Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Areneme Eestis samm-sammult

    Guy Gervais, Havas Intermediationi president

    IP on osa meediagrupist Havas Intermediation, mis kuulub 100protsendiliselt suuruselt maailma viiendale meedia- ja kommunikatsioonikontsernile Havas Group.
    Havas Intermediation baseerub neljal firmal. Neist vanim on meediamüügiga tegelev IP, mis asutati juba ligi 60 aastat tagasi Prantsusmaal.
    IP teeb meediamüügi alal koostööd erinevate avalik-õiguslike ja erameediaettevõtetega. Neist aktiivsemalt osaliselt Havas grupile kuuluvate kanalitega CLT, Canal+ ja Télé Images.
    IP Network on firma, mis esindab rahvusvahelist meediat erinevates riikides. Näiteks Suurbritannias Saksamaa televisiooni ja Prantsusmaal Ungari meediat, samuti tehakse koostööd Ameerika Ühendriikide ja Jaapani meediaga.
    Kolmas firma Adways asutati möödunud aastal Saksamaal koos firmaga Reuters. Firma vahendab Interneti kaudu informatsiooni Euroopa reklaami- ja meediaturu kohta. Neljas firma Peaktime tegeleb auditooriumiuuringute, meediavahendajate nõustamise ja mingil määral tarkvaraga.
    Baltimaadesse jõudsime oma tegevusega juba üheksakümnendate aastate algusel, enam-vähem samal ajal alustasime ka Ida-Euroopas. Riias tegutseb Balti riikide esindusi koordineeriv IP Balticum.
    Valisime oma keskuseks Riia seetõttu, et seal tekkisid meil kõige esimesed kontaktid ja me võtsime riski turule tulla. Eestis on IP harukontor IP Tallinn, mis on orienteeritud esialgu vaid meediamüügile. Samasugused kontorid on ka Riias ja Vilniuses.
    Kui vaadata tagasi Baltimaadesse tuleku ajale, siis peab ütlema, et ma olin turu arengu osas võib-olla pisut liiga optimistlik.
    Balti riikide iseseisvumise ajal oli väga raske leida usaldusväärseid partnereid. Palju oli endisi kommunistliku partei funktsionääre, kelle mõtteviis ajas lootusetult segamini firma ja isikliku raamatupidamise.
    Palju arvati ka seda, et lääne firmad on tulnud selleks, et kohalikke rahaliselt toetada. Samal ajal olid ka mitmed Balti riikidesse investeeringu teinud firmad ise kriisis. Partnereid tuli otsida noorte inimeste hulgast, kes olid valmis arenema ja vastu võtma teadmisi, mida me suutsime pakkuda.
    Külastasin äsja Tallinnas viibides (18. dets -- toim) TV1 kontorit, et nendega lähemalt tutvuda. Mulle avaldas väga sügavat muljet teleprojekt, mis alustab oma tegevust pelgalt uudisteprogrammile tuginedes.
    Tunnistagem, et eratelevisiooni puhul on see üsna ebatavaline nähtus. Tavaliselt üritatakse kommertstelevisioon lükata käima seriaalide ja filmidega, mis koguvad kanalile suure auditooriumi ning annavad võimaluse meelitada enda poole reklaamiandjat.
    Meie jaoks ei oleks see siiski esimene kord teha koostööd uudistetelevisiooniga. Oleme koostööpartneriks näiteks firmale BBC World ning see partnerlus sujub hästi.
    TV1ga koostöö ülesehitamine Eestis on meie jaoks suur väljakutse. Tegemist on alles alustava telekanaliga, millest keegi midagi ei tea. Oleme ka varem asunud edukalt koostööle telekanaliga, mille programm pole veel käivitunudki.
    Möönan, et Eestis on riski aste selle võrra suurem, et tegemist on väikese turuga, kus tegutseb juba praegu kolm telekanalit.
    Ma ei ole kunagu kohtunud Kanal 2 juhtidega ega oska seepärast täpselt selgitada. See probleem kuulub pigem Baltimaade keskuse kompetentsi. Tean, et Kanal 2-l tekkisid majanduslikud raskused, mis on vaevanõudvas ja keerulises teleäris minu meelest üsna tavaline nähtus.
    Telekanali väärtus on tihedalt seotud auditooriumi suurusega, kes kanalit vaatavad. Auditooriumi alusel paigutab reklaamiandja kanalisse reklaami, seega ka raha.
    Auditooriumi suurus ei saa aga olla kunagi püsiv väätus. Kogu maailmas on üsna vähe neid telekanaleid, mis toodavad omanikele pidevalt kasumit. Alustaval meediaettevõttel võtab vähemalt kaks-kolm aastat, et muutuda kliendile turvaliseks, tekitada temas usaldus.
    IP ise on pühendunud meediamüügile, meie ei osale televisiooniäris programmidirektori ega arendusdirektori rollis. Üks osa Havasest tegeleb aga tõepoolest investeeringutega teleärisse.
    Kui leitakse, et on võimalik arendada mõnda telekanalit, kus ollakse pikaajalised partnerid, ja see on firmale kasulik, siis tehakse investeering. Keegi ei hakka muidugi ühtegi telekanalit lihtsalt niisama rahaliselt toetama.
    Detsembris avas CLT näiteks Poolas telekanali, mille nimi on RTL 7. IP on Poolas samuti kohal, järgnedes tavapäraselt oma partneri CLT investeeringutele. Tõsi, seekord ootasime CLT sammu Poolas ligi kaks aastat. Sel ajal arendasime koostööd teiste partneritega.
    Järgmise aasta plaani see tõenäoliselt ei kuulu. Tulevikus, sõltuvalt siinse turu arengust, võib see tulla kõne alla küll.
    Tallinnas on meie huviks praegu ehitada uuesti üles IP kontor ning võita samm-sammult kätte oma koht turul. IP Tallinna tulemused ei ole olnud viimasel aastal kuigi head. Muutuste tõttu firmas ja ka seetõttu, et me kaotasime oma varasema koostööpartneri Kanal 2, oleme kaotanud suure osa oma positsioonist turul. Praegu otsime IP Tallinnale uut eestvedajat.
    Muidugi on IP huvitatud sellest, et igas riigis asuv firma annaks kasumit, ka Tallinna agentuur. Baltimaade tasandil üldiselt võttes lähebki meil hästi. Tallinnas tuleb olla lihtsalt kannatlik, edeneda ettevaatlikult ja läbimõeldult.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.