Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PepsiCo ostab eduka joogimargi
Coca Cola järel maailma suuruselt teine karastusjookide tootja PepsiCo saab toidu- ja karastusjookide kontserni Quaker Oats ostuga omale ?spordijookide? turu ühe tippmargi Gatorade, mille turuosa Ameerikas on 84%.
Analoogsetest markidest on Coca-Cola Power-Ade turuosa 11% ja PepsiCo All Sports vaid 3%. Gatorade margi lisamisega saab PepsiCo omale kolmandiku Ameerika kogu gaseerimata jookide turust, edestades Coca-Colat, millele turuosa on 21%.
?Ühinemine PepsiCo organisatsiooniga avab Gatorade margi jaoks ka tohutu globaalse kasvupotentsiaali,? ütles Quaker Oats?i juhatuse esimees Robert Morrison.
Täna avaldatud tehingu maksumus on 13,4 miljardit dollarit ning see toimub aktsiavahetuse teel.
Ühendfirma turuväärtuseks kujuneb enam kui 80 miljardit dollarit ning selle tulud ulatuvad hinnanguliselt 25 miljardile dollarile.