Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaotame ka Tallinnas mootorsõidukimaksu

    Sõidukiomanikele kipub viimane number ühega algav aasta kujunema kehvapoolseks -- esmalt lisandus sõiduki hinnale mootorsõidukiaktsiis, 1. detsembrist on ette nähtud kütuseaktsiisi tõus 3 kroonilt 3.50-le liitrilt ja nüüd tahab Isamaaliit sisse seada ka üleriigilise mootorsõidukimaksu.
    Äripäev on uue maksu kehtestamise vastu. Sõidukite maksustamine on käinud nende kasutamise kaudu ja seda põhimõtet ei tasu uisapäisa eelarveaugu täiteks välja mõeldud automaksuga rikkuma hakata.
    Riigikogu isamaaliitlasest rahanduskomisjoni esimeest Kalle Jürgensoni teeb murelikuks tulumaksuseadus, sest selle vastuvõtmine pingestab riigi tuleva aasta eelarve tulude poolt. Mootorsõidukimaksuga loodab Isamaaliit eelarvesse juurde saada 220 miljonit krooni, millega on Jürgensoni sõnul võimalik taastada kohalikeks investeeringuteks mõeldud summad.
    Ettevõtete tulumaksuvabastus on kirjutatud kolmikliidu koalitsioonileppesse ning välja reklaamitud ka väljaspool Eestit. Riigieelarve tasakaalustatust nõuab seadus. Investeeringud on hädavajalikud, sest elavdavad majandust valdades ja linnades. Kõik on kaalukad argumendid, et loobuda ühest või teisest vähemolulisest kulust riigieelarve miinuspoolel.
    Kolmikliit läheb aga vastupidises suunas -- ei tõmba kulusid kokku, vaid mõtleb välja uusi viise, kuidas täita riigi rahakotti, kohkumata seejuures oma põhimõtetega vastuollu minemisest. Kolmikliit on lubanud, et ei suurenda maksukoormust, seda aga teeb paratamatult Isamaaliidu automaks. Mille poolest on automaksu kehtestamine nüüd õigem kui KMÜ võimu ajal -- Isamaaliidu eestvedamisel nurjati eelkäija samalaadne kavatsus?
    Üks on selge -- sisevastuolud võimuliidus kasvavad. Ja kodurahu nimel on ennegi põhimõtetest loobutud. Automaks näibki olevat üks vahend kodurahu saavutamiseks -- kui Reformierakond nõustub automaksuga, toetab Isamaaliit tulumaksuvabastust.
    Tallinn korjab mootorsõidukimaksu mitu aastat. Isamaaliit saab seda tõika üleriigilise maksu toetuseks ära kasutada, see tähendaks omamoodi õigluse sisseseadmist ehk kõigi Eesti autoomanike võrdsustamist. Vastupidine variant -- kaotada ka Tallinnas mootorsõidukimaks -- on aga lihtsam, seda enam, et riigis ja pealinnas on nüüd võimul ühed ja samad poliitilised jõud.
    Võimalik, et Isamaaliidul ei ole automaksuga tõsi taga. Kütuseaktsiisi tõusu võimalikust edasilükkamisest on viimasel ajal palju kõneldud, teiste seas on sõna võtnud Kalle Jürgenson. Riigieelarve aga nõuab raha. Ja sõidukiomanikud seatakse justkui valiku ette, kus valida on kahe halva vahel -- automaks või aktsiisitõus. Lõpuks maksavad autoomanikud rõõmsalt 50 senti rohkem aktsiisi ja ohkavad kergendatult -- hea, et niigi läks.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.