Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas klient võidab või kaotab Statoili ja Neste ühinemisest?

    Kliendid kindlasti ei kaota. Eriti kaardiomanikud, kelle kaardikasutuse võimalused laienevad.
    Klientidele on iga ühinemine ühtepidi alati positiivne uudis. Teistpidi: lähenemine monopolile ei mõju kunagi hästi. Mida see ühinemine turule tervikuna tähendab, teab täna ainult tuul. Äripäeva pakkumine, et Statoili ja Neste turuosa on umbes 33 protsenti turust, on tagasihoidlik.
    Üks ühinemise põhjus oli konkurents Shelliga, aga iga ühinemine, kui see on mõistlikult läbi viidud, aitab kulusid kokku hoida. Üldkulud iga müüdava liitri kohta tänu ühinemisele kahanevad ja kasumitootluse seisukohalt on see mõistlik otsus. Statoil ja Neste ühinesid nendel turgudel, kus nad omavahel konkureerivad, ja see on väga loogiline.
    Puht praktilisest ja mugavuse seisukohast on see kasulik. Olen Statoili klient ja pärast ühinemist saan Tartust Tallinna sõidul autot tankida ka Paides.
    Mida suurem on aga turuosa, seda rohkem saab ühendatud firma mõjutada ja dikteerida hinda. Mis puudutab rahalist poolt, siis arvan, et pikas perspektiivis klient kaotab. Kõigepealt tehakse kampaania, et saada suur käive ja hunnik kliente ning siis tõstetakse hinda. Sa ei hakka sellepärast firmat vahetama ja nii võetakse teistpidi kasum välja.
    Ma ei oska öelda, kas 33% suurune turuosa on kütusefirma jaoks optimaalne või mitte, aga see on väga suur turuosa.
    Et tanklate arv, kus on võimalik Statoili kaardiga maksta, suureneb, on ühinemisuudis muidugi meeldiv. Ma ise ja meie ettevõte on Statoili klient.
    Loodan, et hinnatõusu kartused ei osutu tõeks ja Shell suudab need katsed blokeerida ning suurendab samuti oma turuosa Eestis. Muidugi oleks teretulnud ka kohalike kütusefirmade ühinemine.
    Nüüd peavad ka bussifirmad väga kiiresti ühinema. Muidu keeratakse põhitarbijatele selline vunk peale, et Eesti bussireisija ei suuda seda kõike kinni maksta.
    Sellised ühinemised on alati põhjustatud üleinvesteerimisest. Hiljem selgub, et turg ei kannata investeeringuid välja. Kahjumi katmiseks ei jää muud teed kui ühineda, et siis hakata hinnapoliitika abil neid kahjumeid katma. See on niivõrd tuttav poliitika, mida on kogu Euroopas tehtud.
    Need suured kontsernid, kes on bensiinijaamasid ehitanud iga kahe-kolme kilomeetri taha või ühe ristmiku peale kolm tükki, ei saa lihtsalt omada sellist kütusekäivet, et investeeringut tagasi teenida. Ja nüüd tuleb klientidel see kinni maksta. Eesti-suguse noore riigi jaoks on kõige suurem probleem see, kui investeeritakse üle.
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Fordi tegevjuht: jätsime kaks miljardit kasumit lauale
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.