Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tollireformiga tuleval aastal uuele ringile

    Ühe torujupi tollilaost kättesaamiseks kulub ettevõtjal 36 tundi, autokoormatäie kauba tollimiseks viis päeva ehk kaks korda rohkem aega, kui kestis selle vedu Eestisse -- need pole sket?id absurditeatrist, vaid paar pildikest Eesti importööride viimase kahe nädala argielust. Nii kaua on kestnud segadus tollis ja kestab edasi, vaatamata rahandusminister Siim Kallase ja tolliametnike vastupidistele kinnitustele.
    Äripäeva arvates peab toll ajutiselt vana tollimissüsteemi juurde naasma ning uue programmi käivitamine, samuti tolliseaduse muudatuste kehtestamine tuleb lükata edasi tuleva aasta jaanuarisse.
    Rahandusministeerium ja tolliameti juhtkond tahtsid lüüa kaks kärbest ühe hoobiga -- käivitada tollimisprogrammi ASYCUDA ja rakendada samaaegselt uued, tolliseaduse muudatustest tingitud eeskirjad. Löök ebaõnnestus, tulemuseks on kaos: tolli arvutivõrk ei pea koormusele vastu, inspektorid ei jõua deklaratsioone töödelda, ettevõtjad ei saa ladudest kaupa kätte, seisma jäänud kaup uputab tolliladusid, seisab töö ettevõtetes. Lisaks rahalisele kahjule kannatab firmade maine välispartnerite silmis. Lõppkokkuvõttes on kaotaja Eesti riik.
    Kurioosne on see, et riigi esindaja, rahandusministeerium, ei taha probleemi tunnistada ja toll ei suuda seda omal jõul lahendada, segaduse tekitajad on aga nad mõlemad. Euroopa Liidu Phare programm, «tollihobuse» ASYCUDA kinkija, pesi käed lihtsalt puhtaks -- uue tollimissüsteemi käivitamise juures olnud ekspert lahkus niipea, kui tollil probleemid tekkisid.
    Tolliseaduse muutmise tingis vajadus viia seadused kooskõlla Euroopa Liidu nõuetega, kuna ühinedes ELiga muutub Eesti automaatselt liidu piiririigiks. Siis suureneb Eesti vastutus selle eest, milline kaup liigub ühinenud Euroopas. ELi liikmestaatust tuleb meil oodata oma neli-viis aastat ja ei maksa selleks ajaks liigsest kiirustamisest tingitud vigade tõttu oma riigi mainet rikkuda.
    Me ei kahtle tolli tehnilise poole kaasaajastamise vajalikkuses. Programm ASYCUDA aitab võidelda salakaubanduse vastu. Äripäev on ülepeakaela toimetamise vastu, mis on ilmselgelt tollisegaduse peamine põhjus.
    Tolli pööramine vana juurde tagasi võib olla sama raske kui jõge teistpidi voolama panna -- tekkida võib veelgi suurem segadus. Samas -- uus online-süsteem nagunii ei toimi, vana tollimissüsteem on alles ja vana korda teavad peast nii maaklerid kui ka tolliinspektorid. Nii saab kaubad uuesti liikuma ja ettevõtjate kahjud enam ei suurene. Segadused on toonud välja tolliseaduse muudatuste ja uue tollimissüsteemi puudused, nende kõrvaldamiseks on samuti vaja aega.
    Loogilisem ongi, et kõnealuseid uuendusi viiakse ellu aasta alguses või keskel, mitte enne jõule, mil kaubavahetus on tavalisest elavam. Kui aga jaanuariks pole olukord lahenenud, on selge, et Siim Kallas ja Rein Talvik on mehed vales ametis.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.