• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-kirjaoskus kujundab firma mainet

    E-post on enamikus ettevõtetes oluline töövahend, mis on suures osas välja tõrjunud faksi ja tiguposti. Fakside ja tavakirjade vormid, stiilid, vastamise, töötlemise ja säilitamise kord on peaaegu kõikjal määratletud, seevastu e-posti liikumist ei kontrolli ega määra enamikus organisatsioonides miski. Kuigi sealtkaudu liikuva info hulk on sageli palju suurem. Kindlad reeglid välistavad vead, misläbi ettevõtte mainele kahju tehakse.
    Reegel 1: Igale saabunud kirjale tuleb vastata operatiivselt. Kiire vastamine on probleem igale töötajale, kellele tuleb päevas palju kirju. Ka allakirjutanu peab tunnistama, et ta pole inimene, keda siinkohal positiivseks eeskujuks tuua. Nii mõnigi kord juhtub, et kiri jääb algul vastamata, hiljem mattub see saabunud kirjade virna ja lõpuks kaob sealt ühel või teisel viisil. Kliendid ootavad tavaliselt vastust vähemalt 24 tunni jooksul. Iga vastuseta päev süvendab ettevõttest muljet, et klientidega ei viitsita tegeleda.
    Kui töötaja on puhkusel või komandeeringus, peaks tema kirjakasti kontrollima keegi teine, näiteks sekretär, ning hoolitsema, et kõik kirjad edasi saadetaks ja vastataks. Sellist tegevust praktiseeritakse maailmas ääretult vähe ning seetõttu on see hea meetod firma maine parandamiseks.
    Reegel 2: Kirjale tuleb vastata nii, et seda on meeldiv lugeda. Äärmiselt sageli vastatakse kirjale viisil, et kirja algusesse kirjutatakse vastused küsimustele ning kogu kliendi kiri jäetakse alles (vt tabelit kõrval). Küsimuse esitaja peab oma kirja lugema täies pikkuses, raisates sellega aega.
    Selline stiil näitab lugupidamatust kirja saaja ehk kliendi suhtes või oskamatust kirjaprogrammiga ringi käia.
    Esiteks tuleb julgelt pruukida DEL-klahvi. Kõik üleliigne küsija kirjast tuleb kustutada, järgi peab jääma vaid vajalik. Eriti tobe on, kui isegi kliendi tervitus ja allkiri talle tagasi saadetakse.
    Teiseks, vastused tuleks kirjutada küsimuste järgi, kusjuures küsimuste ja vastuste vahel peaks olema tühi rida.
    Et vastust ja originaalkirja paremini eristada, võiks originaalkiri olla märgistatud mingi sümboliga rea alguses (vt tabelit). Sellist märgistust teevad tavaliselt kirjaprogrammid automaatselt, kui neile seda öelda.
    Reegel 3: Kui ei ole teada, mis programmiga klient kirja loeb, tuleks see salvestada plain-text'ina. Tänapäeva kirjaprogrammid pakuvad hulgaliselt kujundamisvõimalusi: kasutada saab erinevaid kirjatüüpe, rasvast ja kaldkirja, lisada pilte... Selleks, et kiri kõigi kujunduselementidega saajani jõuaks, tuleb see lähetada HTML-keeles. Kui aga kirja saaja loeb seda HTML-keelt mittetundva programmiga, sisaldab see tema jaoks hoopiski ebamäärast sodi ning kirjast arusaamine võib olla vaevaline.
    Seega, kui pole teada, millise programmiga klient kirja loeb, tuleks kontrollida kirjaprogrammi määranguid ning vaadata, et kirja formaat oleks plain-text, mitte HTML.
    Kui te kirjeldatud reegleid arvesse võtate, võite oma mainet konkurentidega võrreldes üsna kiiresti parandada.
    Autor: Marko Laurits
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui soodne on aeg investeerida hüpoteeklaenu REITidesse?
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Irja Lutsari kogemus - kuidas juhtida, kui sulle soovitakse surma?
Teadusnõukoja endine juht Irja Lutsar rääkis intervjuus, kuidas juhtida, kui sinu otsustega ei olda nõus ja sulle soovitakse halba. Lutsar rääkis, mida ta täna teeks juhina teisiti ning mida Eesti ühiskonnana peaks hädasti pandeemia-aastate kogemusega tegema.
Teadusnõukoja endine juht Irja Lutsar rääkis intervjuus, kuidas juhtida, kui sinu otsustega ei olda nõus ja sulle soovitakse halba. Lutsar rääkis, mida ta täna teeks juhina teisiti ning mida Eesti ühiskonnana peaks hädasti pandeemia-aastate kogemusega tegema.
Tartu Mill sai loa Leedu konkurendi ostuks
Eesti konkurentsiametil pole midagi tehingu vastu, millega Eesti jahutootja Tartu Mill omandab Leedu Baltic Milli.
Eesti konkurentsiametil pole midagi tehingu vastu, millega Eesti jahutootja Tartu Mill omandab Leedu Baltic Milli.
Tea Varrak lajatab Repsi istungil: usaldasin ministrit, ära kunagi usu poliitiku juttu
Mailis Repsi kohtuasjal annab ütlusi nõndanimetatud skandaaliga ministeeriumist lahkunud endine haridus- ja teadusministeeriumi kantsler Tea Varrak. Kõne alla tulevad kantsleri valus lahkumine ministeeriumist, intriigid ja ministri lapse hoidmine.
Mailis Repsi kohtuasjal annab ütlusi nõndanimetatud skandaaliga ministeeriumist lahkunud endine haridus- ja teadusministeeriumi kantsler Tea Varrak. Kõne alla tulevad kantsleri valus lahkumine ministeeriumist, intriigid ja ministri lapse hoidmine.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.