Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kloonkaubikud säravad uudsusega

    Õigupoolest on aasta lõpus Eestisse jõudev Trafic ja mõni kuu hiljem saabuv Vivaro midagi enamat kui lihtsalt kaubaautod. Nad on midagi mahtuniversaali ja kaubiku vahepealset ning 8?9istmelised bussiversioonid sobiksid täiesti vabalt ka näiteks taksot sõitma.
    Igatahes on tegemist vägagi kelmikate ja omanäoliste sõidukitega, mis testisõidul ei jätnud külmaks mitte ühtegi möödasõitjat. Autode peamine erinevus seisneb logos, erinevad on ka iluvõred ja esimesed suunatuled. Renault? suunatuled on toodud lihtsalt esitulede alla, Opelil pamperi sisse. Tagant pole vahet mingisugust.
    Esialgu jõuavad müügile kahe erineva 1,9-liitrise turbodiiselmootoriga kaubikud, millest üks on 82 ja teine 100 hj. Hiljem on oodata ka 2-liitrist bensiini ja 2,5-liitrist diiselmootorit. Kaks esimest erinevad veel ka käigukasti poolest. Lahjemale pannakse peale 5käiguline, võimsamale aga juba 6käiguline manuaalkäigukast. Erilist vahet proovisõidul tunda ei ole, seda nii mootori kui käigukasti kohapealt. Küll aga aitavad kuus käiku hoida võimsama mootori kütusekulu madalamal, mõlemad kulutavad keskmiselt 100 kilomeetri läbimiseks 7,7 liitrit kütust.
    Pöördemomenti on igatahes mootoritel piisavalt. Ehkki väiksema maksimaalne moment on 190 Nm 2000 pöörde juures ja võimsamal 240 Nm sama suurte pöörete juures, ei ole vahe linnasõidul kuigi tuntav. Mõlemaga kannatab rahulikult põristada, ilma et kellelegi jalgu jääks. Küll aga on lahjemal mootoril üksjagu rassimist möödasõitudel.
    Igatahes tasub neil, kel kavas autoga raskemaid koormaid vedada, valida 100hj variant. Kannatab ju autole laadida kuni 1,2 tonni koormat või toppida kaubaruumi kuni 6 kuupmeetrit kaupa. Kaubaruumi pikkuseks on sõltuvalt kerevariandist kas 2,41 või 2,81 meetrit.
    Ühelt ja samalt koosteliinilt tulevate autode puhul pole midagi imestada, et ka nende sisemused on äravahetamiseni sarnased. Ainult raadiopaneel ja rool annavad aimu, mis autoga tegemist. Opelil vaatab vastu Astra rool ja Corsa-Omega raadiopaneel, näidikutabloo meenutab aga mõlemal Renault Megane?i oma jne.
    Ja tegelikult ei ole selles, et konkureerivatesse kontsernidesse kuuluvad Renault? ja Opel ühise sõiduki valmis tegid, mitte midagi imekspandavat. Seda teevad nad juba aastaid, kuid meile on jõudnud vaid Renault. Näiteks on täiesti olemas meil müüdava Masteri sõsarauto Opel Movano. Küll aga ei näi nad omavahel kaubale saavat tehniliste andmete osas, sest ehkki autod on täpselt samad, erinevad esitatavad andmed mõneti (näiteks Opeli keskmine kütusekulu on 7,4, Renault?l 7,7 jne). Olgu, kuidas on, igatahes sedapuhku lubavad General Motorsi esindajad, et Opel Vivaro jõuab ka meile ja seda mõni kuu pärast Traficut, ehk teisisõnu tuleva aasta alguses. Selle vastu, et ta võib tulla veidi kallim, ei hakka nad väga vaidlemagi. Selline kord juba on Opeli poliitika.
    Ja kui hindadest rääkida, siis oletatavalt algavad need umbes 250 000 krooni (32 000 DEMi) lähedalt. Vähemalt selline hind käidi välja auto tehaseesitlusel.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.