    Minu jaoks taandub see üsna lihtsale küsimusele – kas me teame inimestena keda või mida me tahame ning milles väljendub õnnestumine?
    Tööandjad rapsivad värbamisel
    Kui tööandjad ütlevad, et neile kandideerivad inimesed, kes seda nende silmis tegema ei peaks, või siis kandideerib neid väga vähe ja nende hulgast on pea võimatu valikut teha, siis sunnib ratsionaalne meel ütlema tööandjatele: „Palun vaadake peeglisse ja mõelge, milliseid sõnumeid välja saadate ja kas olete ikka 100% kindel selles, keda otsite ja miks.“
    Tööturu pimepüük sarnaneb vägagi kalapüügiga, sest kui ikka niisama suvalises kohas lanti vette viskad, siis võib küll püüdjat tabada algaja õnn, kuid kogenud kalamees teab, et selleks, et kindla peale välja minna, on vaja teha eelnevalt korralik kodutöö, tunda püügikeskkonda, ajastada targalt, omada head varustust ning elutervet mõttelaadi.
    Täna näib mulle, et ka tööandjad rapsivad pimesi, sest probleem on terav, inimesi on vaja kiiresti leida ning puudub hetk, et maha rahuneda ja oma plaan tõsiselt läbi mõelda. Ka liigne „saagi“ tähtsustamine on see, mis ühel hetkel tööandja hukutab, sest värbamist saab vaadata palju laiema mõjuulatusega, kui seda on vaid õige inimese leidmine.
    Utoopilised töökuulutused panevad tööotsijaid mõtlematult kandideerima
    Ja see ei käi ainult tööandjate kohta. Ka tööotsijad on täna loonud oma käitumisega paljuski olukorra, kus mõtlematult kandideeritakse ametikohtadele, mida tegelikult ei tunta ega päeva lõpuks taheta. See sunnib aga tööandjaid vorpima üha utoopilisemaid töökuulutusi, mille sisus nad ise ka kindlad ei ole.
    Hirm sunnib meid inimestena tegema mõtlematusi, kuid on ka võimalus, et kandidaatides ei domineeri hirm, vaid on hoopis uudishimu, sest tööhõive on kõrge ja töötingimused aasta-aastalt pigem paranevad. Kas siis saame öelda, et tööandjad on hädas, sest lihtsurelikest töötajatel on igav?
    Kui vastab tõele, et tööotsijad tegutsevad pigem igavusest ja meelelahutusvajadusest, siis on tööandjad tõesõna keerulises olukorras ja aitab vast kõige paremini info kogumine ja analüüs ning teadlik otsus mitte sellise pealiskaudse mänguga kaasa minna.
    Aitab ehk ka fookuse ümber seadmine ja mõtlemine, et tänane värbamine on palju enamat kui lihtsalt saagi kättesaamine.
    Töökuulutus peab vastama ka reaalsusele
    Tööandjatele on avanemas värbamise kaudu uued võimalused, mida enne ei osatud väärtustada: oma organisatsioonist positiivse kuvandi loomine, oma meeskonna tugevdamine läbi värbamissaadikute kaasamise, turuolukorra kaardistamine läbi saadud tagasiside jne.
    Sellest, et otsitavat inimest esimesel korral ei leita, on küll siiralt kahju ja see on majanduslikult ebasoodne, kuid kõige paremas mõttes sunnib see endale otsa vaatama ja küsima, mida või keda ma päriselt vajan ja kas see, mida oma organisatsiooni kohta välja näitan, on illusioon või tegelikkus.
    Jagub olukordi, kus tööotsijad võtavad ühendust ja annavad tagasisidet, et töökuulutuses öeldu on kaugel sellest reaalsusest, mida see töö tegelikult endast kujutab.
    Täna usun, et võti on rahunemises, süsteemsuses ja suuremas teadlikkuses. Inimesekeskne lähenemine on uus ja põnev, kuid päris täpselt selle uue fookuse rakendamisest aru ei saada. Tööandja ei pea käituma klouni kombel ja iga hinna eest uute trikkidega tähelepanu püüdma. Küll aga peaks tööandja ja ka tööotsija läbi mõtlema oma vajaduse ja olema siiras.
    Siirus müüs eile ja müüb ka homme.
    Allikas: CV.ee Nipila

    Maris Viirest saab kuulata 18. septembril toimuvas Juhtimislaboris "Kuidas saada endale parimad töötajad?".

    Lisaks esinevad koolitajad Signe Valsberg ja Kati Tikenberg, R-Kioski personalijuht Piret Aess, Elisa Eesti personalijuht Kaija Teemägi, Eesti jalgpallikoondise peatreener Martin Reim jt.

    Lisainfot saab SIIT.

  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.