Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Swissairi päästmine võib osutuda riskantseks operatsiooniks
Lennukompanii Swissair ja tema 72000 töötaja tulevik pole üldse selge. Plaan anda kõik lennuliinid üle tütarfirma Crossairile tekitab ekspertides kahtlusi. 60 panka püüavad kompaniid sundida tagastama 5,6 mld dollari suurusi võlgu, kirjutab viitega BBCle Gazeta.ru.
Praeguse seisuga peab Swissair vastavalt kokkuleppele andma kõik transpordioperatsioonid Crossairile, 70 protsenti viimase aktsiatest on pankade UBS ja Credit Suisse käes.
BBC informatsiooni järgi on Swissairi raskuste põhjuseks mitteläbimõeldud investeeringud prantsuse Air Litoral, Air Liberte ja AOM, belgia Sabena, South African Airlines, poola LOT ja itaalia Volare lennukompaniidesse.
UBS ja Credit Suisse plaan on ekspertide arvates seotud suurte riskidega. Paljud peavad seda operatsiooni mõttetuks. Kümme tuhat UBSi klienti näiteks teatasid oma arvete sulgemisest pangas.
Samal ajal soovivad 60 panka, et UBS ja Credit Suisse maksaks neile tagasi Swissairile antud laenud kokku 5,6 mld dollari ulatuses.
Pühapäeval teatasid Swissairi päästjad kolmest võimalikust variandist korporatsiooni päästmiseks. Esimese plaan näeb ette 2,4 mld dollari ulatuses dotatsioone ja lubab kasutada kõiki kompanii 52 lennukit, samas vallandatakse 9400 töötajat. Teine variant - dotatsioon 1,65 mld, rivisse jääb 41 lennukit, koondatakse 14500 inimest. Kolmas variant - Crossair ei tegele üldse Swissairi probleemidega, viimane saab 1,65 mld dollarit ja vallandab 27000 töötajat.
Sõltumatute ekspertide arvates kutsuvad kõik avaldatud plaanid esile teatud kahtlusi.
<#Gazeta.ru=http://www.gazeta.ru/2001/10/15/Swissairoban.shtml>
<#BBC News=http://news.bbc.co.uk/hi/english/business/newsid_1599000/1599737.stm>