Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas maksustada ametiautode kasutamine?

    Rohkem tuleks uurida, kuidas on see regu-leeritud Euroopa riikides. Jälgida tuleb seda, et isikliku sõiduki kasutamise kompensatsioon ja ametiauto kasutamise maksubaas oleksid suurusjärgus samad. Kord peab olema lihtne. Ei saa olla nii, et kirjutame lihtsalt mingi määruse valmis. Meil on palju selliseid dokumente, mis tulevad ministeeriumist, et saada jälle linnuke kirja, aga reaalselt asi ei toimi. Kuni Eestis maksukultuur paraneb, oleks tõesti võib-olla mõttekam kehtestada fikseeritud summa.
    Muidugi, mis on kõige tähtsam: selliseid muudatusi ei saa teha keset aastat. Me oleme näiteks mittetulunduslik ühing. Meil pole seda raha kusagilt võtta ja peab hakkama lisaeelarvet koostama. Määrus peaks hakkama kehtima aasta algusest. Praegu on aega, et arutada, kuidas seda kõige paremini teha.
    Ametiautode kasutamist ei tuleks mak-sustada. Vähemalt mitte erasektoris. Kui ettevõtja annab ametiauto kasutada, siis on see ikka mõeldud selleks, et töötaja saaks tööd teha. Väga raske on tõmmata piiri, kust lõppeb erasõit ning algab ametiasjade ajamine.
    Kui leitakse, et ametiauto on osa inimese tulust, mis on tulumaksuga maksustamata, siis võiks pigem olla kindel maks, ja sellega oleks asi lahendatud. Sõidulehtede täitmine ja igasugune taoline paberimajandus peaks küll kaduma. See pärineb omaaegsest sotsialistlikust ühiskonnast ja me võiksime sellest lahti saada.
    Kõigi, nii era- kui riigiasutuste ametiau-tode maksustamist on väga raske ellu rakendada. Minu arvates on probleem just riigiasutustes ametiautode kasutamine ja sellepärast tuleb era- ja riigiasutustesse suhtuda diferentseeritult.
    Eraettevõtjate koha pealt ei ole ametiauto kasutamine nii aktuaalne. Eraettevõtja maksab ametiautoga seotud kulutused kinni ja vastutab selle eest ise. Selle, milliseid autosid ministeeriumis kasutatakse ja mis otstarbel, maksame kinni meie kõik. Sellepärast tuleks ametiautode kasutamist reguleerida, kuid riiklikus sektoris.
    Sõiduautode pealt ei saa tagasi käibemak-su. Sellepärast ma leian, et ametiautod on juba maksustatud. Järjekordne katse ettevõtja maksukoormust suurendada on tänasele valitsusele iseloomulik. Ettevõtjad on kindlalt sõidulehtede süsteemi ja täiendava maksu kehtestamise vastu.
    Kui seda siiski tehakse, siis tuleb võimaldada ettevõtjal sõiduautode soetamisel käibemaks tagasi arvestada. Sõiduauto on väikeettevõtjale samuti tootmisvahend.
    Kui määrus kehtestatakse, siis peaks see kehtima kõikide jaoks. Et ei oleks jälle nii, et mõni väga ilus inimene ütleb, et minul on personaalauto ja minu kohta see ei käi.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.