Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõige rohkem on odavnenud televiisorid
Käibeväljend 'kõik läheb kallimaks' kehtib tõepoolest peaaegu kõigi teenuste ja enamiku kaupade kohta, ometi leiab poodidest asju, mis on võrreldes kolme aasta taguse ajaga palju odavamad, kirjutab Postimees.
Kolme aastaga on Eesti kauplustes statistikaameti andmetel odavnenud kolm kaubarühma - 22,9 protsenti odavnes kohv, 17,2 protsenti audio-videotehnika ja 8,4 protsenti kodutehnika. Audio-videotehnikast on statistikaameti andmetel kõige rohkem, 23,1 protsenti odavnenud televiisorid.
Statistikaameti andmetel ei ole tänavu augustis võrreldes kolme aasta tagusega odavam ükski teenus. Kolm aastat tagasi ei kogunud amet veel infot mobiiltelefonide ja arvutite jaehindade ega ka mobiilside- ning internetiteenuste maksumuse kohta.
Praeguseks on need kaubad-teenused jõudnud ka lihtinimese igapäevaellu ning spetsialistide kinnitusel on odavnenud mobiiltelefonid ning mobiilside- ja andmesideteenused.
Kohvi ja elektroonika odavnemise kaupluseletil teeb üldise inflatsiooni taustal veelgi tähelepanuväärsemaks asjaolu, et mõlemad on sõltuvad aina kallinenud dollarist.
Paulig Balticu müügidirektori Tambet Hooki sõnul on kohvi odavnemine ligi veerandi võrra loogiline. 'Maailmaturuhinnad on lihtsalt alla läinud. Viimaste aastate saagid Lõuna-Ameerikas on piisavalt suured, et börsil tekiks ülepakkumine,' ütles Hook.
Sony Balticu Eesti müügijuhi Andres Meesaku sõnul on audio-videotehnika odavnemise üheks põhjuseks konkurents. 'Eestis on hindu kolme aasta jooksul mõjutanud suurte rahvusvaheliste elektroonikakettide, eriti BIG Elektroonika tulek,' ütles Meesak.
'1997. aastal oli Eestis veel palju kohalikke firmasid, kes olid harjunud koorima kvaliteettoodete pealt suurt kasumit. BIGi müügistrateegia oli teistsugune - nemad rõhusid rohkem käibele,' ütles Meesak.