Messipind jääb ehitajaile kitsaks

Heli Lehtsaar 04. aprill 2001, 00:00

Eesti Näituste projektijuhi Epp Sultsmanni sõnul kavatsevad nad järgmisel aastal lisaks olemasolevatele paviljonidele ja avapindade 15 000 ruutmeetrile kindlasti lisahalle püstitada, et kõik soovijad ära mahuksid.

4.?7. aprillini kestval ehitusmessil esindatud 289 ettevõtte uusimate toodete ja teenuste väljapanekuga tutvudes saab huviline põhjaliku ülevaate ehituses toimuvast.

Epp Sultsmanni arvates annab ehitusmessi külastamine inimestele uusi mõtteid oma kodu remontimiseks või uue ehitamiseks. ?Kuna messil on esindatud nii üldehitus-, sise- ja välisviimistlusmaterjalid, kütte- ja ventilatsioonitehnika ja palju muud, siis saab inimene kogu vajamineva info ühest kohast ja ei pea seda mööda linna taga otsima,? leiab Sultsmann.

Lisaks ülalnimetatud valdkondadele on messil esindatud ka ehitusseadmeid ja -masinaid, ehituskonstruktsioone tootvad ja müüvad firmad, samuti on väljas pangad, kes pakuvad erinevaid finantseerimisvõimalusi oma kodu soetamiseks või remontimiseks.

Esimest korda messil osalejate seas on Epp Sultsmanni sõnul palju Lätist ja Venemaalt pärit firmasid, ka alles turule tulevad Eesti firmad kompavad ehitusmessil pinda.

Küsimusele, mida võiks pidada tänavuse Eesti Ehitab 2001 tõmbenumbriks, vastas Epp Sultsmann, et midagi sellist on raske välja tuua. ?Iga firma tuleb näitama oma uusi tooteid, kuid mingit revolutsioonilist uuendust ei ole.? Tänavuse ehitusmessi märksõna on Sultsmanni sõnul keskkonnasäästlik ehitus. Seda teemat kajastatakse ka 4. ja 5. aprillil toimuvatel seminaridel. 4. aprillil leiab aset foorum ?Ehitus kui inimese, keskkonna ja tehnoloogia tasakaalu mudel?, 5. aprillil korraldab Ehituskeskus teabepäeva ?Keskkonnasäästlik ehitamine?.

Kuna Eesti on väike ja ehitusmaterjalide turul hinnad all, siis tuleb eriti hoolikalt oma kulusid, sh marketingikulusid planeerida. Kui seni oleme ehitusmessil olnud iga-aastased osalejad, siis nüüdseks oleme otsustanud osaleda iga kahe aasta tagant. Otsuse tingis ühelt poolt põrandamaterjalide suhteliselt stabiilne turg ning täiesti uudseid lahendusi näeb siin harva, teiselt poolt ? kuna oleme Eesti turul juba 8 aastat tegutsenud, on meie kliendi- ja partnerite võrk juba välja kujunenud ning nendeni jõudmiseks saame kasutada oluliselt efektiivsemaid vahendeid.

Uute kontaktide leidmiseks on mess aga tänuväärne koht ning turule tulijatele seega kindlasti üks parimaid võimalusi enese ja oma toodete tutvustamiseks.

Uudistoode, mida messil tutvustame, on peegliküttematt, mis väldib vannitubades peegli uduseks minemist. Orienteerume lõpptarbijale ? et inimene, keda huvitab põrandate renoveerimine ja kütmine, saaks adekvaatset infot.

Kuigi müüme oma tooteid edasimüüjate kaudu, siis messil inimestega suhtlemine ja neile põrandakütet puudutava info jagamine on üks osa meie kaubamärgi tuntuks tegemisest.

Kui võrrelda Eesti Ehitab messi Tartu Ehitusmessiga, siis viimane on küll natuke väiksem, kuid mõlemad on head messid ja kavatseme neil edaspidigi osaleda. Samas tuleb valikuid siiski teha ? näiteks Virumaa Äripäevadele enam ei lähe ning ka viimasel Enerexil Devi ei osalenud.

Veluxi tänavune messiuudis on see, et oluliselt on paranenud katuseakna klaaspakett ? võib öelda, et ostja saab sama raha eest parema akna. Samuti on uuenenud meie kardinavalik, nii värvide, mustrite kui materjalide osas. Suurenenud on ka meie pakutavate teenuste loetelu.

Messil osalemine on oluline uute kontaktide saamiseks ja uute toodete reklaamimiseks.

Kuigi müüme oma tooteid edasimüüjate kaudu, saavad potentsiaalsed kliendid just meilt messil põhjalikku infot, sest ehitusmaterjalide poodides jääb see paratamatult kesisemaks. Seega ongi mess kliendile koht, kust ta saab toote kohta põhjalikku ja professionaalset infot, et selle põhjal hiljem poest ost sooritada.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing