Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehnoülevaatuse määrus ununes

    1.veebruaril kehtestatud liiklusseadusest tulenev sõidukite tehnoülevaatuse nõue rakendub alles kahe nädala pärast, kui Riigi Teatajas ilmub teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni kehtestatud ülevaatuse kord.
    Tehnoülevaatuseta sõitmise eest trahvitutele kehtib põhimõtteline võimalus karistus kohtus vaidlustada, kui nad suudavad tõestada, et nende sõiduk oli tegelikult ideaalses korras, ütles eile vandeadvokaat Leon Glikmann.
    Kui autoomanik tõestab, et seaduskuuleka kodanikuna ta ootas pärast liiklusseaduse kehtestamist tehnoülevaatuse uut korda, eeldades, et see võib seni kehtinust erineda, võib Glikmanni sõnul saavutada kohtus politseiniku määratud halduskaristuse tühistamise. ?Kõikides riikides ei pea autod nii sageli ülevaatust läbima kui Eestis, mistõttu võis olla õigustatud ootus pikemale ajavahemikule uues ülevaatuse korras,? lausus Glikmann.
    Liikluspolitsei karistas veebruaris ja märtsis ülevaatuseta sõidu eest ligi 500 autojuhti, trahvisumma ülemmäär on praegu 2650 krooni. Juhtidelt sissenõutud trahviraha jääb tõenäoliselt 0,5?1,3 miljoni krooni vahele.
    ?Õiguslik tühik kehtib vaid nende inimeste peades, kes selle olemasolu väidavad,? ütles eile teede- ja sideminister Toivo Jürgenson. ?Kinnitan, et vana määrus kehtib kuni uue korra rakendamiseni.?
    Hiljuti puhkenud skandaal, mille käigus väideti, et pärast liiklusseaduse rakendamist veebruaris kaotas ministeeriumi hooletuse tõttu mitmeks nädalaks kehtivuse liikluseeskiri, oli Jürgensoni sõnul põhjendamatu ja kunstlik. ?Ma pole kuulnud seni ühestki juhtumist, kus kohtusse oleks pöördutud liikluseeskirja puudumise tõttu,? lisas Jürgenson.
    Autoregistrikeskuse tehnoülevaatuse punktid lähtuvad kuni tänase päevani oma töös 1998. aasta mais kehtestatud korrast, ütles Tallinnas nn taksopargi ringil tegutseva suurima läbilaskevõimega autoregistrikeskuse (ARK) tehnoülevaatuse punkti juhataja Rein Vaatmann.
    ?See oleks meile ikka jama küll, kui autod määruse puudumise pärast ühel päeval tulemata jääksid,? rääkis Vaatmann. ?Siis ei jõuaks me ruumide renti maksa.?
    Uue seaduse alusel määratud korra hilinemisest hoolimata ootab Vaatmanni juhitava ülevaatuspunkti ukse taga iga päev autode järjekord.
    Selleks et kohtus oma auto korrasolekut tõestada, tuleb ikkagi tellida ARKi ekspertiis, sest autojuht ei ole pädev ise oma sõidukit hindama, ütles ARKi tehnikaosakonna juhataja Andres Soots.
    ?Kui tahame demokraatia reeglite kohaselt liiklusohutust tagada, siis kehtib vana ülevaatuse kord kuni uue kehtestamiseni,? selgitas Soots.
    Veebruaris ja märtsis läbis Eestis ülevaatuse ligi 30 000 sõidukit, ülevaatuse hind on 300?400 krooni.
    Tekkinud olukord seab reisijad ohtu, sest kehvade majandustulemustega transpordiettevõtted võivad karistamatult liinile saata tehniliselt korrast ära sõidukeid, ütles Tallinna ja Viimsi vahel kurseerivate marsruutbusside firma Devori Reisid omanik Illar Hallaste.
    Tulika Takso pole väidetavale vaakumile tehnoülevaatuse korras tähelepanu pööranud, saates oma sõidukid korrapäraselt ülevaatusele, ütles ettevõtte juht Madis Lind.
    ?Autobussikoondis on seadusekuulekas, me teame täpselt, millal meie bussid ülevaatusele peavad minema ja me täidame seda,? ütles Tallinna Autobussikoondise avalike suhete juht Sirje Roht.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.