Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meediaplaani koostamiseks läheb vaja kogemust ja tervet mõistust

    Internetireklaami sihtrühma valikul pole mõtet lähtuda niivõrd kitsalt tootest, kuivõrd püüda tabada võimalikult säästlikult ning palju selle toote tarbijaid.
    Kui on küpsenud soov internetis reklaami teha, siis kuidas määratleda oma sihtrühm reklaamikonsultandile?
    Kõige lihtsam ja tulemuslikum viis on tema jaoks sihtrühma üldse mitte määrata, vaid lihtsalt anda piisavalt teavet reklaamitava toote kohta.
    Kui klient määratleb sihtrühma ?mees, keskmine või kõrgem sissetulek, ainult autohuviline? ning keeldub samas täpsemalt toodet kirjeldamast, saab ta vastuseks kampaaniaplaani, mis talle ilmselt ka esialgu, kuni tulemuste laekumiseni, meeldib ? autoveebid, portaalide auto-lisad, kasutatud autode ostu-müügi ajalehtede veebiversioonid. Ja siis, kui kampaania bänner laekub reklaamikonsultandi kätte, näeb konsultant, et tegemist on rehvitöökoja reklaamiga suverehvide hooaja eel. Selliseid tellimusi nähes tekib konsultandil küsimus ? miks arvab reklaamitellija, et autokumme tahab kevadel vahetada ainult inimene, kes on autodest piisavalt sisse võetud, et autouudiseid lugeda? Ja miks ainult mees? Tavamõistus ütleb meile väljaspool internetti, et rehvi- või ka uue automudeli reklaam võib olla autokaupluses, peab aga olema seal, kus käib vastavalt kõige rohkem autoomanikke või autoostu sooviga inimesi. Nende autoomanike ja autoostuhuviliste arv, kes külastavad päeva jooksul kõiki Eesti autosalonge kokku, jääb aga tõenäoliselt oluliselt alla nende arvule, kes näiteks Tallinnas Viru tänaval ühe päeva jooksul liiguvad.
    Nii nagu elus, nii pole ka internetis autoomanike (nagu ka kinga-, muusikakeskuse- ja koeraomanike) tavapäraseks ajaveetmispaigaks mitte vastav pood või veebilehekülg, vaid suurem tõenäosus on tabada neid nn Viru tänavalt ? suure külastatavusega internetikeskkonnast. Lisaks on ka ühe kliendikontakti hind nii tavaliselt soodsam.
    Püüdes reklaami internetis võimalikult täpselt sihtida, tuleks meeles pidada, et ükski inimene pole kohustatud viibima märklaua keskpunktis. Kõik, kes plaanivad lähiajal osta televiisorit, ei veeda päevi interneti tehnikalehekülgedel. Teadmine, et koertele tuleb nädala lõpul osta kolmkümmend kilo koeratoitu, ei pane inimest veel hulgiladude kodulehekülgi uurima.
    Halli argimõistust unustav sihtrühmaotsing võib mõnikord olla pimestav ? põhimõtteliselt võiks ju ka veinireklaami sihtrühma määratleda nii: ?Inimesed, kes on täisealised, kellel on korgitser ja kes omavad vähemalt ühte klaasi?.
    Kui firma soovib, et tema toode leiaks uusi rahulolevaid tarbijaid, on hea mõte küsida nõu interneti reklaamikonsultantidelt ning seejärel juhinduda tavalisest argimõistusest.
    Autor: Maret Oja
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Minu ravimiaktsiat ei liiguta tulemused, vaid konkurendid
Minu portfelli värskeima lisandusena saabunud Novo Nordiski kvartaliaruanne ei liigutanud aktsiat eriti – küll aga liigutas seda päev hiljem avaldatud konkurendi ravimiuuringu tulemus.
Minu portfelli värskeima lisandusena saabunud Novo Nordiski kvartaliaruanne ei liigutanud aktsiat eriti – küll aga liigutas seda päev hiljem avaldatud konkurendi ravimiuuringu tulemus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.