Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viru hotell tahab muutuda
Viru hotelli direktori Toomas Niinemäe sõnutsi loodab hotell operaatorfirma abil tõsta rahvusvahelist konkurentsivõimet, leida uusi turustuskanaleid ning muuta klientuuri rahvusvahelisemaks.
Niinemäe sõnutsi pole veel kindel, kas lepingu sõlmimiseni jõutakse või mitte. Ta tõdes, et Virule on konsultatsioone käinud pakkumas ning maad kuulamas ka mitmed teised operaatorfirmad, kuid ühegi teisega peale Scandicu pole läbirääkimisteni jõutud. Läbirääkimised peaksid lõppema kevadeks.
Kõige rohkem vaidlusi põhjustab rahaküsimus, rääkis Niinemäe, kelle sõnul üks ei taha maksta ja teine tahab rohkem saada. «Mõlemad pooled on tingimused praegu esitanud,» kommenteeris ta läbirääkimiste seisu. Ta lisas selgituseks, et operaatorfirma võtmine ei ole mingil moel seotud maja rentimise ega müümisega. Seniajani on Viru teinud turustusalast koostööd Soome hotelliketiga Sokos.
Rendile andja tahab saada endale käibest keskmiselt 20--35%, ülejäänud rahaga peab operaatorfirma nii ära majandama, et midagi ka kätte jääks, selgitas Niinemäe operaatorlepingu rahalist külge. «Vaidlus käib praegu selle üle, kas meie saame käibest endale näiteks 30, 20 või 23,5%,» lisas ta.
Viru selle aasta käive on prognooside kohaselt 125 mln krooni. Viru laenukoormus Eesti pankadele on suurusjärgus 100 mln krooni.
Inn Grupi juhatuse esimehe Andres Liinati sõnul makstakse operaatorile reeglina konkreetne protsent käibest ja teatud protsent tegevuskasumist, frantsiisilepingu puhul kasumiprotsenti ei ole, kuna frantsiisimüüja ei saa kulude eest vastutust kanda.
Liinat lausus, et küllap on Viru omanikud otsuse läbi kaalunud. «Selge on see, et Scandic aitähi eest seda ei tee,» märkis ta. «Selle eest tuleb omanikel teatavat tasu maksta, küsimus on vaid selles, kas makstav tasu korvab kasumi tõusu või mitte.» Operaatorfirma teenustasu on alati kalkuleeritud piiri peale, vastasel juhul oleks operaatorfirmadega liitumine Liinati sõnutsi totaalne.
Operaatorfirmaga koostöö tegemise peamine põhjus on Niinemäe sõnul operaatorfirma turustuskanalite kasutamine, mis muudaks hotelli klientuuri rahvusvahelisemaks. Scandicul on sada hotelli 11 riigis, näiteks Skandinaaviamaades, Saksamaal, Madalmaades, Prantsusmaal ja Inglismaal. Scandicu strateegiline partner on hotellikett Holiday Inn, millega on sõlmitud frantsiisileping, ülejäänud lepingud on management-lepingud. Aastas uuendab Scandic keskmiselt 2000 hotellituba.
Niinemäe lisas, et operaatorfirma kaasamine peaks märgatavalt tõstma pakutava teenuse kvaliteeti. Küsimusele, kuidas operaatorlepingu sõlmimine mõjutab Eesti hotellide omavahelist konkurentsi, vastas Niinemäe, et Viru rahvusvaheline konkurentsivõime tõuseb, samuti tõuseb täituvus, laieneb klientuur ning suureneb müügikanalite arv. «Kuigi ma arvan, et mingit uut ratast leiutada pole võimalik,» lausus ta. «Kulude ja tulude optimaalne suhe on saavutatud ning erilisi muutusi enam tulla ei saa.»
Liinati sõnul on Scandic Skandinaavia kõige tuntum operaatorfirma, kellel on ka oma reserveerimissüsteem. Ta avaldas arvamust, et iga lipu katusele tõstmine tõstab tarbija teadlikkust, lipuga assotsieerub kindel standard, kvaliteet.
Scandic oleks esimene väljastpoolt Eestit siia tulev hotellindusalane operaatorfirma. Eestis pakub ainsa iseseisva hotellindusalase management-firmana vastavat teenust Inn grupp, mille omanikud on hotelli Olümpia endine direktor Andres Liinat ning praegune tegevdirektor Tarmo Sumberg.
Inn Grupil on management-leping sõlmitud hotelliga Olümpia, Strand ja Central.