Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juubel: Eesti bussimüügi turuliider, MANi sõidukite importöör Keil M.A. saab 25aastaseks

    Klient on meile tähtisFoto: Keil M.A.

    MAN Truck & Bus AG sõidukite müügi ja hooldusega tegelev Keil M.A. sai alguse 25 aastat tagasi. Algul tegeleti kasutatud Volvode impordi ja remondiga Valgas, kuid õige pea laieneti Tallinnasse, et olla lähemal oma potentsiaalsetele klientidele. Tänavu on ettevõttel plaanis avada uus veokite ja busside hoolduskeskus ka Tartus.

    Keil M.A. esimene ärinimi oli Valga AB Keil ning asutajad Valga Autobaas ja Saksa kodanik Helmut Keil. 29. detsembril 1993 asutatud firma eesmärk oli kasutatud Volvo veokite import Saksamaalt ning turustamine koos remondi- ja hooldusteenuse pakkumisega Valgas. „Aktiivse müügitöö tulemusena olime aga nii edukad, et juba 1994. aastal tõime Eestisse esimesed uued Volvo veokid, kuigi liisingufirmasid sel ajal veel Eestis ei olnud ning tehinguid rahastada oli väga keeruline,“ meenutab ettevõtte juhatuse liige Andres Mängel.
    Aastal 1995 sõlmis Keil M.A. diilerlepingu Volvo Truck Corporationiga Volvo veokite müügiks Eestis ning juba neli aastat hiljem allkirjastati importöörilepe Saksamaa suure veokitootjaga MAN Nutzfahrzeuge AG. Väljakutset selle lepingu puhul pakkus Mängeli sõnul eelkõige MANi väga lai ning põnev mudelivalik ning nende agressiivne laienemine eksporditurgudele. Täna ongi Keil M.A. MAN Truck & Bus AG toodetavate MAN veokite ja Neoplan busside impordi, müügi, hoolduse ja remondi teostaja, pakkudes väikeses mahus ka täisteenusrenti.
    Valga MANi hoolduskeskusFoto: Keil M.A.
    Need keerulised, ent põnevad 1990ndad
    „Aastatel 1994–1995 alustati Eestis ka liisingu pakkumist, ent tehinguintressid olid 18% ning hea, kui üldse kellelgi investeeringute jaoks raha oli,“ tõdeb Mängel. „Aga kui 1995. aastal saime juurdepääsu Rootsi rahastusvõimalustele, sai võimalikuks ka esimene tolleaegses situatsioonis väga suur müügitehing ETK Autoga 17 uue Volvo veoki tarnimiseks!“
    Kuna oli juba selge, et enamik Eesti kaubavahetusega tegelevaid ettevõtteid hakkab koonduma Tallinna ümbrusesse, avati kiiresti 1995. aastal Tallinnas Peterburi teel lisaks Valga teenindusele teine hooldustöökoda, et olla lähemal oma klientidele: transpordi- ja logistikafirmadele ning ehitusettevõtetele. 1998. aastal blokeeris aga Venemaa kriis Eesti vedajate turu ning transpordifirmadel tuli kiiresti ümber orienteeruda Lääne Euroopasse. „Oli raske, sest kontakte ju polnud ja Eestist ei teadnud keegi midagi. See oli esimene suur väljakutse liisingutele, kelle tagasivõetud kasutatud veokeid ja haagiseid me turustasime. Koostöö oli aga tolleaegne edu võti! Uusi veokeid pärast esimest kriisi praktiliselt ei soetatud.“
    Mängel nendib, et pärast turu kokku kukkumist oli väga keeruline, aga tuli säilitada personal ning katsuda hakkama saada. „Tulime sellega toime ja kui 2006.–2008. aastani kestnud buumile järgnes uus kriis, olime kogenenumad ning turul heas positsioonis. 2011. aastast uue tõusu alguseks olime suutnud säilitada kogu oma professionaalse meeskonna, kellega edasi minna ning areneda!“
    Busside pidulik loovutamine Tallinna Linnatranspordi ASileFoto: Keil M.A.
    Tugev konkurents paneb pingutama ja teenindusvõrku laiendama
    Konkurents Eesti veokiturul on tugev, toode peab olema modernne ja kvaliteetne ning teenindus kiire. Keil M.A. eeliseks kiiresti muutuvad turul on olla erakapitalil baseeruv importöör, mis teeb nende otsustusprotsessid väga lühikeseks. Seetõttu ollakse väga paindlikud ja kiired erinevates turusituatsioonides kohanema. 2017. aastal saavutati veokite müügis tugev kolmas positsioon, müües 1030veokilise turumahu juures 99 uut raskeveokit, mis teeb turuosaks 9,6%. Busside müügis ollakse viimased viis aastat turuliidrid. Ainuüksi Tallinna linnaliine on teenindamas üle 250 Keil M.A. müüdud bussi.
    Ettevõttes töötab kahe linna esinduse peale kokku 46 töötajat. Juhi sõnul on kindlasti üheks ettevõtte tugevuse näitajaks ühtselt toimiv meeskond. „Meeskonnavaimu säilitamiseks ja teravdamiseks korraldame vähemalt kaks korda aastas erinevaid ühisüritusi, kombineerides neid silmaringi laiendavate tegevustega nii Eestis kui ka välismaal.“
    Rääkides tulevikust, on Keil M.A.-l plaanis tänavu teostada investeering hooldusvõrgu laienemisse ning aasta teises pooles avada uus tänapäevane veokite ning busside hoolduskeskus Tartus, et tagada paremat järelteeninduse kvaliteeti Lõuna-Eestis. Kavas on laiendada ka tootevalikut: lähiajal saabub täiendus 3,5- kuni 5,5-tonnise täismassiga MANi kergveokite ja minibusside näol, mis võimaldavad teenindada laiemat kliendibaasi.
    Sõidukite areng on viimase 25 aasta jooksul olnud muljetavaldav. Andres Mängeli sõnul on trend kindlasti keskkonnasäästlik transport, mis tähendab veokite juures väiksemat diislikütuse kulu ja sellest tulenevalt väiksemat saastet või alternatiivsete biokütuste nagu biometaani laialdasemat kasutuselevõttu. „Või hakatakse rohkem panustama elektritranspordile, mille esmaseks eelduseks oleks aga uute akutehnoloogiate turule tulek,“ ütleb ta, lisades, et kindlasti on digitaliseerimine jõudsamalt tungimas nii veoki- kui ka bussipargi haldamisse ning näiteks intuitiivsesse veaanalüüsi, võimaldades efektiivsemaid ning kulusäästlikumaid tegevusi kaupade transportimisel või ühistranspordis.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.