Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea klienditeenindus eeldab initsiatiivi

    Kaupluses kõndides tasub ostjal mõelda, kas ta proovib ise ostu sooritada või laseb end ostu sooritamisel aidata. Enamikul juhtudel valitakse raha kulutamiseks viimane variant, sest see tähendab suurt võitu tunnetes, mis tekivad teenindamist nautides ning väikest võitu ka ajas ja asjatundliku info saamises.
    Miks on teenindajal raskevõitu aidata kliendil osta? Üks põhjus on kindlasti selles, et kõikidega ei jõua kohe tegeleda. Selle vastu pole kliendil üldjuhul midagi, kui ta näeb, et teenindaja aitab hetkel kedagi teist ja annab silmadega märku, et «kohe tulen». Sellest jääb pigem mulje, et minuga käitutakse samamoodi, st ollakse abivalmis, niipea kui teise kliendiga tegelemine lõpetatakse.
    Kui teenindaja pole hõivatud ja samas ei aita ta kliendil osta, on põhjused ilmselt teenindaja «sees». Aitamist võib takistada kartus võõra inimesega enda initsiatiivil juttu teha. Parim viis seda kartust vähendada on tegeleda asjaga, mis hirmu tekitab -- lähen ja vaatan, kuidas saan klienti aidata (mõnikord ei olegi vajadust midagi öelda, sest klient alustab vestlust).
    Aitama minna ei lase süvenev usk, et kõik kliendid teavad ise, mida nad tahavad, leiavad sobivad asjad ise üles, on toodete valikuga ise kursis jne. Tavaliselt on sellise usu tekitajaks üksikud kogemused klientidega, kes abi osutamise ettepanekule halvakspanevalt on reageerinud. Nii on lihtne loobuda ostjaile abi pakkumisest, sest paistab, et nad saavadki ise hakkama. Kui järjekindlalt lasta klientidel ise toimetada ja vaid palvetele reageerida, kaob teenindamisest ka sära ja kontroll kliendi rahuolu tekitamise üle, lisaks muutub töö üsna ruttu rutiinsemaks.
    Proovides oma initsiatiivil aidata kaupluses liikuvaid kliente, tekib kiiresti usk enda vajalikkusesse, sest vaatamata mõnele negatiivsele kogemusele suureneb päevast päeva klientide hulk, kes pöörduvad taas kauplust külastades rõõmsa näoga klienditeenindaja poole.
    Osa põhjuseid, mis kahandavad teenindaja soovi klienti aidata, tulenevad kaupluse või ettevõtte seest. Kui ettevõtte juhid pole näidanud teenindajatele, et nendepoolne initsiatiiv on oodatud käitumine ning et sellest teenindajal ka otsest kasu on, võib teenindaja käituda passiivselt teadmatusest. Teadmise (ja oskuse) puudumisel on mõistlik valida hakkamasaamiseks lihtsaim tee -- ja see on klientide palvetele reageerimine. Võrdväärselt hea kvaliteediga toodete ostmisel on väga oluline ostmise protsess. Klient ostab sealt, kus ta saab kauba pakkujaga veidi suhelda.
    Meeldiv, asjatundlik ja järjekindel iga kliendi aitamine suurendab nende klientide külatuste arvu sellesse kauplusesse märgatavalt ja see tähendab ettevõtjale suuremat käivet koos uute klientidega, kes on kuulnud, et selles kaupluses on nauditav teenindamine.
    Vaid vähesed teenindajad proovivad omal algatusel klienti aidata. Nemad on samas ka need vähesed, kes teenindamist tõsiselt naudivad.
    Autor: Timo Rein
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.