Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teine auto suurendab riskigruppi

    Teise sõiduki kindlustamisel on autoomaniku riskigrupp kõrgeim, 120.
    30aastase juhistaazhiga Ago Allikvee ütles, et Saksamaalt toodud uut autot kindlustama minnes tõsteti tema madalaim 40. boonusklass hüppeliselt 120-le. ASi Pärlep direktori Allikvee otsustas järgmisel aastal erasõitude maksust vabanemiseks oma uut sõiduauto firma nimele kirjutamise asemel oma autoks vormistada.
    «See on ju absurdne -- kas siis sellest, et mul on nüüd kaks autot, muutun mina liikluses ohtlikumaks?» küsis Allikvee. «Ma olen aastatepikkuse ohutu liiklemisega madalaima riskigrupi välja teeninud, miks peaksin ma nüüd ühtäkki kolm korda kõrgemat tasu maksma?»
    Kahe sõiduauto omanik, maanteeametis töötav Marek Truu tunnistas, et tema oli teist autot kindlustama minnes sellisest korrast teadlik. «Eks ta ikka kõrge hind tuleb, kuid võib-olla mõeldakse, et kui sul juba mitu autot on, siis jõuad ka seda kõrgemat hinda maksta,» arvas ta.
    «Samas, kui arvestatakse, et kahe auto korral annad sa ühe kellelegi teisele sõita, siis ei pruugi see olla just kõrgema riskiga kindlustatud auto. See võib vabalt olla ka madalama riskiastmega auto, mille autoomanik näiteks vähem vilunud juhile annab,» arutles Truu.
    Liikluskindlustuse Fondi peaaktuaar Enno Lelumees selgitas, et kõrgeim, 120. boonusklass on omanikule uue auto süsteemi sisenemise väärtus, mida uus omanik peab alati alguses maksma.
    Endist, madalamat riskikoefitsienti, saab Lelumehe sõnul uuele autole üle kanda vaid juhul, kui eelnevalt on vana auto omaniku nimelt registris ära kustutanud. Mitme auto puhul ei sõida nende omanik kõigiga korraga ning sageli on üks sõidukitest sõbra või naise kasutada, põhjendas Lelumees kõrgema koefitsiendi vajalikkust.
    Kui autoomanik teab kindlasti, et ta hakkab ainult ise autodega sõitma, oleks kindlustusseltside poolt mõistlik soovitada komplekskindlustust, rääkis Lelumees. Siis saab kuni viie auto eest maksta vaid ühe auto kindlustuspreemiat ning nendega siis kordamööda ühe poliisiga sõita.
    Komplekskindlustuse poliisi eest peab maksma kõige kõrgema riskigrupiga auto järgi. See tuleb aga kindlasti soodsam, sest makstes kõigi autode eest kõrgeima riskigrupi järgi on ikka odavam, kui maksta eraldi näiteks 120. ja teise auto eest 40. riskigrupi hinda, selgitas Lelumees.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.