• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea klienditeenindus eeldab initsiatiivi

    Kaupluses kõndides tasub ostjal mõelda, kas ta proovib ise ostu sooritada või laseb end ostu sooritamisel aidata. Enamikul juhtudel valitakse raha kulutamiseks viimane variant, sest see tähendab suurt võitu tunnetes, mis tekivad teenindamist nautides ning väikest võitu ka ajas ja asjatundliku info saamises.
    Miks on teenindajal raskevõitu aidata kliendil osta? Üks põhjus on kindlasti selles, et kõikidega ei jõua kohe tegeleda. Selle vastu pole kliendil üldjuhul midagi, kui ta näeb, et teenindaja aitab hetkel kedagi teist ja annab silmadega märku, et «kohe tulen». Sellest jääb pigem mulje, et minuga käitutakse samamoodi, st ollakse abivalmis, niipea kui teise kliendiga tegelemine lõpetatakse.
    Kui teenindaja pole hõivatud ja samas ei aita ta kliendil osta, on põhjused ilmselt teenindaja «sees». Aitamist võib takistada kartus võõra inimesega enda initsiatiivil juttu teha. Parim viis seda kartust vähendada on tegeleda asjaga, mis hirmu tekitab -- lähen ja vaatan, kuidas saan klienti aidata (mõnikord ei olegi vajadust midagi öelda, sest klient alustab vestlust).
    Aitama minna ei lase süvenev usk, et kõik kliendid teavad ise, mida nad tahavad, leiavad sobivad asjad ise üles, on toodete valikuga ise kursis jne. Tavaliselt on sellise usu tekitajaks üksikud kogemused klientidega, kes abi osutamise ettepanekule halvakspanevalt on reageerinud. Nii on lihtne loobuda ostjaile abi pakkumisest, sest paistab, et nad saavadki ise hakkama. Kui järjekindlalt lasta klientidel ise toimetada ja vaid palvetele reageerida, kaob teenindamisest ka sära ja kontroll kliendi rahuolu tekitamise üle, lisaks muutub töö üsna ruttu rutiinsemaks.
    Proovides oma initsiatiivil aidata kaupluses liikuvaid kliente, tekib kiiresti usk enda vajalikkusesse, sest vaatamata mõnele negatiivsele kogemusele suureneb päevast päeva klientide hulk, kes pöörduvad taas kauplust külastades rõõmsa näoga klienditeenindaja poole.
    Osa põhjuseid, mis kahandavad teenindaja soovi klienti aidata, tulenevad kaupluse või ettevõtte seest. Kui ettevõtte juhid pole näidanud teenindajatele, et nendepoolne initsiatiiv on oodatud käitumine ning et sellest teenindajal ka otsest kasu on, võib teenindaja käituda passiivselt teadmatusest. Teadmise (ja oskuse) puudumisel on mõistlik valida hakkamasaamiseks lihtsaim tee -- ja see on klientide palvetele reageerimine. Võrdväärselt hea kvaliteediga toodete ostmisel on väga oluline ostmise protsess. Klient ostab sealt, kus ta saab kauba pakkujaga veidi suhelda.
    Meeldiv, asjatundlik ja järjekindel iga kliendi aitamine suurendab nende klientide külatuste arvu sellesse kauplusesse märgatavalt ja see tähendab ettevõtjale suuremat käivet koos uute klientidega, kes on kuulnud, et selles kaupluses on nauditav teenindamine.
    Vaid vähesed teenindajad proovivad omal algatusel klienti aidata. Nemad on samas ka need vähesed, kes teenindamist tõsiselt naudivad.
    Autor: Timo Rein
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Raadiohitid: hinnatõusust ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Tootjahinnad on aastaga tõusnud kolmandiku võrra
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.