Kaubamärgikaitse erisused Ameerika Ühendriikides

15. jaanuar 2001, 00:00

Esimesed Eesti ettevõtjad on oma kaubamärgiga USA turule tunginud ning ka esimesed vitsad kätte saanud. Seega on paras aeg tutvustada Ameerika kaubamärgiõiguse põhitõdesid.

USAs kehtivad kolme tüüpi kaubamärgid ? föderaalselt registreeritud kaubamärgid, osariigis registreeritud kaubamärgid ning kasutamise läbi omandatud õigus kaubamärgile. Sellise keerulise süsteemi põhjused on:

n kaubamärgiõigus tekib USAs üksnes kaubamärgi kasutamise läbi ning kaubamärgi alane seadusandlus kuulub üldiselt osariikide pädevusse;

n Föderaalvalitsuse pädevusse kuuluvad üksnes sellised kaubamärkide alased küsimused, mis puutuvad osariikidevahelisse kaubandusse.

Kõikides Ameerika Ühendriikide osariikides kehtib oma kaubamärgiseadus ning enamikes osariikides on võimalik ka kaubamärke registreerida. Föderaalkaubamärgina võib registreerida kaubamärgi, mida kasutatakse enam kui ühes osariigis. Erandina võib esitada kaubamärke, mida veel ei kasutata, kuid mida kavatsetakse kasutama hakata. Sellisel juhul tuleb kolme aasta jooksul kaubamärgitaotluse esitamisest USA Patendi- ja kaubamärgiametile esitada tõend kaubamärgi kasutamise kohta.

Küllap pole enam uudis, et enne kaubamärgi registreerimise taotluse esitamist on mõttekas teostada otsing olemasolevate kaubamärkide seas suurendamaks võimalusi, et kaubamärk on registreeritav. Otsing tuleb teostada nii föderaalkaubamärkide andmebaasis (www.uspto.gov) kui ka 50 osariigi registreeritud ning kasutamise läbi tekkinud kaubamärgiõiguste seas, sest kõik need vastanduvad kaubamärgitaotluse ekspertiisis. Kõiki kaubamärgiõigusi hõlmava otsingu maksumus vastavalt spetsialiseerunud firmade teenuste kasutamisel on alla 500 dollari, mis võimalikke riske arvestades on mõistlik investeering.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing