• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automaatlüliti aitab hajameelset

    Auto päevatulede automaatlüliti ei ole iseenesest uus nähtus ning kõikidel Soomest toodud ja Eestis müüdavatel uutel masinatel on see juba ostes peal. Kes on sellisega aga ära harjunud ning ostab näiteks Saksamaalt toodud auto, millel tuleb tuled ise sisse ja välja lülitada, sel võtab ümberharjumine aega. Samuti võib tekkida oht, et põlema ununenud tuled imevad aku nii tühjaks, et auto ei lähegi enam käima.
    Sestap pole liigne lasta paigaldada automaatlüliti, mis välistab hajameelsuse. Seda enam, et nüüd tehakse selliseid lüliteid Eestis, pealegi maailma tipptasemel detailidest.
    Eestis toodetaval päevatulede automaatlülitil on tänuväärt omadus lülitada tuled sisse alles siis, kui auto mootor juba käib. Eriti kasulik on see talvisel ajal diiselmootoriga autode omanikele, sest diiselmootor eeldab akult märksa enamat kui bensiinimootor. Igasugune lisakoormus süüte sisselülitamisel teeb käivitamise raskemaks.
    Automaatlüliti on ühendatud õli surve kontroll-lambiga, ning hakkab tööle 3-4 sekundit pärast õlitule kustumist. on Mõeldud on ka võimalusele, kui mootor peaks pimedal ajal mingil põhjusel seiskuma ja õlituli uuesti põlema hakkab. Esituled jäävad siis edasi põlema ning kustuvad alles siis, kui süüde välja keerata. Eestis toodetud automaatlüliti on aastase garantiiga ja lihtne paigaldada.
    Automaatlülitite tootja ASi VihterPal juhataja Andres Vihterpali sõnul kasutab firma ainult maailmas tunnustatud tootjate detaile, et saavutada maksimaalne kvaliteet. Loomulikult tõstab see ka toote hinda, kuid vahe ei ole odavamatega võrreldes väga suur.
    Esialgu ei ole tootjad veel pannud suurt rõhku turustamisele ning kauplustest ei pruugi seadet alati leida. Küll aga on lüliteid saadaval mitmes autoteeninduses, kus neid ka paigaldatakse.
    Ostsin selle aasta alguses Audi 100, mis on kunagi toodud Saksamaalt ja mille tuled ei lähe ise põlema. Olin harjunud autoga, mille tuled lülitusid ise sisse, ja alguses oli ikka tõsine peavalu -- pidevalt unustasin ära. Alles siis, kui nägin politseid või kui keegi vastutulija tuledega märku andis, taipasin tuled sisse lülitada.
    Trahvi ma õnneks seni saanud ei ole, nüüd olen hakanud ka rohkem harjuma. Alguses oli küll kindel kavatsus lasta peale panna seade, mis ise tuled põlema lülitab, hiljem tekkis mõte auto maha müüa ja nii ongi see vaid kavatsuseks jäänud. Kui aga ostetav auto on samasugune nagu praegune, siis teen kindlasti selle liigutuse ära. See , et tuled lähevad põlema alles siis, kui mootor juba käib, on minu arvates parim lahendus, sest ei koorma ei akut. Rääkimata sellest, et enam ei unune tuled terveks päevaks põlema.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Nasdaq Tallinn jätkas languskursil
Nasdaq Tallinn langes täna pool protsenti, tirides kaasa ka Balti koondindeksi Baltic Benchmark.
Nasdaq Tallinn langes täna pool protsenti, tirides kaasa ka Balti koondindeksi Baltic Benchmark.
Parima juhi valem: rüsele omanikuga, murra stereotüüpi ja sütita kolleege Videod: kolme parima juhi töökaaslased räägivad suu puhtaks
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Raadiohommik: Tartu kinnisvaraturust Londonisse loodava pangani
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.
Kuidas Venemaa Ukrainas tehtu eest maksma panna
Kui USA rahandusminister Janet Yellen kohtub teisipäeval Brüsselis oma kolleegidega, on üheks suureks aruteluteemaks see, kuidas rahastada sõjast räsitud riiki. Kuigi otsene mure on Ukraina lühiajalise rahastamisvajaduse katmine, on ametnikud üha enam mures ka ülesehituse kulude pärast, mis ületavad pool triljonit eurot, kirjutab Financial Times.
Kui USA rahandusminister Janet Yellen kohtub teisipäeval Brüsselis oma kolleegidega, on üheks suureks aruteluteemaks see, kuidas rahastada sõjast räsitud riiki. Kuigi otsene mure on Ukraina lühiajalise rahastamisvajaduse katmine, on ametnikud üha enam mures ka ülesehituse kulude pärast, mis ületavad pool triljonit eurot, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.