Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kiire elutempo nõuab kodubürood
Koduste töökohtade loomise idee on ahvatlev kuid sellega kaasneb ka hirme. Töökorralduse muutmine, uute arvutite ja sidelahenduste muretsemine tasub ära kallist kontoripinda üürivatel firmadel ja siis, kui tööd tehakse ka kontorist väljas näiteks klientide juures.
Telema Groupi juhatuse esimees Toomas Veersoo sõnul soosib kodubüroo lahendust üha kiirenev elutempo, mis toob äriellu ootamatuid muudatusi ja nõuab operatiivset tegutsemist ka väljaspool ametlikku tööaega. Veersoo firma kuuest töötajast on loodud kolmele kodustöötamise võimalus. ?Oluline on kodus töökoha tekitamine,? rõhutab Veersoo. ?Köögilaual võileiva kõrval sülearvutiga korralikult tööd teha ei saa,? väidab firmajuht. Kui peres on lapsed, peab olema võimalus ka nendest eralduda, et keskendunult töötada. Endale ostis Toomas Veersoo spetsiaalse töölaua ja ?suure? arvuti. Laptopi muretsemist kodubüroos töötamiseks ei pea ta hädavajalikuks. ?Sülearvuti on ebamugav kaasa tassida, tõenäosus tema vigastamiseks või varguse ohvriks langeda on suur,? põhjendab Veersoo oma skeptilisust. ?Laptopil on ebamugav hiir ja väike klaviatuur ? suure arvutiga töötamine on produktiivsem,? lisab ta. Samas näeb Veersoo sülearvutis asendamatut abimeest neile, kes teevad sageli presentatsioone.
Kodukontori ja kaugtöö võimaldamine eeldab lisaks igapäevatööle ka firma IT töökorralduse üle vaatamist. Kus asub firma elektronpost? Kasutades meiliserverit, saab töötaja oma kirjadele ligipääsu nii kodusest töökohast, pihuarvutist kui lennujaama internetipunktist.
Umbes aasta kasutab kodubürood ISP Telekomi projektijuht Mihkel Raba. Tema töö on üle interneti arvutiprogrammide uuendamine. ?Kodurahu võimaldab tööd oluliselt efektiivsemalt teha,? toob Raba esile koduse töökoha plussi . ?Kiiremate ja mahukamate projektide puhul võtan laptopi kaenlasse ja ?põgenen? telefonikõnede eest,? selgitab ta. Keskendumist nõudvat tööd on raske teha kui telefonikõned seda pidevalt hakivad. Avatud kontori puhul pole lahenduseks ka kõrvatropid või kõnede suunamine kolleegile. Pikemaajalist kodusviibimist ei pea Raba õigeks, tuues põhjenduseks firma töötajate vahelise infovahetuse võimalikku nõrgenemist. ?Kui konsultatsioon pole pakiline, eelistan klienti nõustada elektronposti teel ja siis kui see mulle sobib ? näiteks õhtul kodus,? kirjeldab Raba talle sobivat töökorraldust.