Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet tahab saada oma kasutusse kogu maksuraha

    Maanteeameti andmeil läheb selleks aastaks planeeritud kütuseaktsiisi ja teiste sõidukitega seotud maksude laekumisest ligi 500 mln krooni muuks otstarbeks kui teedeehitus ja -remont. Kokku peaks kütuseaktsiisi ja mootorsõidukimakse kogunema riigile 1,535 mld krooni.
    Maanteeameti eelarve on sellest 649 mln krooni, rääkis Riho Sõrmus. Valla teede korrashoiuks läheb eelarvest umbes 120 mln krooni, lisas Sõrmus. Tema andmeil on valdade teeprojektidest praegu kaetud vaid kolmandik. Peale selle kulutavad neli Eesti suuremat linna tänavate korrashoiuks kokku 300 mln krooni, ütles Sõrmus.
    «Näen, et ligi 500 mln kr läheb mujale, mitte teederemondiks,» lausus Sõrmus. «Seni, kui meil on teedemajandus alaarenenud ja alafinantseeritud, ei saa me lubada nn teederaha jagamist.»
    Sõrmuse sõnul ei ole maanteeameti eesmärk viia sõidukite kasutamisega seotud maksudest saadav raha riigieelarvest välja, vaid kasutada seda sihtotstarbeliselt teederemondiks. «Nende maksude näol on vaja luua sihtkapital, aga ma tean, et see ajab riigieelarve kujundajad vihale,» ütles Sõrmus.
    Sihtkapitali ehk nn teedekapitali põhimõte on, et loodava sihtotstarbelise fondi käsutusse jõuaksid kõik sõidukite kasutamisega seotud maksud ja maanteeamet koostaks eelarve, kuidas seda raha jagada, rääkis Sõrmus. «See oleks väga korrastatud süsteem, kus oleks selge, kui palju laekub raha bensiinilt, diislikütuselt, palju vedurite diisliküttelt,» jätkas Sõrmus. «See oleks absoluutselt korrastatud süsteem, kus oleks tagatud raha täpne jagamine, st kui palju läheb raha linnatänavate jaoks, kui palju valla- ja riigimaanteedele.»
    Sõrmuse sõnul on eeskuju Läti ja Leedu näol olemas. Eesti lõunanaabrid on pärast sihtkapitali loomist saanud oluliselt suurendada oma investeeringuid teede korrashoidu, väitis Sõrmus.
    Rahandusministeeriumi eelarvespetsialist Jaan Juhanson ütles, et seaduse kohaselt on maanteede finantseerimisallikaks nii mootorikütuse aktsiis kui teised eelarvevahendid.
    «Rahale, mis eelarvesse laekub, pole peale kirjutatud, kuhu ta peab minema,» sõnas Juhanson. «See on üldine eelarvetulu.»
    Juhanson väitis, et maanteed pole ainus koht, kuhu kütuseaktsiisist laekuv raha peab minema. Peale riigimaanteede on kütuseaktsiisist saadav raha kasutusel ka nt parvlaevade, sadamate, vee- ja raudteede korrastuses, sõnas rahandusministeeriumi töötaja. Kütuseaktsiisist on vaja katta ka ühistranspordi toetus ligi 210 mln krooni ulatuses, sõnas Juhanson.
    Juhanson ei pea teede korrashoiuks sihtotstarbelise fondi loomist õigeks: «Selge, et maanteeametil on vähe raha, ja jutuga aktsiisiraha baasil sihtkapitali loomisest avaldavad nad survet, et seda rohkem saada,» ütles ta.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.