«Me oleme turul esikohal. Viking ei ole meist ühelgi etapil mööda läinud. See on kindel,» kinnitab Silja Line'i tegevdirektor Riitta Vermas.
Viking Line'i tegevdirektor Nils-Erik Eklund seevastu väidab, et Viking Line on Siljast juba kevadel möödunud. «Juba aprillis oli Viking suurem ja septembris-novembris oli sama seis,» ütleb ta.
Tõsiasi on see, et konkurentide heitlus on võrdsustunud. Viimase vahespurdi tegi Viking, kes aprillis hankis endale parvlaeva Gabriella, mis aasta algul sõitis Siljal Skandinavia nime all. See sõidab nüüd Stockholmi ja Maarianhamina vahet.
1997. a numbrite põhjal oli Läänemerel esimene tõesti Silja. Ta vedas nii reisijaid kui ka kaupa Vikingist rohkem. Ent kui arvesse võtta Turu ja Stockholmi liini, mida Silja ei taha arvestada põhiliinide hulka, siis on Viking juba suurem. Silja pärib võidu üksnes tänu Vaasa ja Helsingi liinidele. Vikingil on omakorda edumaa Tallinna liinil.
Üksmeelsed on firmad ainult selles, et Silja oli eelmisel aastal turuliider 53 protsendiga. Silja tegevdirektori Vermase sõnul oli Silja turuosa Helsingi ja Stockholmi vahelises liikluses 56%, mis teeb kasvuks 7%. Turu liinil on Silja turuosa 57%, ehkki seal on paariprotsendiline tagasiminek.
Viking Line'i arvestuste kohaselt jõudis ta sügisel turuliidriks, kuid sellest ei piisanud aastastatistikas võitmiseks. Vikingi reisijate arv kasvas kogu turupiirkonnas 11,7%, samal ajal kui Siljal oli reisijaid 3% vähem.
Vikingil oli tänu Gabriellale hea kasv (23%) Turu--Stockholmi liinil. Ka Tallinna liinil tuli tal juurde 12% reisijaid.
Silja paneb suurt rõhku Stockholmi--Helsingi liinile, kus tal reisijate arv kasvas viis protsenti. Viking omakorda kaotas reisijaid protsendi võrra.
Investeerijad loodavad rohkem Vikingi peale. Silja aktsia maksab 66 Eesti krooni ja selle alusel on tema turuväärtus 1,44 miljardit Eesti krooni. Vikingi aktsia hind on 599 krooni ja turuväärtus 6,34 miljardit krooni. KL-ÄP
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Viimased uudised
Firmat tahtis ära osta Hans H. Luik
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele