Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansatee ostab teisegi superlaeva

    Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant ütles, et laevafirma on sõlminud eellepingu juba ka teise suure laeva ehitamiseks.
    Ehkki laevad ehitatakse Tallinna?Helsingi liini tarvis, ei välistanud Pant ka nende suunamist mõnele teisel liinile või koguni mahamüümist. Tõenäosus, et uued laevad hakkavad käima Soome vahet, on tema hinnangul siiski 90 protsenti. Palju sõltub sellest, kas maksuvaba kaubandus laevadel Eesti Euroopa Liitu astudes säilib.
    Pant tunnistas, et tax-free kadumisel pole Tallinna?Helsingi liinile uusi laevu tarvis ja siis jätkub liiklus selliste vanade liinilaevadega nagu Vana Tallinn.
    Pandi sõnul on võimalik panna uus laev sõitma ka läbi Ahvenamaa Rootsi või hoopis Riiast Helsingisse. Tänavu on Hansateel plaanis Läti pealinnas oma kontor avada ja hiljemalt aastal 2003 peaks sealt liiklus algama.
    Rootsi-liini loodab Pant enda sõnul tänavu ots otsaga kokku viia, järgmisest aastast aga kasumit teenima panna. Selleks käivad kahest suuremal laeval Regina Baltica praegu ümberehitustööd. Suurt kokkuhoidu loodetakse kaldakulude arvel, mis Estline?il olid 60 miljoni kroonise kahjumi juures 120 miljonit krooni aastas. Samas tuleb Hansateel teha Tallinna?Stockholm vahelise laevaliikluse ülevõtmisega ka 40 miljoni krooni ulatuses lisakulutusi.
    Esimesed kaks makset kokku 120 miljoni krooni ulatuses on esimese uue laeva ehituse alustamiseks Hansateel juba tehtud ja tänavu tuleb teine sama suur summa tasuda.
    Laen tuleb peale siis, kui laev valmis ja selle annab kolmest Saksamaa pangast koosnev sündikaat. Laeva hinnast tuleb Hansateel tasuda 30 protsenti, mis tähendab Pandi sõnul seda, et aktsionäridel pole kolm aastat dividende loota. Kaalumisel on aktsiaemissioon väljaspool Eestit. Pandi hinnangul oleks juurde vaja umbes 350 miljonit krooni, mis tähendaks aktsiakapitali suurendamist viiendiku võrra.
    Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido ütles, et ei näe ette reisijate arvu suurenemist Tallinna ja Helsingi vahel. Viimased kaks aastat on see püsinud kuue miljoni lähedal aastas ja see on tema arvates lagi.
    Uute laevade liinile tuleku edukus sõltub Laido hinnangul sellest, kui palju vanu laevu lahkub. ?Esialgu on kõik alles jutu tasemel, eks siis näe, kui need lubatud laevad kõik ka tegelikult sõitma hakkavad,? lisas Laido.
    Aasta algul sõlmis lepingu uue 90 miljonit krooni maksva kiirkatamaraani ehitamiseks ka Lindaliini AS.
    Hansatee Grupi omanikfirma AS Infortar kuulub täies ulatuses Hansatee juhtkonda kuuluvatele isikutele, kinnitas Hansatee juht Enn Pant.
    Lisaks Pandile kuuluvad Infortari omanikeringi Toivo Ninnas, Keijo Mehtonen, Kalev Järvelill, Meelis Asi, Viljar Jaamu ja Ingrid Preeks. Infortari juhib Enn Pandi õde Eve Pant.
    Osaluse omamine firmas on Pandi sõnul juhtivtöötajaile hea motivaator.
    Samas tunnistas ta, et Hansatee aktsionäridel pole lootust lähema kolme aasta jooksul dividende saada, sest kogu kasum investeeritakse uute laevade ostu.
    Neljandik grupi aktsiaist kuulub Ühispangale ja osa neist võib olla panditud poliitikutelt, kes varem kuulusid firma omanikeringi, selgitas Pant. Nende hulka kuulusid Illar Hallaste, Tiit Vähi, Robert Lepikson.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.