• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam ei ole ainult loojate jaoks

    Kirjutama ärgitas reklaamibüroo Zoom juhataja Kaur Hansoni kommentaar «Reklaami testimisel võidab igav ja keskpärane». Kuna tean edukaid firmasid, kes palju väärtuslikke teadmisi just oma brand'ide reklaami-
    testidest on saanud, on üleskutse reklaame sihtrühmas mitte testida põhjendamatu.
    Tihti on tootejuhil ka oma toote sihtrühma põhjalikult tundes võimatu täpselt arvata, milline turundus-
    kommunikatsioon edastab vajalikku infot määratud sihtrühmale.
    Turul kaua olnud brand'id vajavad aegajalt uuenduskuuri. Siinkohal on üsna riskantne usaldada vaid oma reklaamibüroo leidlikkust ja iseenda sisetunnet. Sageli tuleb reklaamibürool ja tootejuhil luua reklaam tootele, mille sihtrühmas nad ise ei ole.
    Iga test ja uuring peab loomulikult lähtuma kindlatest eesmärkidest, kuid sama kehtib reklaami kohta. Niisiis on üks reklaamitesti eesmärk kindlaks teha, kas reklaamikavand tekitab reklaamitava toote sihtrühmas tundeid ja tegevust, mida reklaamija taotleb.
    Võimalik, et selles olukorras testitakse rohkem kui ühte kommunikatsiooniliini ning seetõttu on reklaamibüroo sunnitud omalt poolt suurel hulgal kavandeid ette valmistama. Ja oh häda, kui just need reklaamibüroo meelest kõige tavalisemad ja igavamad ideed näivad tarbijale enim mõjuvat! Siinkohal jõuamegi taas reklaami põhieesmärgi juurde -- ta peab mõjutama tarbijat. Kahjuks on Eesti reklaamibürood tihti oma eripärastest ideedest nii sissevõetud, et reklaami sihtrühm ununeb sootuks.
    Suurem osa firmadest ei ole nii rikkad, et võiksid enda ja reklaamiagentuuri rõõmuks lubada loomingulisi katsetusi. Mitte ükski reklaamiauhind ega kokkuhoitud uuringukulutused ei kaalu seda hinda üle. Samuti ei tohiks ükski toote- ega turundusjuht olla nii vastutustundetu, et vaid oma sisetunnet usaldades ja mõnekümne tuhande krooni säästmise nimel firmale olulise kaubamärgi saatusega riskima hakkab. Põhikaotajaks jääb ikkagi reklaami tellinud firma -- reklaamibüroo kaotab halvimal juhul vaid ühe kliendi.
    Autor: Kristi Kaarenberk-Põldemaa
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.