Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa Eesti sihtriigiks
Igal ettevõttel võiks Saksamaal olla kliente ja partnereid, leiab Eesti suursaadik Saksamaal Mart Laanemäe.
Eesti pole Saksamaale päris lähinaaber, aga pole ka kauge. Peamiselt nähakse Eestit „reisimaana“, millega võiks huvitav olla lähemat tutvust teha. Seetõttu peab Eesti vaeva nägema enda Saksamaal nähtavakstegemiseks.
Isegi suure huvi puhul võib juhtuda, et mida paremini sakslane Eestiga tutvub, seda rohkem ta mõistab, et tõeliselt eksootiline on vaid meie mets ja seal elavad karud ja põdrad. See suurendab küll loodusearmastaja huvi – ja mõni loodusesõber võib osutuda heaks äripartneriks –, kuid see tähendab ühtlasi, et püsiv huvi Eesti vastu areneb Saksamaal eelkõige neil, kellel tekib seos maa ja rahvaga.
Suhteliselt paljud eestlased tunnevad Saksamaad, suhteliselt vähesed sakslased tunnevad Eestit. Põhiteadmised Eesti kohta on sakslastel üldjuhul positiivsed: teatakse, et Eestis on IT hästi arenenud ning et majandus- ja rahanduspoliitika on selline, mis sakslasele õige tundub. Sellest on ärikontaktide loomisel palju abi.
Mida peab Saksamaa kohta teadma ja millistel valdkondadel on perspektiivi, loe esmaspäevasest Äripäevast.