• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus läheb kallimaks

    Leks Kindlustuse arendusdirektor Sergei Vahnitski rääkis, et liikluskindlustuse fondi väljatöötatud eelnõu kohaselt kallineb kohustuslik liikluskindlustus aasta alguses keskmiselt kümnendiku võrra. Suurema liikluskahjususega piirkondades, nagu Tallinn, Pärnu ja Viljandi, kasvab kindlustustariif keskmiselt 12 protsenti. Viimast põhjustab 15 protsendi suurune kindlustushüvituste hinnatõus.
    Teise olulise muudatusena plaanib valitsus vabaks lasta seni ühtse 34 krooni suuruse lepingu sõlmimistasu. Peale boonusklassi alusel välja arvutatud kindlustusmakse peab klient lepingu sõlmimisel maksma teenustasu, mille piirmäär on 225 krooni. Kindlustusseltsid peavad määratud teenustasude rakendamisest teatama vähemalt viis päeva ette interneti ja ajakirjanduse vahendusel.
    Sergei Vahnitski sõnul ei pruugi kindlustusseltsid kehtestada klientidele ühtset teenustasu, vaid võivad seda teha poliisi kehtivusaja ja selle ostmise koha järgi. «Sellega võib kindlustusselts ise planeerida oma portfelli, eelistades näiteks pikemaajalisi poliise,» lausus ta.
    Tõenäoliselt on lepingute sõlmimistasu 56 krooni lähedal, lausus Vahnitski. «Meil on vabad käed teenustasu määramisel, kuid aasta lõpuks ei tohi see ületada 15 protsenti kogutud preemiatest,» rääkis ta.
    Vahnitski ütles, et vaevalt hakkab ükski kindlustusselts maksimaalselt kõrgeid hindu küsima, sest sõlmimistasu määrade osas peavad nad arvestama seadusega, mille alusel on liikluskindlustuse tegevuskulude ülempiir 15% kindlustusmaksetest. Vahnitski sõnul hakkab Leksi liikluskindlustuse poliis maksma kindlustusseltsi kontorites tõenäoliselt vähem kui vahendajate ja bensiinijaamade kaudu.
    «Me korrigeerime teenustasu taset vastavalt sellele, kuidas müük läheb -- näiteks kui ostetakse ainult aastasi poliise, peame teenustasu tõstma,» lausus Vahnitski.
    Kindlustusseltside Liidu direktor Katrin Hanko tunnistas, et plaan anda kohustusliku liikluskindlustuse sõlmimiskulud vabaks on kindlustusseltside esindajate seas tekitanud erimeelsust. Väiksemad kindlustusseltsid kardavad, et jõukamad seltsid hakkavad turu võitmiseks müüma poliise väga väikese või isegi nullkroonise teenustasuga.
    Kindlustusseltside Liit taotles kohustusliku liikluskindlustuse 10--15% hinnatõusu juba tänavu juulist. Seda on põhjendatud liikluskindlustuse kuni 110% kahjususega, kuid liikluskindlustuse fond otsustas taotlust rahandusministeeriumile mitte edastada.
    Viimane kohustusliku liikluskindlustuse hinnatõus toimus selle aasta alguses. 10% hinnatõusu üks põhjusi oli ravikindlustuse seaduse muudatus, mille kohaselt on haigekassal alates käesolevast aastast õigus nõuda liiklusõnnetuse tagajärjel makstavad hüvitised ja ravikulud sisse liikluskindlustusega tegelevalt kindlustusseltsilt.
    Alates järgmisest aastast plaanitakse tõsta ka kahjuhüvitiste piirmäärasid, varakahju maksimaalne hüvitis ulatub 1,2 miljoni kroonini ning isikukahju puhul 4 miljoni kroonini. Euroopa Liidu minimaalse taseme saavutamiseks kasvavad piirmäärad edaspidi poolteist korda aastas.
    Bico Kindlustuse klient, taksojuht Ja?a I?hanjan ütles, et teenustasude kallinedes hakkab ta seniste lühiajaliste kindlustuspoliiside asemel sõlmima kindlasti vähemalt aasta kehtivaid poliise. «Liikluskindlustuse tariifi tõusuga olen ma nõus, aga iga kord uut ja kõrget teenustasu maksta ma küll ei soovi,» kommenteeris ta.
    Peale kohustusliku liikluskindlustuse hinna tõusu on Eesti suuremad kindlustusseltsid tõstnud sel aastal ka vabatahtliku sõidukikindlustuse tariife. Eesti suurim kindlustusselts Sampo Eesti Kindlustus teatas paar nädalat tagasi edasisest hinnatõusust kaskokindlustuses.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peapiiskop emeeritus: peame moraalselt toime tulema
Tuleb olla valvel, et me kriisiolukordades ei kaotaks iseenda ja ühiskonna inimlikku palet, kirjutab Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku peapiiskop emeeritus Andres Põder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tuleb olla valvel, et me kriisiolukordades ei kaotaks iseenda ja ühiskonna inimlikku palet, kirjutab Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku peapiiskop emeeritus Andres Põder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
McDonald's müüs oma Venemaa söögikohad maha
McDonald's müüs oma söögikohad Venemaal kohalikule frantsiisivõtjale, lõpetades kiirtoiduketi üle kolme aastakümne kestnud tegevuse selles riigis.
McDonald's müüs oma söögikohad Venemaal kohalikule frantsiisivõtjale, lõpetades kiirtoiduketi üle kolme aastakümne kestnud tegevuse selles riigis.
Kristi Saare juhtidele: sul on juba piisavalt, aita nüüd teisi
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Muljetavaldav debüüt: uus Range Rover Sport näitas närvekõditava etteaste käigus oma tegelikku võimekust
Uus Range Rover Sport seljatas oma ülemaailmse debüüdi raames järjekordse närvekõditava väljakutse, ronides Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel haarduvuse kadumine tähendanuks uue sportliku linnamaasturi roolis istunud James Bondi ametlikule kaskadöörile Jessica Hawkinsile 90-meetrist langust tammi ülevoolukanali põhja.
Uus Range Rover Sport seljatas oma ülemaailmse debüüdi raames järjekordse närvekõditava väljakutse, ronides Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel haarduvuse kadumine tähendanuks uue sportliku linnamaasturi roolis istunud James Bondi ametlikule kaskadöörile Jessica Hawkinsile 90-meetrist langust tammi ülevoolukanali põhja.
Boroditš: ma ei tea, mida ma valesti tegin, aga ärge muretsege, mina saan hakkama
Viimast päeva ametis olev Tallinna Linnatranspordi (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš kinnitas intervjuus, et ta tunneb ennast hästi ning hindab kõrgelt oma teadmisi ja oskusi. Samas ei tea ta, mida tegi valesti, et linnapea teatas usalduse kaotamisest.
Viimast päeva ametis olev Tallinna Linnatranspordi (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš kinnitas intervjuus, et ta tunneb ennast hästi ning hindab kõrgelt oma teadmisi ja oskusi. Samas ei tea ta, mida tegi valesti, et linnapea teatas usalduse kaotamisest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.