Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant ütles, et laevafirma on sõlminud eellepingu juba ka teise suure laeva ehitamiseks.
Ehkki laevad ehitatakse Tallinna?Helsingi liini tarvis, ei välistanud Pant ka nende suunamist mõnele teisel liinile või koguni mahamüümist. Tõenäosus, et uued laevad hakkavad käima Soome vahet, on tema hinnangul siiski 90 protsenti. Palju sõltub sellest, kas maksuvaba kaubandus laevadel Eesti Euroopa Liitu astudes säilib.
Pant tunnistas, et tax-free kadumisel pole Tallinna?Helsingi liinile uusi laevu tarvis ja siis jätkub liiklus selliste vanade liinilaevadega nagu Vana Tallinn.
Pandi sõnul on võimalik panna uus laev sõitma ka läbi Ahvenamaa Rootsi või hoopis Riiast Helsingisse. Tänavu on Hansateel plaanis Läti pealinnas oma kontor avada ja hiljemalt aastal 2003 peaks sealt liiklus algama.
Rootsi-liini loodab Pant enda sõnul tänavu ots otsaga kokku viia, järgmisest aastast aga kasumit teenima panna. Selleks käivad kahest suuremal laeval Regina Baltica praegu ümberehitustööd. Suurt kokkuhoidu loodetakse kaldakulude arvel, mis Estline?il olid 60 miljoni kroonise kahjumi juures 120 miljonit krooni aastas. Samas tuleb Hansateel teha Tallinna?Stockholm vahelise laevaliikluse ülevõtmisega ka 40 miljoni krooni ulatuses lisakulutusi.
Esimesed kaks makset kokku 120 miljoni krooni ulatuses on esimese uue laeva ehituse alustamiseks Hansateel juba tehtud ja tänavu tuleb teine sama suur summa tasuda.
Laen tuleb peale siis, kui laev valmis ja selle annab kolmest Saksamaa pangast koosnev sündikaat. Laeva hinnast tuleb Hansateel tasuda 30 protsenti, mis tähendab Pandi sõnul seda, et aktsionäridel pole kolm aastat dividende loota. Kaalumisel on aktsiaemissioon väljaspool Eestit. Pandi hinnangul oleks juurde vaja umbes 350 miljonit krooni, mis tähendaks aktsiakapitali suurendamist viiendiku võrra.
Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido ütles, et ei näe ette reisijate arvu suurenemist Tallinna ja Helsingi vahel. Viimased kaks aastat on see püsinud kuue miljoni lähedal aastas ja see on tema arvates lagi.
Uute laevade liinile tuleku edukus sõltub Laido hinnangul sellest, kui palju vanu laevu lahkub. ?Esialgu on kõik alles jutu tasemel, eks siis näe, kui need lubatud laevad kõik ka tegelikult sõitma hakkavad,? lisas Laido.
Aasta algul sõlmis lepingu uue 90 miljonit krooni maksva kiirkatamaraani ehitamiseks ka Lindaliini AS.
Hansatee Grupi omanikfirma AS Infortar kuulub täies ulatuses Hansatee juhtkonda kuuluvatele isikutele, kinnitas Hansatee juht Enn Pant.
Lisaks Pandile kuuluvad Infortari omanikeringi Toivo Ninnas, Keijo Mehtonen, Kalev Järvelill, Meelis Asi, Viljar Jaamu ja Ingrid Preeks. Infortari juhib Enn Pandi õde Eve Pant.
Osaluse omamine firmas on Pandi sõnul juhtivtöötajaile hea motivaator.
Samas tunnistas ta, et Hansatee aktsionäridel pole lootust lähema kolme aasta jooksul dividende saada, sest kogu kasum investeeritakse uute laevade ostu.
Neljandik grupi aktsiaist kuulub Ühispangale ja osa neist võib olla panditud poliitikutelt, kes varem kuulusid firma omanikeringi, selgitas Pant. Nende hulka kuulusid Illar Hallaste, Tiit Vähi, Robert Lepikson.
Seotud lood
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.