• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teine auto suurendab riskigruppi

    Teise sõiduki kindlustamisel on autoomaniku riskigrupp kõrgeim, 120.
    30aastase juhistaazhiga Ago Allikvee ütles, et Saksamaalt toodud uut autot kindlustama minnes tõsteti tema madalaim 40. boonusklass hüppeliselt 120-le. ASi Pärlep direktori Allikvee otsustas järgmisel aastal erasõitude maksust vabanemiseks oma uut sõiduauto firma nimele kirjutamise asemel oma autoks vormistada.
    «See on ju absurdne -- kas siis sellest, et mul on nüüd kaks autot, muutun mina liikluses ohtlikumaks?» küsis Allikvee. «Ma olen aastatepikkuse ohutu liiklemisega madalaima riskigrupi välja teeninud, miks peaksin ma nüüd ühtäkki kolm korda kõrgemat tasu maksma?»
    Kahe sõiduauto omanik, maanteeametis töötav Marek Truu tunnistas, et tema oli teist autot kindlustama minnes sellisest korrast teadlik. «Eks ta ikka kõrge hind tuleb, kuid võib-olla mõeldakse, et kui sul juba mitu autot on, siis jõuad ka seda kõrgemat hinda maksta,» arvas ta.
    «Samas, kui arvestatakse, et kahe auto korral annad sa ühe kellelegi teisele sõita, siis ei pruugi see olla just kõrgema riskiga kindlustatud auto. See võib vabalt olla ka madalama riskiastmega auto, mille autoomanik näiteks vähem vilunud juhile annab,» arutles Truu.
    Liikluskindlustuse Fondi peaaktuaar Enno Lelumees selgitas, et kõrgeim, 120. boonusklass on omanikule uue auto süsteemi sisenemise väärtus, mida uus omanik peab alati alguses maksma.
    Endist, madalamat riskikoefitsienti, saab Lelumehe sõnul uuele autole üle kanda vaid juhul, kui eelnevalt on vana auto omaniku nimelt registris ära kustutanud. Mitme auto puhul ei sõida nende omanik kõigiga korraga ning sageli on üks sõidukitest sõbra või naise kasutada, põhjendas Lelumees kõrgema koefitsiendi vajalikkust.
    Kui autoomanik teab kindlasti, et ta hakkab ainult ise autodega sõitma, oleks kindlustusseltside poolt mõistlik soovitada komplekskindlustust, rääkis Lelumees. Siis saab kuni viie auto eest maksta vaid ühe auto kindlustuspreemiat ning nendega siis kordamööda ühe poliisiga sõita.
    Komplekskindlustuse poliisi eest peab maksma kõige kõrgema riskigrupiga auto järgi. See tuleb aga kindlasti soodsam, sest makstes kõigi autode eest kõrgeima riskigrupi järgi on ikka odavam, kui maksta eraldi näiteks 120. ja teise auto eest 40. riskigrupi hinda, selgitas Lelumees.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.