Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Silja ja Viking vaidlevad, kumb on suurem

    «Me oleme turul esikohal. Viking ei ole meist ühelgi etapil mööda läinud. See on kindel,» kinnitab Silja Line'i tegevdirektor Riitta Vermas.
    Viking Line'i tegevdirektor Nils-Erik Eklund seevastu väidab, et Viking Line on Siljast juba kevadel möödunud. «Juba aprillis oli Viking suurem ja septembris-novembris oli sama seis,» ütleb ta.
    Tõsiasi on see, et konkurentide heitlus on võrdsustunud. Viimase vahespurdi tegi Viking, kes aprillis hankis endale parvlaeva Gabriella, mis aasta algul sõitis Siljal Skandinavia nime all. See sõidab nüüd Stockholmi ja Maarianhamina vahet.
    1997. a numbrite põhjal oli Läänemerel esimene tõesti Silja. Ta vedas nii reisijaid kui ka kaupa Vikingist rohkem. Ent kui arvesse võtta Turu ja Stockholmi liini, mida Silja ei taha arvestada põhiliinide hulka, siis on Viking juba suurem. Silja pärib võidu üksnes tänu Vaasa ja Helsingi liinidele. Vikingil on omakorda edumaa Tallinna liinil.
    Üksmeelsed on firmad ainult selles, et Silja oli eelmisel aastal turuliider 53 protsendiga. Silja tegevdirektori Vermase sõnul oli Silja turuosa Helsingi ja Stockholmi vahelises liikluses 56%, mis teeb kasvuks 7%. Turu liinil on Silja turuosa 57%, ehkki seal on paariprotsendiline tagasiminek.
    Viking Line'i arvestuste kohaselt jõudis ta sügisel turuliidriks, kuid sellest ei piisanud aastastatistikas võitmiseks. Vikingi reisijate arv kasvas kogu turupiirkonnas 11,7%, samal ajal kui Siljal oli reisijaid 3% vähem.
    Vikingil oli tänu Gabriellale hea kasv (23%) Turu--Stockholmi liinil. Ka Tallinna liinil tuli tal juurde 12% reisijaid.
    Silja paneb suurt rõhku Stockholmi--Helsingi liinile, kus tal reisijate arv kasvas viis protsenti. Viking omakorda kaotas reisijaid protsendi võrra.
    Investeerijad loodavad rohkem Vikingi peale. Silja aktsia maksab 66 Eesti krooni ja selle alusel on tema turuväärtus 1,44 miljardit Eesti krooni. Vikingi aktsia hind on 599 krooni ja turuväärtus 6,34 miljardit krooni. KL-ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.