• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,04
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,04
  • 11.07.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kindlustusjuhtum lõpetab liikluskindlustuse lepingu ennetähtaegselt

Liikluskindlustuse seaduse § 15" järgi lõpeb liikluskindlustuse leping kindlustusjuhtumi järgselt ennetähtaegselt.
Praktika näitab, et kõik sõidukiomanikud, kes on põhjustanud liikluskahju, ei tea, et nende poliis on pärast kindlustusjuhtumit kehtetu ja on tulnud poliisiga, mille kehtivuse ajal nad on tekitanud süülise avarii, kindlustusseltsi ka järgmise süülise avarii registreerimiseks. Sellise olukorra kujunemisel on tõenäoliselt tegemist kahe asjaoluga.
Esiteks ei ole teeliikluses osalevate sõidukite omanikud piisavalt hästi informeeritud liikluskindlustuse seadusest.
Teiseks ei ole kindlustusseltside kõik kahjukäsitlusega tegelevad isikud klientidele selgitanud liikluskindlustuse seaduses kliendile peituvaid ohte.
Põhjusteks võivad olla nii kindlustusseltside esindajate ametialane ebaprofessionaalsus kui ka mõne kindlustusseltsi teadlik turunduspoliitika.
Igal juhul tähendab see kindlustusjuhtumi põhjustanud sõidukiomanikule seda, et ta võib sattuda olukorda, kus ta arvab, et tema poolt tekitatud liikluskahju hüvitab kannatanule kindlustusselts, kuid tegelikult viimane seda ei tee.
Eriti ohtlik on see siis, kui mõne kindlustusseltsi agendid või kahjukäsitlejad oma eesmärkidest lähtudes teatavad kliendile, et nad jätavad liikluskindlustuse seaduse kõnealuse punkti rakendamata, kuid hiljem juhindub selts siiski seadusest.
Kuna edasikindlustuslepingud ei kata selliseid liikluskahjusid, siis on see ohtlik nii kliendile kui ka kindlustusseltsile endale.
Eriti ettevaatlikud peaksid liikluskindlustuse seaduse selle sätte täitmise nõudmisel kindlustusseltsidelt olema suure sõidukipargiga kliendid -- liisingühingud või autotranspordiettevõtted. Tõenäosus, et sellised kliendid võivad sattuda olukorda, kus nad peavad maksma mitme liikluskahju hüvitised, on suhteliselt suurem kui erakliendil, sest seltsil ei pruugi jätkuda huvi või maksevõimelisust kõigi selliste juhtumite korvamiseks kõigile klientidele.
Samas on see oluline ka eraisikutele, kel võib puududa raha isegi keskmise suurusega liikluskahju hüvitamiseks. Mis aga juhtub siis, kui tuleb välja maksta uus Mercedes või eluaegne invaliidsuspension.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele